پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست دینی 2 درس 10

4/5 - (1 امتیاز)

تست دینی 2 درس 10 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس پیدا کنید. این تست ها به شما کمک میکنند تا علاوه بر این که بتوانید در امتحان نهایی تسلط خود را پیدا کنید بتوانید در کنکور هم تسلط کافی را بدست آورید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست دینی یازدهم درس 10

تست دینی یازدهم درس 10 دارای 300 سوال به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارد همچنین میتوانید اگر تسلط کافی روی درس نداشتید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن ایرادات خود را برطرف کند. تیم مشاوره تحصیلی آکو کنار شماست تا شما بتوانید با حل این تست ها گام های مثبت و مفیدی به سمت کنکور خود بردارید.

2 2

برای دریافت لینک تست دینی 2 درس 10 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

دینی یازدهم درس 10

در ین قسمت توضیحاتی مربوط به تست دینی 2 درس 10 را به شما عزیزان میدههیم همچنین نکات مهمی مربوط به دینی یازدهم را به شما عزیزان میدهیم شما میتوانید قبل از حل تست ها یک نگاه به این توضیحات بیندازید.

  • راهکار پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام)، برای مردمانی که در شهرهای دوردست بودند و به آنها دسترسی نداشتند و نمی توانستند احکام دین را از آنها بشنوند و از فرمان های آنان مطلع شوند:  آن بزرگواران، دانشمندانی را تربیت می کردند که در حد توان به معارف و احکام دین دست یابند. این دانشمندان، به نقاط مختلف شهر خود و یا شهرهای دیگر می رفتند و احکام اسلامی را به مردم می آموختند. اگر مردم نیز پرسشی داشتند. آنان بر اساس دانشی که از «قرآن کریم» و «روایات» داشتند، به آنان پاسخ می دادند.
  • (پیروی) یا (تقلید): کسانی که در احکام دین متخصص نیستند، برای آموختن احکام و قوانین آن به فقیهان واجد شرایط (متخصص) مراجعه می کنند و احکام دین را از آنان می آموزند؛ به این شیوه مراجعه، «پیروی» یا «تقلید» می گویند.
  • چهار مورد از شرایط مرجع تقلید: ۱) با تقوا باشد 2) عادل باشد 3) زمان شناس باشد. شناخت متخصص در احکام دین، مانند شناخت هر متخصص دیگر است 4)أعلم باشد.
  • شرایط ولی فقیه: ۱) با تقوا باشد 2)عادل باشد 3)زمان شناس باشد 4) مدیر و مدبر باشد 5) شجاعت و قدرت روحی داشته باشد.
  • حکومت و رهبری کدام فقیه، «مشروع» است: فقیهی که [ باتقوا، عادل، زمان شناس، مدیر و مدبر و شجاعت و قدرت روحی داشته باشد. یعنی «دین» به او اجازه «رهبری مردم» را داده است. در غیر این صورت، پیروی از دستورات وی، «حرام» است.
  • از وظایف رهبر [ولی فقیه، «حفظ استقلال کشور و جلوگیری از نفوذ بیگانگان است، آن را توضیح دهید: کشورهای بیگانه، به خصوص قدرتهای بزرگ، همواره در صدد سلطه بر کشورهای دیگرند و از روش های مختلف برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند. یکی از روشهای آنان، «فشار اقتصادی و روانی» است. رهبر با دعوت مردم به استقامت و پایداری» و «بستن راههای سلطه»، تلاش می کند عزت و استقلال کشور از دست نرود.
  • از مسئولیتهای مردم نسبت به رهبر جامعه اسلامی، حفظ وحدت و همبستگی اجتماعی»: همان طور که تفرقه و پراکندگی، به سرعت یک حکومت را از پای در می آورد و سلطه گران را بر کشور مسلط می کند، همبستگی اجتماعی، کشور را قوی می کند و به رهبری امکان می دهد که برنامه های اسلامی را به اجرا در آورد.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت ممهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید هم به صوت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

مشاوره کنکور انسانی کرج
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
دینی درس 10
پایه :
یازدهم
رشته:
ریاضی و تجربی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
300
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا