پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست جامعه شناسی دوازدهم درس 7

4.1/5 - (20 امتیاز)

تست جامعه شناسی دوازدهم درس 7 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید همچنین میتوانید با حل ایت تست ها یبفهمید چقدر روی درس تسلط دارید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو جزوه ها و تست های بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود جامعه شناسی دوازدهم درس 7

تست جامعه شناسی دوازدهم درس 7 دارای 80 سوال به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست جامعه شناسی دوازدهم درس 7 به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و بفهمید چقدر نسبت به درس تسلط دارید همچنین میتوانید اگر در سوالات تسلط کافی ندارید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. شما میتوانید در قسمت نظرات تمام سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

image 8

برای دریافت لینک تست جامعه شناسی دوازدهم درس 7 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

جامعه شناسی دوازدهم درس 7

در این قسمت توضیحاتی مربوط به جامعه شناسی دوازدهم به شما عزیزان میدهیم همچنین نکات مهمی مربوط به درس 7 را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

  • انواع تفاوت میان افراد: 1.برخی تفاوتها تفاوت های اسمی نامیده می شوند و نمی توان افراد را بر اساس این تفاوتها رتبه بندی کرد مثلا سفید پوست بودن رنگین پوست بودن، زن بودن مرد بودن به طور کلی جنسیت و نژاد را نمی توان بر یکدیگر برتری داد. و آنها نسبت به یکدیگر برتر یا دارای رتبه نیستند 2. برخی تفاوتها تفاوت های رتبه ای نامیده می شوند مانند تفاوت در قطع هوش ثروت و تحصیلات. یعنی برخی افراد کمتر و برخی بیشتر از این ویژگی ها برخوردار هستند برای مثال افرادی که دارای قد و ضریب هوشی متفاوت هستند با هم برابرند یا افرادی که دارای ثروت و تحصیلات متفاوت هستند با هم برابرند 3.تفاوت ها را می توان به سه نوع تفاوت اسمی مانند تفاوت در رنگ پوست یا نابرابری های طبیعی مانند تفاوت در قد یا نابرابری های اجتماعی مانند تفاوت در تحصیل تقسیم کرد.
  •  انواع نابرابری ها: 1. نابرابری های طبیعی مانند نابرابری افراد در قد و ضریب هوشی 2.نابرابری های اجتماعی که در جامعه ایجاد می شوند مانند نابرابری در تحصیلات و ثروت.
  • نظام آپارتاید: در نظام آپارتاید تفکیک نژادی در اماکن عمومی، ایستگاه های ورزشگاه ها ، بیمارستان ها، مدارس اجرا می شد. نژاد سفید را نسبت به سیاه پوستان بسیار برتر میدانستند.
  • علت نابرابری های اجتماعی از نظر جامعه شناسان: جامعه شناسان معتقدند علت نابرابری های اجتماعی این است که مزایای اجتماعی یعنی ثروت قدرت و دانش به صورت نابرابر میان افراد توزیع شده اند. از این رو برخی افراد در بالای سلسله مراتب اجتماعی قرار می گیرند و برخی افراد در پایین آن
  •  ویژگی های رویکرد سوم یا طرفداران عدالت اجتماعی: در رویکرد عادلانه مالکیت خصوصی لغو نمی شود اما جامعه وظیفه دارد و امکان رقابت را برای همگان فراهم کند و نقطه شروع رقابت را یکسان نماید و دولت وظیفه دارد که تمام نیازهای ضروری افراد را تامین کند البته به افراد نیز بر اساس توانایی ها و شایستگی های خود امکان رقابت بدهد طرفداران این رویکرد به دنبال برقراری عدالت اجتماعی هستند اما به بهانه عدالت اجتماعی و آزادی های افراد و امکان رقابت را از میان آنها از بین نمی برد.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهند حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصلی اکو مشاوره داشته باشید و با برنامه هایی که به شما میدهند گام های مثبتی به سمت ککنکور بردارید.

مشاوره پشت کنکور انسانی ماندن 1402
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جامعه شناسی درس 7
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
80
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا