پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست تاریخ 2 درس 3

5/5 - (2 امتیاز)

تست تاریخ 2 درس 3 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با ح این تست ها خود را به چالش بکشید این کار به شما کمک میکند تا سرعت عمل خود را در درس بالا ببرید و تسلط خود را نسبت به درس تاریخ یازدهم زیاد کنید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و همچنین شما میتوانید با دنبال کردن ما پادکست ها، فیلم های انگیزشی و هرگونه خبری مربوط به کنکور را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست تاریخ یازدهم درس 3

تست تاریخ 2 درس 3 دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد همچنین این تست ها دارای 99 سوال مییباشد و شما با حل این تست ها گام بزرگی به سمت کنکور خود برداشته اید. شما میتوانید بعد از حل تست تاریخ 2 درس 3 به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و تسلط خود را نسبت به درس بفهمید و همچنین اگر در سوالی ایراد داشتید میتوانید با مراجعه کرده به پاسخنامه تشریحی و خوانش مطالب تست ها ایرادات خود را برطرف کنید.

image 81

برای دریافت لینک تست تاریخ 2 درس 3 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ یازدهم درس 3

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست تاریخ 2 درس 3 به شما عزیزان میدهیم.

  • شبه جزیره عربستان در آستانه ظهور اسلام: شبه جزیره پهناور عربستان با آب و هوایی گرم و خشک در جنوب و جنوب غربی فلات ایران قرار دارد . این شبه جزیره مسکن دیرینه اعراب است که شاخه مهمی از اقوام سامی را تشکیل میدهند .
  •  پیشینه تمدنی عربستان: مطالعات مورخان و کاوش های باستان شناسان در سده های ۱۹ و ۲۰ م. نشان داد که پیش از میلاد حضرت مسیح علیه السلام، فرهنگ و تمدن مهمی در سرزمین یمن، واقع در جنوب شبه جزیره عربستان وجود داشته است و فرمانروایانی بر آنجا حکومت می کرده اند. پس از آن که این تمدن باستانی دچار انحطاط و زوال شد، عده زیادی از ساکنان آن سرزمین به دیگر نواحی آن شبه جزیره مهاجرت کردند.
  • جامعه عربستان در آستانه ظهور اسلام: در آستانه ظهور اسلام، ساکنان شبه جزیره عربستان را قبیله ها و طایفه های گوناگون عرب تشکیل می دادند و هر یک از آنها بر پایه نسب نامه هایی که سینه به سینه منتقل شده بود، خود را به یکی از دو دسته قحطانی (جنوبی) و عدنانی (شمالی) منسوب می کردند. در آن زمان، زندگی چادرنشینی و نظام قبیله ای در سرتاسر این سرزمین رواج داشت.
  • ویژگی های زندگی قبیله ای در شبه جزیره عربستان: قبیله، یک واحد اجتماعی و سیاسی مستقل به حساب می آمد و شامل تمامی مردمی می شد که دارای نیای مشترک بودند و با یکدیگر پیوند خونی داشتند. افرادی که پیوند قبیله ای آنان به هر دلیلی قطع می شد، پشتوانه اجتماعی خود را از دست می دادند. از جمله شاخص ترین سنن و ارزش های حاکم بر نظام قبیله ای، افتخار به حسب و نسب، احترام به روابط خونی و خویشاوندی، اطاعت بی چون و چرا از رئیس یا شیخ قبیله و پشتیبانی بی قید و شرط از هم قبیلگان در هر شرایطی بود.
  • صفات اخلاقی مردم شبه جزیره عربستان: ساکنان شبه جزیره عربستان در دوران پیش از اسلام به داشتن برخی صفات و خصلت های اخلاقی مانند مهمان نوازی، شجاعت، سخاوت، مروت و استقامت در برابر مشکلات و سختی های زندگی معروف بودند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط داشید و مشاوره داشته باشید.

مشاوره کنکور انسانی کرج
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ درس 3
پایه :
یازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
99
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا