پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست ترکیب توابع

4/5 - (7 امتیاز)

تست ترکیب توابع برای دانش آموزان رشته ریاضی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید همچنین تاین تست ها به شما کمک میکنند تا شما بتوانید تسلط کافی را نسبت به درس پیدا کنید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم اکو با ما در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست ترکیب توابع

تست ترکیب توابع دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید همچنین میتوانید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش مطالب آن ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا شما تسلط کافی را روی درس پیدا کنید. شما میتوانید در قسمت نظرات سوالات خود را با ما در میان بگذارید. این تست ها دارای 50 سوال میباشد.

image

برای دریافت لینک تست ترکیب توابع به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

ترکیب توابع

همانطور که میدانید توابع درس بسیار مهمی هم برای رشته ریاضی و هم برای رشته تجربی میباشد و دانش آموزان باید بتوانند با سرعت عمل بالا و تمرکز زیاد به این تست ها پاسخ دهند زیرا دانش اموزان باید از پس این تست ها در کنکور بر بیایین تابع در قسمت پاسخ برگ ریاضی قرار دارد و علاوه بر این که سوالاتی از مبحث تابع برای دانش آموزان در کنکور میایید مباحثتی هم در کنکور برای دانش آموزان می آید که درون سوال تابع وجود دارد.

  • زمانی که یک تابع به‌عنوان ورودی تابعی دیگر در نظر گرفته شود، دو تابع با هم ترکیب شده‌اند.
  • جهت محاسبه تابع (gof(x در ابتدا (f(x محاسبه شده، سپس در g قرار می‌گیرد.
  • به‌منظور تحلیل دامنه (gof(x، دامنه f نیز بایستی مدنظر قرار گیرد.
  • برخی از توابع را می‌توان به‌صورت ترکیب دو یا چند تابع در نظر گرفت.
  • دامنه: دامنه یک تابع برابر با مقادیری است که تابع می‌تواند به‌ عنوان ورودی دریافت کند. در هنگام ترکیب دو تابع، مقادیر ورودی آن‌ها تغییر می‌کنند. برای نمونه در دامنه تابع (g(x برابر با مقادیر x است؛ این در حالی است که دامنه تابع (gof(x برابر با مقادیر (f(x است.
  • جداسازی توابع: فرآیند ترکیب دو یا چند تابع را می‌توان به شکل عکس نیز انجام داد. در حقیقت ممکن است تابعی داشته باشیم که از ترکیب دو تابع شکل گرفته باشد. در این صورت می‌توان از آن دو -یا چند- تابع را بیرون کشیده و به دو تابع رسید.
  • نکتۀ مهم در اهمیت ترکیب توابع این است که نمی‌توان دامنۀ تابع مرکب را از روی ضابطه آن تشخیص داد. برای به دست آوردن دامنه تابع مرکب باید حتما دو شرط (x در دامنه g باشد و g(x) در دامنه ب باشد) بررسی کنیم. در مثال بعد خواهیم دید که محاسبۀ دامنۀ تابع مرکب از روی تعریف و از روی ضابطه، به دو نتیجۀ متفاوت می‌انجامد و همان طور که گفتیم، نتیجه‌ای درست است که مطابق با تعریف باشد.  

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید. شما میتوانید با تیم مشاوره تحصیلی اکو هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری مشاوره داشته باشید و با برنامه های درسی که به شما میدهند گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید. برای دریاقت اطلاعات بیشتر میتوانید با تیم مشاوره تحصیلی اکو تماس بگیرید.

مشاوره کنکور ریاضی یک مساله بسیار پر اهمیت در کنکور می باشد، بهترین مشاوره کنکور ریاضی در مرکز انتخاب رشته آکو می تواند شما را در این را همراهی کند
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
ترکیب توابع
پایه :
دهم, دوازدهم
رشته:
ریاضی و تجربی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
50
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا