پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست ترکیبی عربی دوازدهم درس 1

به این نوشته امتیاز دهید

تست ترکیبی عربی دوازدهم درس 1 برای دانش اموزان رشته انسانی، تجربی و ریاضی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها تسلط خود را به چالش بکشید. این تست ها به شما کمک میکند تا شما بتوانید گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست ترکیبی عربی دوازدهم درس 1

تست ترکیبی عربی دوازدهم درس 1 دارای 200 سوال به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد. شما میتوانید با مراجعه کردن به پاسخنامه کلیدی بفهمید چقدر روی دری تسلط داشتید و همچنین اگر تسلط کافی روی تست ها نداشتید میتوانید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشیحی و خوانش توضیحات آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا شما بتوانید با حل این تست ها تسلط کافی را روی درس پیدا کنید.

image 46

برای دریافت لینک تست ترکیبی عربی دوازدهم درس 1 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید

عربی ترکیبی دوازدهم درس 1

در این قسمت توضیحاتی در مورد قواعد و بودجه بندی عربی دوازدهم را به شما عزیزان میدهیمم و شما میتوانید با خوانش این توضیحات آمادگی خود را برای حل تست ها بیشتر کنید.

  • ﴿…أَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا﴾:  با یکتاپرستی به دین روی آور.
  • اَلتَّدَیُّنُ فِطریٌّ فِی الإنسانِ وَ التّاریخُ یَقولُ لَنا:  دین داری در انسان فطری است و تاریخ به ما می گوید
  • لا شَعْبَ مِن شُعوبِ الأَرضِ إلّا و کانَ لَهُ دینٌ و طَریقهٌ لِلعِبادَهِ:  هیچ ملتی از ملت های روی زمین نیست مگر این که دین و روشی برای عبادت داشته است.
  • فَالآثارُ القَدیمَهُ الَّتی اکْتَشَفَهَ الإنسانُ، وَ الحَضاراتُ الَّتی عَرَفَها مِنْ خِلالِ الکِتاباتِ وَ النُّقوشِ وَ الرُّسومِ و التماثیل، یؤکد اهتمام الإنسانِ بِالدّینِ وَ تَدُلُّ عَلَی أَنَّهُ فِطریٌّ فی وُجودِهِ:  آثار کهنی که انسان آن ر ا کشف کرده و تمدن هایی که آن را از خلال نوشته ها، کنده کاری ها، نقاشی ها و تندیس ها شناخته است، بر توجه انسان به دین تأکید دارد و بر اینکه دین داری در وجود او فطری است دلالت می کند.
  • وَلٰکِنَّ عِباداتِهِ وَ شَعائِرَهُ کانَتْ خُرافیَّهً؛ مثلِ، تَعَدُّدِ الْآلِهَهِ وَ تَقدیمِ الْقَرابینِ لَها لِکَسْبِ رِضاها وَ تَجَنُّبِ شَرِّها:  اما عبادت ها و آیین های او خرافی بوده است؛ مانند: چندخدایی و پیش کش کردن قربانی ها برای به دست آوردن خرسندی خدایان و دوری از بدی ایشان.
  • ﴿أَیَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَن یُتْرَکَ سُدًى﴾: آیا انسان می پندارد که بیهوده و پوچ رها می شود؟
  • لِذلکَ أَرْسَلَ إلَیهِمُ الأَنبیاءَ لِیُبَیِّنوا الصِّراطَ الْمُستَقیمَ وَ الدّینَ الْحَقَّ:  از این رو خداوند به سوی ایشان پیامبران را گسیل داشت تا راه راست و دین حق را [برای ایشان] آشکار گردانند.
  • و قد حَدَّثنَا القُرآنُ الْکَریمُ عَنْ سیرَهِ الأَنبیاء: وَ صِراعِهِم مَعَ أَقوامِهِمِ الْکافِرینَ:  قرآن ارزشمند از روش پیامبران و کشمکش ایشان با قوم های کافرشان سخن گفته است.
  •  وَ لْنَذکُرْ مَثَلاً إبراهیمَ الْخَلیلَ الَّذی حاوَلَ أَن یُنقِذَ قَومَهُ مِن عِبادَهِ الأَصنام: باید داستان ابراهیم خلیل را که کوشید قومش را از عبادت بت ها نجات دهد یاد کنیم.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید وو بتووانید با حل این تست ها گام های مثبتی به سمت کنکور بردارید. هدف اصلی تیم مشاوره تحصیلی اکو این است که شما بتوانید سال کنکور خود را به خوبی سپری کنید. شما میتوانید هم به صوت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو مشاوره داشته باشید و تمام ایرادات خود را برطرف کنید.

مشخصات
اطلاعات
نام درس:
عربی درس 1
پایه :
دوازدهم
رشته:
ریاضی و تجربی و انسان
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
200
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا