پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست جامعه شناسی دوازدهم درس 4

2.9/5 - (39 امتیاز)

تست جامعه شناسی دوازدهم برای دانش اموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حلاین تست ها تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود قرار دهید این کار به شما کمک میکند تا شما جزوات و تست های بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست جامعه شناسی دوازدهم درس 4

تست جامعه شناسی دوازدهم درس 4 دارای 90 سوال به علاوه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و با فهمید چقدر روی درس تسلط داشتید همچنین میتونید اگر تسلط کافی روی درس نداشتید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. شما میتوانید تمام سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

جامعه شناسی دوازدهم درس 4

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست جامعه شناسی دوازدهم درس 4 را به شما عزیزن میدهیم و همچنین نکات مهمی مربوط به درس 4 را دراختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

  • الگوهای اقتصادی: هرگاه واقعیت های پیچیده اقتصادی به شکلی ساده نمایش  داده شود تا بر ارتباط بین اجزای آن واقعیت ها وآنچه اهمیت دارد تمرکز صورت گیرد.از الگوهای  اقتصادی استفاده کرده ایم. 
  • الگوی مرز امکانات تولید: یعنی یک واحد کسب وکار چگونه امکانات کمیاب خود را  بین انواع تولیدات تقسیم کند.تولیدکنندگان اقتصادی برای کسب سود بیشتر، عوامل تولیدی را  بهگونهای مناسب با یکدیگر ترکیب میکنند.
  • مرز امکانات تولید: خطی که در نمودار امکانات تولید ، نشان دهنده ی حداکثر  امکان تولید با منابع موجود است. مرز امکانات تولید مرزی است بین آنچه یک کسب و کار با استفاده از منابع موجودو دردسترس اش می تواند تولید کند.
  • امکانات تولید نشان دهنده: نشان دهنده هزینه فرصت است. یعنی با تولید یک کالا  از تولید سایر کالا ها باز می مانیم.
  • هزینه فرصت اجتماع: کالاهایی که برای افراد رایگان است، معمولا برای تولیدشان زمان صرف می شود و هزینه فرصتی برای جامعه دارد. 
  • اقتصاد کارآمد یک شرکت یا کشور:  اقتصادی که هر فرصتی را برای استفادۀ بهتر از منابع به کار گیرد، بدون آنکه وضع دیگران بدتر شود، اقتصاد آن شرکت یا کشور کاراست؛ یعنی شرکت یا کشور از منابع موجود خود، بیشترین استفاده را می برد.
  • اقتصاد ناکارآمد: اقتصادی است که زیر مرز منحنی امکانات تولید است.یعنی  متناسب با امکاناتی که دراختیار داشته است تولید نکرده است.
  • منحنی امکانات تولید:رشد اقتصادی، یا معلول استفاده از منابع  وامکانات کمیاب بیشتر است و یا به وسیله بالا رفتن کارآیی منابع موجود و یا ترکیب آندو بهدست می آید. انعکاس رشد اقتصادی  به صورت انتقال منحنی امکانات تولید، بهسمت راست و در صورت سقوط فعالیت های اقتصادی و استفاده غیرکارآمد از منابع موجود و  یا استفاده فیزیکی از بخشی از آنها، منحنی امکانات تولید به سمت چپ منتقل میشود. 

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم ای تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو مشاوره داشته باشید همچنین تیم مشاوره تحصیلی اکو به شما میتوانند در زمینه های مهاجرت تحصیلی و انتخاب رشته کمک های شایانی به شما عزیزان بکنند.

مشاوره تخصصی کنکور انسانی آکو به برنامه ریزی کنکور انسانی می پردازد، مشاوره کنکور انسانی در کرج می تواند شما را به طول کامل با مباحث این رشته آشنا کند.
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جامعه شناسی درس 4
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
90
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا