پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور هنر

آزمون عملی کنکور هنر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله به آزمون عملی کنکور هنر می‌پردازیم که بسیاری از داوطلبین کنکور هنر نسبت به آن بی‌اطلاع هستند. کنکور عملی رشته هنر معمولاً سه تا چهار هفته بعد از کنکور تستی برای رشته‌های نیمه‌متمرکز برگزار می‌شود

Ako

این رشته‌های دارای آزمون عملی عبارت‌اند از: 

ادبیات نمایشی، کارگردانی، بازیگری 
آهنگ‌سازی، موسیقی جهانی، موسیقی ایرانی، موسیقی نظامی
نقاشی، گرافیک (ارتباط تصویری) طراحی لباس، طراحی پارچه
مجسمه‌سازی 
طراحی صحنه 
عکاسی 
نمایش عروسکی 
طراحی صنعتی
کتابت و نگارگری

بقیه رشته‌های هنری، آزمون عملی ندارند. 

شرایط شرکت در آزمون عملی

هر داوطلب فقط مجاز به شرکت در آزمون عملی دو زیرگروه است (مثلاً شما می‌توانید هم در آزمون عملی رشته‌های هنرهای تجسمی شرکت نمایید و هم آزمون عملی بازیگری) و بیشتر از دو آزمون عملی نمی‌توانید شرکت کند. یعنی دیگر نمی‌توانید در آزمون عملی رشته مجسمه‌سازی شرکت نمایید و نمی‌توانید این رشته را در برگه انتخاب رشته انتخاب کنید. چون در آزمون عملی این رشته شرکت نکرده‌اید. 

انتخاب آزمون


اگر به رشته خاصی علاقه دارید، آزمون عملی آن رشته را که مسلماً شرکت کنید. برای انتخاب آزمون عملی دوم، اگر به رشته دوم خاصی علاقه ندارید. رشته‌هایی را انتخاب نمایید که پذیرش بیشتری دارند و تقریباً در اکثر دانشگاه‌ها این رشته‌ها وجود دارد. مثل ارتباط تصویری. ولی رشته‌هایی مثل مجسمه‌سازی، و طراحی صحنه معمولاً پذیرش کمتری دارند (فقط دانشگاه تهران و هنر) و در آینده هم امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکترای این رشته وجود ندارد.

اهمیت آزمون عملی در کنکور هنر

کنکور عملی هم تأثیر بالایی دارد و برای رشته‌های دارای آزمون عملی دارای ضریب چهار است. برای رشته موسیقی ۶ است و برای دیگر رشته‌ها، خصوصاً بازیگری و ادبیات نمایشی، رزومه بسیار مهم است. پس حتی اگر رتبه تک‌رقمی داشته باشید، کسب نمره عملی ضعیف در آزمون عملی، شما را از قبولی در دانشگاه درجه ۱ ممکنه بازدارد. ولی معمولاً در رشته‌های مصاحبه دار که داوران داوطلب را می‌بینند، به داوطلبان تک‌رقمی، نمره خوبی هم می‌دهند. 
آزمون عملی بعضی رشته‌ها، در حضور داوران صورت می‌گیرد. از جمله بازیگری و با شما در این زمینه مصاحبه هم صورت می‌گیرد ولی زمان آزمون عملی شما کوتاه و حدود ده تا ۱۵ دقیقه است

.

چه زمانی برای آمادگی کنکور عملی هنر اقدام کنیم؟


کاملاً بستگی به سطح شما و مهارتتان دارد.
اگر سطح شما، صفر است، خصوصاً در رشته‌های هنرهای تجسمی که طراحی دارند. بهتر است از یک سال قبل به فکر باشید و با مراجعه به اساتیدی که کنکور عملی تدریس می‌کنند، حداقل هفته‌ای یک یا دو جلسه کلاس عملی بروند. ولی زمانی که برای آزمون عملی می‌گذارید، نباید به آزمون تستی تون و زمانی که برای آن تدارک دیده‌اید، لطمه‌ای وارد کند.

.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا