پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست جغرافیا دوازدهم درس 1

2.8/5 - (80 امتیاز)

تست جغرافیا دوازدهم درس 1 برای دانش اموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید همچنین این تست ها به شما کمک میکنند تا شما بتوانید با حل آنها تسلط کافی را روی درس پیدا کنید. شما میتووانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزاوت بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست جغرافیا دوازدهم درس 1

تست جغرافیا دوازدهم درس 1 دارای پاسخنناممه تشریحی و کلیدی میباشد به همراه 195 سوال شما میتوانید بعد از حل این تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید همچنین اگر تسلط کافی روی درس ندارید میتوانید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاورهه تحصیلی اکو این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داه اند تا شما میتوانید با حل این تست ها تمام ایرادات خود را برطرف کنید.

image 21

برای دریافت لینک تست جغرافیا دوازدهم درس 1 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

جغرافیا دوازدهم درس 1

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست جغرافیا دوازدهم درس 1 را به شما عزیزان میدهیم و شما میتوانید با خوانش این مطالب آمادگی خود را برای حل تست ها بیشتر کنید.

  • تعریف مقررا: منظور از مقررا، مکان اصلی و دقیق یک سکونتگاه ومحل استقرار آن بر روی زمین است. مقررا هر روستا یا شهر همچنین هسته اولیه آن را شامل می شود.
  • تعریف هسته اولیه سکونتگاه: منظور از هسته اولیه مکانی است که مردم برحسب نیاز آن را برای زندگی انتخاب نموده و به اشغال درآورده اند و بعدها روستا یا شهر از آن محل گسترش یافته است.
  • عوامل سکونت گزینی  توسط انسان ها: در انتخاب مکان برای استقرار و سکونت جمعیت، عوامل طبیعی بیشترین نقش را داشته اند مانندآب فراوان، آب و هوای ملایم، خاک حاصلخیز جلگه ها . مثلا پیش ازچهار هزار سال قبل نخستین روستاها و شهرهای پرجمعیت و همچنین تمدن های اولیه در کنار رودهای دجله و فرات، نیل، کارون، سند و… پدید آمدند.
  • مهم ترین عوامل شکل گیری هسته اولیه روستاها و شهرها درایران: دسترسی به آب،قلعه های دفاعی،بازارهای محلی وقرار گرفتن در تقاطع راه ها
  • تعریف موقعیت یک شهر یا روستا:  وضعیت آن سکونتگاه نسبت به پدیده های پیرامون خود در سطح ناحیه است. این پدیده هاممکن است عوامل انسانی و طبیعی مانند روستاها و شهرهای اطراف آن، آب و هوا، منابع معدنی انرژی، راههای ارتباطی، ناهمواری هاو… باشد.
  • نقش و اهمیت موقعیت یک شهر یا روستا:  موقعیت یک شهر یا روستادر ادامه حیات یا گسترش آن سکونتگاه و یا حتی نابودی و زوال آن نقش مهمی ایفا می کند.
  • عوامل موثر درگسترش و آبادانی یک سکونتگاه: برای مثال دسترسی یک شهر به دریا یا شبکه ارتباطی خط آهن در یک منطقه موقعیت مناسبی برای رونق تجارت و مشاغل مربوطه در آن شهر به وجود می آورد. نزدیک بودن شهر به روستاهای پرجمعیت مجاور یا منابع معدنی در جذب نیروی کار و توسعه صنایع آن شهر تأثیر زیادی دارد و می تواند موجب گسترش و آبادانی آن شود.
  • تفاوت مقر و موقعیت جغرافیایی:  البته همانطورکه گفته شد مقر، مکانی است که سکونتگاه در آنجا بنا شده و بیشتر با عوامل محلی سروکار دارد اما موقعیت، شرایط و ارتباط سکونتگاه را با عوامل در سطح وسیع تر مانند یک ناحیه نشان می دهد.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاووره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا شما بتوانید در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید شما میتوانید با تیم مشاوره تحصیلی اکو هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری مشاوره داشته باشید و با برنامه هایی که به شما میدهند گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید.

مشاوره رتبه های برتر کنکور انسانی
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جغرافیا
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
195
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

‫8 دیدگاه ها

  1. بابا حالمونو بهم زدید همش غلطه 15 هم 4 میشه برید بمیرید بابا
    تو جزوتون ری…م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا