پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست تاریخ 2 درس 4

3.8/5 - (11 امتیاز)

تست تاریخ 2 درس 4 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید. تست تاریخ 2 درس 4 به شما کمک میکند تا شما بتوانید در کنکور به خوبی از پس سوالات بر بیایید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست تاریخ یازدهم درس 4

تست تاریخ 2 درس 4 دارای 100 سوال با پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد. پاسخنامه تشریحی دارای دارای توضیحاتی از سوال میباشد و به شما کمک مییکند تا اگر در سوالی ایراد داشتید با چک کردن پاسخنامه تشریحی ایرادات خود را برطرف کنید همچنین شما میتوانید با کمک گرفتن از پاسخنامه کلیدی و فهمیدن جاب های خود تسلط خود را نسبت به درس پیدا کنید و درصد های خود را حساب کنید.

image 82

برای دریافت لینک تست تاریخ 2 درس 4 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ یازدهم درس 4

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست تاریخ 2 درس 4 به شما عزیزان میدهیم.

  • مهم ترین نتیجه هجرت پیامبر به یثرب: مدینه یا مدینه النبی پیش از هجرت پیامبر به آن شهر، یثرب نام داشت. هجرت رسول خدا و پیروانش از مکه به یثرب یکی از رویدادهای سرنوش ساز تاریخ اسلام به شمار می رود. در نتیجه این رویداد، زمینه و شرایط مناسبی برای برپایی امت و حکومت اسلامی فراهم آمد.
  • ویژگی های شهر یثرب: 1.شهر یثرب را تعدادی محله مسکونی تشیکل می دادند که کشتزارها و نخلستان ها میان آنها فاصله انداخته بود. این محله ها بیشتر به دهکده هایی شباهت داشتند که در هر یک از آنها اعضای یک قبیله یا طایفه زندگی می کردند 2.ساکنان شهر یثرب در دوران جاهلیت، شامل دو گروه یهود و عرب بودند 3.قبیله ها و طایفه های یهودی و عرب ساکن یثرب نیز از نظر سیاسی پراکنده و مستقل از یکدیگر بودند 4.این شهر فاقد یک مرکز و مکان مشورت و تصمیم گیری عمومی مانند دارالندوه در مکه بود 5.از آنجایی که مرجع سیاسی قدرتمندی در یثرب وجود نداشت تا به اختلاف ها رسیدگی و مانع دشمنی و نزاع شود، هرگاه جنگی میان دو یا چند قبیله پیش می آمد، برای مدت طولانی ادامه می یافت 6.یثرب از نظر اقتصادی شهر ثروتمندی به شمار نمی رفت و جایگاه برجسته ای در اقتصاد شبه جزیره عربستان نداشت.
  • شغل های مردم یثرب در آستانه هجرت پیامبر: اغلب مردم آن شهر به کشاورزی اشتغال داشتند و از در آمد و رفاه اقتصادی بالایی برخوردار نبودند. همچنین فعالیت های تجاری یثربیان خیلی گسترده نبود و برخلاف مکیان، روابط تجاری و سیاسی گسترد های با قبایل و ساکنان دیگر شهرها و مناطق عربستان و کشورهای همسایه نداشتند.
  • اوضاع اعتقادی و دینی مردم: به لحاظ اعتقادی و دینی، اکثر اعضای قبیله های عرب ساکن شهر یثرب پیرو آیین بت پرستی بودند. حضور یهودیان در آن شهر، سبب شده بود که بت پرستان، اخبار و آگاهی مختلفی درباره تاریخ پیامبران الهی کسب نمایند.
  • پیمان های عقبه اول و دوم: سال بعد، ۱۲ مرد یثربی، هنگام مراسم حج در مکانی موسوم به عقبه در منا، با پیامبر بیعت کردند که در تاریخ به پیمان عقبہ اول معروف شده است. در مراسم حج سال سیزدهم بعثت نیز، ۷۳ مرد و دو زن از اهالی یثرب در عقبه با رسول خدا پیمانی را بستند که به عقبه دوم مشهور است.
  • هجرت پیامبر به مدینه: پیامبر نیز پس از آنکه از دسیسه مشرکان در دارلندوه برای کشتن خود آگاه شد، با فداکاری علی علیه السلام مخفیانه از مکه خارج و به سوی یثرب حرکت کرد.
  •  علت انجام اقدامات پیامبر پس از هجرت به مدینه: در پی سکونت پیامبر و مهاجران در مدینه، اجتماعی از مسلمانان در این شهر به وجود آمد. اعضای این اجتماع شامل قبیله ها و طایفه های گوناگونی بودند که برخی از آنها کینه و دشمنی طولانی با هم داشتند. همچنین علاوه بر مسلمانان، پیروان آیین های دیگری مانند یهودیان و بت پرستان نیز در آنجا می زیستند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عزیزران قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید. شما میتوانید با تیم مشاوره تحصیلی اکو هم به صورت آنلاین و هم به حضوری در ارتباط باشید.

مشاوره کنکور انسانی کرج
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ درس 4
پایه :
یازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
100
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا