پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست زمین شناسی و سلامت فصل 5

3.7/5 - (3 امتیاز)

تست زمین شناسی و سلامت فصل 5 برای دانش آموزان سال دوازدهم رشته تجربی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید. این تست ها علاوه بر این که به شما در امتحانات نهایی کمک میکند به شما ین کمک را هم میکند تا بتوانید آشنایی لازم را برای سوالات کنکور بدست آورید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در احتیار خود قرار دهید.

دانلود تست زمین شناسی و سلامت فصل 5

تست زمین شناسی و سلامت فصل 5 دارای 200 تست به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید به از حل تست ها به پاسخنامه تشریحی مراجعه کنید و بفهمید چقدر نسبت به سوالات تسلط دارید و اگر تسلط کافی نسبت به تست ها ندارید میتوانید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها گام های مثبت به سمت کنکور بردارید.

شناسی 4

برای دریافت لینک تست زمین شناسی و سلامت فصل 5 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

فصل 5 زمین شناسی و سلامت

در این قمست توضیحاتی مربوط به زمین شناسی فصل 5 به شما عزیزان میدهیم. شما میتووانید قبل از حل تست ها به توضیحات زیر مراجعه کنید و تسل خود را نسبت به درس بیشتر کنید.

  • تاریخچه بررسی تاثیر مواد زمین برتندرستی انسان: تأثیر مواد زمین بر تندرستی انسان از هزاران سال پیش شناخته شده است. در متون قدیمی پزشکی چینی، ارتباط زمین و سلامت انسان یادآوری شده است. در ایران، دانشمندانی مانند ابوریحان بیرونی، ابن سینا وخواجه نصیرالدین توسی درکتاب های خودبه فواید برخی ازسنگ ها وکانی هابرای درمان بیماری ها اشاره کرده اند .
  •  تعریف زمین شناسی پزشکی: ازمدت ها پیش مشخص شده بودکه برخی بیماری هادرمناطق خاصی اززمین،شیوع بیشتری دارند. دانشمندان با آگاهی از ارتباط بین زمین و سلامتی، میان رشته جدیدی به نام زمین شناسی پزشکی را به شاخه های علم زمین شناسی افزودند تا نقش و تأثیر عناصر و کانی ها که از طریق هوا، آب وغذا وارد بدن ما و دیگر موجودات زنده می شوند، را مطالعه کنند.
  • اهمیت علم ژئوشیمی: علم ژئوشیمی در بررسی ترکیب شیمیایی سنگ ها، خاک و آب به ما کمک می کند. مطالعات ژئوشیمیایی نشان می دهد که توزیع عناصر در زمین و ترکیب سنگ ها در مناطق مختلف، متفاوت است.
  •  تاثیر عناصر اساسی بر بدن انسان: عناصر اصلی مانند اکسیژن از زمین به بدن موجودات منتقل و وارد بافت های مختلف بدن می شوند . عناصر مورد نیاز برای عملکرد دستگاه های بدن، عناصر اساسی هستند . این عناصر، در تمام بافت های سالم بدن وجود دارند و نبود یا کمبود و حتی وجود آن ها در مقادیر بیشتر از حد نیاز، باعث ایجاد بیماری یا عارضه می شود.
  • تاثیر عناصر جزئی بر سلامت انسان: عناصر جزئی، در پوسته زمین و بدن موجودات زنده به مقدار بسیار کم یافت می شوند. این عناصر، گاهی در بدن به عنوان عنصر اساسی و مورد نیاز و گاهی به عنوان عنصر سمی محسوب می شوند که باعث ایجاد عوارض و یا بیماری می گردند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس بیشتر کنید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری مشاوره داشته باشید و با برنامه های تحصیلی که دریافت کنید تمام ایرادات خود را برطرف کنید.

مشاوره انتخاب دانشگاه
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
زمین شناسی
پایه :
دوازدهم
رشته:
تجربی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
200
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا