پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

200 تست جذاب شیمی فصل دو دهم

1/5 - (1 امتیاز)

200 تست شیمی دهم فصل 2 رشته ریاضی و تجربی شما میتوانید بعد از خوانش کتاب یا جزوه درسی خود ، 200 تست را حل کنید و خود را با سوالات پر محتوا آموزشگاه پرسا به چالش بکشید همچنین بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید .شما میتوانید با دنبال کردن اینستاگرام تیم مشاوره اکو و کانال تلگرام اکو مطالب جدید تری در خصوص کنکور دریافت کنید.

دانلود تست شیمی دهم فصل 2

تست شیمی دهم فصل 2 برای دانش آموزان رشته تجربی و ریاضی شما میتوانید با حل این تست ها کاملا تسلط خود را نسبت به درس پیدا کنید . همچنین میتوانید بعد از خوانش کتاب از مطالبی که پایین قسمت براتون گذاشته شده که مربوط به تست شیمی دهم فصل دو است استفاده کنید و بعد تست ها را بزنید. در قسمت توضیحات در مورد هوکره ،فشار هوا ، تروپوسفر ، نیتروژن ، آرگون و مراحل تقطیر و… صحبت شده است.

برای دانلود تست شیمی دهم فصل 2 به جدول انتهای صفحه مراجعه کنید.

1

توضیحاتی در مورد شیمی دهم فصل 2

هواکره :

  1. هوا مخلوطی از گاز های گوناگون است. تا فاصله ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین امتداد یافته است به طوری که میتوان گفت ما در اقیانوسی از هواکره هستیم.
  2. جاذبه زمین گاز های هوا کره را در خود نگه میدارند و مانع خارج شدن انها از اتمسفر می شود.
  3. بیشتر گاز ها غیر قابل دیدن هستن ، وزش باد هست که حضور هوا را باور پذیر می کند.
  4. هوا کره از چهار لایه تشکل شده است.
  • تروپوسفر ، استراتوسفر ، مزوسفر ، تروموسفر

در ادامه تست شیمی دهم فصل 2 به بحث فشا هوا می پردازیم که 1- فشار هوا در سطح زمین برابر است با یک اتمسفر 2- فشار هوا از همه جهت ها بر بدن ما به میزان مساوی وارد میشود 3- هواکره به دلیل گاز های گوناگون فشار دارد.

  • تروپوسفر:1. اولین لایه هوا کره است 2. حدود 75 درصد از جرم هواکره در آن قرار دارد 3. این لایه در فاصله 12-10 کیلومتری از سطح زمین قرار دارد.
  • نیتروژن: 1 برای پر کردن تایر خودرو ها به کار می رود 2. نگهداری نمونه های بیولوژیک در پزشکی 3. در بسته بندی بعضی خوراکی ها 4. در صنعت سرما سازی برای انجماد مواد غذایی
  • آرگون: گازی بی رنگ، بی بو و غیر سمیدر جوشکاری و برش فلز ها،ساخت لامپ های رشته ای به کار می رود همچنین میتوان هوا را منبعی قوی برای تهیه اکسیژن،ارگون ، نیتروژن دانست.
  • مراحل تقطیر جز به جز : 1. نخست هوا را از صافی هایی عبور میدهند تا گرد و غبار ان گرفته شود 2. با استفاده از فشار هوای ان را دمای هوا را پیوسته کاهش میدهند تا جایی که دمای هوا به صفر درجه ی سلسیوس برسد 3. کاهش دما تا منفی ۸۰ درجه ی سلسیوس 4.سرد کردن بیشتر تا منفی ۲۰۰ درجه ی سلسیوس(به صورت گاز از هوای مایع جدا میشود) 5.مخلوط بسیار سردی از چند مایع به وجود می آید که به ان هوای مایع میگویند 6.با عبور هوای مایع از یک ستون تقطیر گاز های سازنده جداسازی و در ظرف های جدا ذخیره میشود
  • سوختن : واکنش شیمیایی است که در ان یک ماده با اکسیژن به شدت واکنش می دهد.
  • قانون پایستگی جرم: در آن اتمی از بین نم یرود و به وجود نمی آید بلکه پس از واکنش آنها به شیوه های دیگر به هم متصل می شوند.

اموزشگاه پرسا

شما میتوانید بعد از دیدن تست های شیمی دهم فصل دو نظرات خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید همچنین میتوانید سوالات خود را بازگو بفرمایید و حتی میتوانید با دبیر شیمی تیم مشاوره ی اکو کلاس های کنکوری و تستی کاملا جدی و قوی بردارید و اطلاعات عالی بدست اورید.

مشاوره تحصیلی آکو
تصویر تماس با ما مشاوره تحصیلی آکو
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
شیمی فصل 2
پایه :
دهم
رشته:
ریاضی و تجربی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
200
مرجع سوالات:
آموزشگاه مشاوران تحصیلی اکو
طراح:
آموزشگاه پرسا
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط مجتبی سادات رسول
همه (327)
دکمه بازگشت به بالا