پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

طراحی سوالات کنکور صرفاً از کتب درسی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

طرح جدید نمایندگان مجلس برای طراحی سوالات کنکور

 

طراحی سوالات کنکور صرفاً از کتب درسی:  به گزارش مجله به نقل از خبرگزاری تابناک،  هیئت رئیسه مجلس طرحی که سازمان سنجش را ملزم به طراحی سوالات کنکور سراسری صرفاً از کتاب های رسمی که در  وزارت خانه آموزش و پرورش چاپ شده‌اند، را دریافت کرد.

 بعضی از نمایندگان مجلس با ارائه طرحی خواستار طراحی تمامی سوالات کنکور سراسری از محتوای خط به خط کتب درسی شدند.

طراحی سوالات کنکور صرفاً از کتب درسی

 ماهیت این طرح به دلیل تفاوت سطوح آموزشی در مدارس و موسسات مختلف کنکوری در سطح کشور می باشند.  این تفاوت اشاره دارد همه ساله افراد زیادی در کنکور سراسری شرکت می کنند. برخی از آنها با صرف هزینه های زیاد و همچنین شرکت در مدارس با سطح بالا و هزینه های گزاف خرید کتب و جزوه های درسی تر راحت تر به موفقیت می رسند.

قانون اساسی دولت را مکلف به  عدالت آموزشی برای همه جامعه کرده است. طراحی سوالات خارج از متن کتاب درسی آموزش و پرورش به بهانه مفهومی یودن سوالات  برخی ازخانواده ها را  متحمل هزینه‌های بسیار زیاد کرده است.  همچنین تعداد زیادی از خانواده های بی بضاعت از این مسابقه جا می مانند و موسسات، انتشارات و مافیای کنکور  سود بسیار زیادی را به جیب می زنند.

عدالت آموزشی

این طرح به دلیل مطرح شد که باید منابعی که یک دانش آموز در استان های کم بضاعت در دسترس دارد باید با یک دانش آموز در سیستان و بلوچستان یکسان باشد. ولی همه ساله می بینیم که بسیاری از رتبه های برتر در سالبان گذشته از مدارس خاص بودهاند. که در این مدارس علاوه بر تدریس کتب معمولی آموزش و پرورش کتاب های زیاد دیگری را تدریس می کنند که این کتاب جزو دسته ی کتب کمک آموزشی هستند.

همچنین این دانش آموزان همه ساله در ده ها کلاس کمک آموزشی شرکت می کنند، که درآمد بسیار زیادی را نصیب موسسات کنکوری حضوری و آنلاین می کند. عجیب آنکه هماهنگی نانوشته‌ای میان طراحان سوالات کنکور و این مؤسسات و ناشران کمک آموزشی وجود دارد.  همین مسئله است که سال‌ها مانع حذف کامل کنکور نیز شده است.

بیشتر بخوانید:

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400

ماده ی واحده این طرح

ماده واحده این طرح می‌گوید «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش به نحوی برنامه ریزی نماید. که تمام سوالات کنکور سراسری از سال ۱۴۰۰ به بعد تا زمان لغو فراگیر کنکور، در تمام رشته های تحصیلی برای ورود به انواع همه دانشگاه‌ها در تمام مقاطع صرفاً از متن کتاب های درسی رسمی منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش استخراج و طراحی شود.  هر گونه سوال خارج از متن کتاب بهانه های مختلف که مستلزم استفاده از کتاب‌ها معلمان و آزمون‌های مؤسسات آموزشی فعال در حوزه کنکور است، ممنوع می‌باشد.

این طرح در چه مرحله ای است؟

تا کنون این طرح به امضای 46 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.

اینستاگرام ما 

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا