پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

چرا تعداد پسرها بین رتبه های برتر بیشتر است؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در مقاله چرا تعداد پسرها بین رتبه های برتر بیشتر است؟ به شرح کامل این موضوع می‌پردازیم. موضوع آموزش و یادگیری همیشه برای انسان‌ها مهم بوده است و همهٔ ما متوجه تفاوت‌های افراد در یادگیری مسائل گوناگون شده‌ایم که یکی از مهم‌ترین عوامل در یادگیری افراد جنسیت آن ها می‌باشد. مغز انسان‌ها از میلیون‌ها نورون و ۱۰۰ تریلیون سلول ارتباط دهنده تشکیل شده است و دارای ۳ لایه می‌باشد. در قسمت بالایی مغز قشر مخ، در قسمت میانی مغز دستگاه لیمبیک و در ساقه مغز که پایین‌ترین بخش مغز را به خود اختصاص می‌دهد و با نخاع در پیوند است قرار گرفته‌است. هرکدام از لایه‌ها وظیفه خاصی دارند به طور مثال وقتی به کودکی درس ریاضی تدریس می‌شود بخش فوقانی مغز آن درگیر می‌شود.

تفاوت مغز زنان و مردان

در مقاله چرا تعداد پسرها بین رتبه های برتر بیشتر است؟ به شرح موضوع تفاوت مغز زنان و مردان می‌پردازیم. مغز زنان برای انجام چندین مسئولیت و مغز مردان برای انجام یک مسئولیت منفرد ساختاربندی شده است. این مسئولیت هر مسئولیتی می‌تواند باشد. چه خواندن یک نقشه و چه پختن یک غذا. محققان طبق تحقیقاتی که انجام دادند دریافتند که زنان اتصالات قوی‌تری بین سمت راست و چپ مغزشان دارند. اما مردان فعالیت شدیدتری را در درون بخش‌های منفرد مغز به‌ویژه مخچه بروز می‌دهند. این قسمت مهارت‌های حرکتی آن ها را کنترل می‌کند. مردان اتصالات قوی‌تری بین بخش عقب و جلویی مغزشان دارند. به همین دلیل در اعمالی مانند یادگیری، شناکردن و پارک کردن خودرو قوی‌تر عمل می‌کنند. از طرف دیگر زنان در به بارآوردن یک چهره توانایی بیشتری دارند و این به دلیل ارتباط بهتر بین بخش‌های مختلف مغز آن‌هاست.

دخترها در زمینه حافظه و پسرها در زمینه مهارت فضایی قوی ترند

در مقاله چرا تعداد پسرها بین رتبه های برتر بیشتر است؟ به شرح موضوع حافظه دخترها و پسرها می‌پردازیم. در بحث حافظه نیز تفاوت‌هایی بین دختران و پسران وجود دارد. دخترها می‌توانند در کوتاه‌مدت اطلاعات بیشتری را در مغز خود ذخیره کنند. اما پسرها اگر موضوعی برایشان جذاب باشد آن را بهتر در حافظه خود حفظ می‌کنند. درحالی‌که دخترها در بحث حافظه قوی‌تر هستند، پسرها نیز در زمینه مهارت‌های فضایی بهتر عمل می‌کنند و استدلال آن ها به این صورت است که از کل شروع می‌کنند که به جز می‌رسند و سرعت استدلالشان از دخترها سریع‌تر می‌باشد. همین موضوع باعث می‌شود که پسرها در آزمون‌های چندگزینه‌ای بهتر عمل کنند. اما دخترها از جزبه کل می‌رسند. در هنگام تدریس درسی مثل ریاضی پسرها بهتر یاد می‌گیرند اما زمانی که برای تدریس آن از شکل استفاده شود و آموزش عینی‌تر گردد یادگیری برای دخترها راحت‌تر می‌شود. در نظر داشته باشید که در تمام مواردی که ذکر می‌کنیم استثنائاتی وجود دارد. در کلاس‌های ادبیات، طبق گفتهٔ اکثر دبیران دخترها به جنبه‌های احساسی شخصیت‌ها و پسرها به حالت خیالی و تخیلی شخصیت‌ها توجه می‌کنند. دخترها هنگام یادگیری احتیاج ندارند که به اطراف حرکت کنند و یا جابه‌جا شوند اما پسرها با حرکت کردن مغز خود را تحریک و رفتارهای خود را کنترل می‌کنند.

دخترها از پسرها درس‌ خوان تر هستند

در مقاله چرا تعداد پسرها بین رتبه های برتر بیشتر است؟ به شرح موضوع فوق می‌پردازیم. معمولاً دخترها بیشتر درس می‌خوانند و نمرات بهتری می‌گیرند. دخترها بیشتر به خواندن و نوشتن علاقه دارند و اغلب پسرها به درس ریاضی علاقه‌مند هستند که دلیل آن تفاوت بین مغز زنان و مردان در توانایی‌های ریاضی است. سمتی از مغز که آی پی ال نام دارد در مردان مخصوصاً در سمت چپ آن ها بزرگ‌تر از زنان می‌باشد. این بخش از مغز بر قدرت ذهنی ریاضی نظارت دارد و به همین دلیل است که اغلب مردها در مسائل ریاضی بهتر عمل می‌کنند. جالب است بدانید که این همان ناحیه مغز اینشتین می‌باشد که مشخص شد به طرز غیرعادی بزرگ است. همان‌طور که در قبل اشاره کردیم باید توجه داشته باشید که ممکن است دختری در ریاضیات عالی باشد و پسری هم در ادبیات. در حال حاضر پسرها در زمینهٔ خواندن و نوشتن عقب‌تر از دخترها هستند و تلاشی که دخترها در زمینه پیشرفت درس ریاضی دارند، پسرها در خواندن و نوشتن انجام می‌دهند.

تفاوت در شخصیت دختران و پسران

در مقاله چرا تعداد پسرها بین رتبه های برتر بیشتر است؟ به شرح موضوع تفاوت دخترها و پسرها می‌پردازیم. اغلب دخترها در مواجه با مشکلات پیرامون خود بیشتر از پسرها ذهن خود را درگیر می‌کنند و نمی‌توانند از موضوع پیش‌آمده به‌سادگی گذر کنند. دخترها معمولاً احساساتی‌تر هستند و همین باعث می‌شود که گاهی درگیر مسائل احساسی شوند و کمتر روی درس‌ها تمرکز داشته باشند. پسرها کمتر درگیر حواشی کنکور می‌شوند و معمولاً اگر تصمیم برای درس‌خواندن داشته باشند، بدون هیچ معطلی و با هر منبع و کتابی که در دسترسشان باشد شروع می‌کنند اما برای دخترها باید همه چیز فراهم شود تا بتوانند شروع خوبی داشته باشند. همان‌طور که در شهر خود مشاهده می‌کنید تعداد آموزشگاه‌های کنکور دخترانه خیلی بیشتر است. بلوغ دخترها و تغییرات هورمونی و جسمی‌شان زودتر از پسرها اتفاق می افتد و این موضوع در برآیند درس‌خواندن آن ها بی‌تأثیر نیست. حساسیت بیش از حد دخترها بر همه چیز باعث ازدست‌رفتن تمرکز آن ها بر مسائل اصلی می‌گردد. به طور مثال پیشنهاد می‌کنیم به تعداد فالوورهای پیج‌های کنکوری نگاهی بیندازید تا ببینید بیشتر آن ها دختر هستند یا پسر. نکات گفته شده را می‌توان دلیل اصلی بیشتر دیده‌شدن پسرها در بین رتبه‌های برتر کنکور دانست.

کلام آخر

طبق آمارهای به‌دست‌آمده نمرات پسرها و دخترها در آزمون‌هایی مانند ورودی دانشگاه‌ها دال بر این موضوع است که آن ها با هم برابر هستند. هرچند با فاصلهٔ کمی پسران جلوتر از دختران قرار دارند، زیرا همان‌طور که گفتیم پسرها در جواب دادن به سؤالات چندگزینه‌ای بهتر و سریع‌تر عمل می‌کنند و مغزشان اطلاعات یک جمله را بهتر پردازش می‌کند. پسرها و دخترها نیازهای روانی خاص خودشان را دارند و هرچه شناخت ما از خواسته‌هایشان بیشتر باشد، بهتر می‌توانیم آن ها را به‌سوی موفقیت هدایت کنیم. به این موضوع توجه داشته باشید که دخترها زودتر از پسرها به مهارت‌های کلامی می‌رسند. به همین دلیل خیلی از موضوعات را می‌توانند در سن کمتر یاد بگیرند. در آخر باید گفت نباید تفاوت‌های بین دختران و پسران باعث شود که ما یکی را بر دیگری برتر بدانیم و موفقیت در کنکور به تلاش و کوشش هر شخص فارغ از جنسیت او بستگی دارد.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله چرا تعداد پسرها بین رتبه های برتر بیشتر است؟ سعی کردیم دید جامع و کاملی از این رشته را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سوالات شما باشند. همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نرگس

نرگس لک هستم مشاور گروه مشاوره تحصیلی آکو رکن اول موفقیت رو تلاش و استمرار می دونم ما توی آکو سعی میکنیم راه بهینه رو بهتون نشون بدیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا