پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

چرا رتبه های کنکور مدارس تیزهوشان بیشتر از مدارس عادی است؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.3/5 - (7 امتیاز)

تراز های کنکور اومده ولی نه رتبه ای اعلام شده نه نتایج اولیه کنکور و انتخاب رشته 1402 شروع شده ولی با این حال خود وزارت آموزش و پرورش اعتراف کرده که 70 درصد رتبه های برتر 1402 و بچه هایی که رشته های برتر کنکور رو در دانشگاه های خاص قبول میشن، از مدارس تیزهوشان بودند! اما چرا رتبه های کنکور مدارس تیزهوشان بهتره؟ آیا آموزش خاصی دارن یا واقعا تیزهوش تر از بقیه هستند؟

سهم مدارس دولتی از رتبه‌‌های برتر کنکور ۸ درصد یعنی ۳ نفر از ۴۰ نفر برتر در مدارس دولتی درس خوانده‌اند و 60 درصد در مدارس سمپاد بوده اند. سهم مدارس غیرانتفاعی و مدارس خاص در رتبه های برتر کنکور 1402 حدود 50 درصد بوده است.

بیایید یک نگاه منطقی به دانش آموزان تیزهوشانی و رتبه های برتر مدارس تیزهوشان بندازیم! آزمون ورودی تیزهوشاندر پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم برای دانش آموز ها برگزار میشه و گفته میشه هیچ راه دیگه ای برای ورود به این مدارس، به ویژه بعد از الکترونیکی شدن اعلام نتایج از طریق سایت آموزش و پرورش و ورود آن به سامانه مدارس آموزش و پرورش، وجود ندارد.

اصلا بیایید بر این فرض بمانیم که هیچ راهی برای وارد کردن غیرقانونی دانش آموزان به مدارس تیزهوشان وجود ندارد و کاملا برتری گزینی علمی در این مدارس حکم فرماست.

این دانش آموزان از معلم های مدارس دولتی استفاده میکنند با این تفاوت که در مدارس تیزهوشان اهمیت بیشتری به شروع مطالعه از تابستان داده میشود. احتمالا ساعت های برگزاری کلاس ها طولانی تر هستند و شاید بعضی از معلم های مدارس تیزهوشان مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. اما تفاوت مدارس سمپاد در ایجاد رتبه بهتر برای کنکور چیست؟

آخرین خبر درباره آموزش ویژه معلم های مدارس تیزهوشان

رتبه های کنکور مدارس تیزهوشان را جو مدرسه بهتر میکند!

نمیتوان ادعا کرد که بچه های مدارس تیزهوشان واقعا انقدر تیزهوش تر از بچه های عادی هستند که بچه های مدارس عادی هیچ شانسی ندارند و اصلی ترین دلیل رتبه های برتر مدارس تیزهوشان جو رقابتی است که بین بچه ها وجود دارد. مثلا فرض بکنید که دانش آموز دهمی که وارد مدارس تیزهوشان شده و دوستانی در اطراف خودش داره که تست زنی رو شروع کردند و دارند درس میخونند. این درحالیه که دهمی های مدارس عادی حالا حالا ها خیال شروع برای کنکور رو ندارند!

تاثیر دوستان و جو رقابتی مدارس را نه ما نه دانش آموزان میگویند این واقعیت را علم روانشناسی ثابت کرده است که در سنین نوجوانی مهمترین فاکتور در شکل گیری شخصیت و اهداف جامعه دوستان است.

یک واقعیت دیگر هست که صحه بر این ادعا میگذارد. در کلان شهر های ایران مدارسی هستند که به صورت غیرانتفاعی ولی با همان کیفیت مدارس تیزهوشان این جو رقابتی را ایجاد کرده اند. آنها برای بچه ها از پایه دهم شرایط ویژه ثبت نام تعیین میکنند و در صورت عدم پیشرفت و کم شدن نمرات دانش آموز را از ادامه تحصیل در مجموعه آموزشی مذکور منع میکنند.

این مدارس با اینکه با نام مدارس تیزهوشان شناخته نمیشوند اما هرساله بچه های کنکوریشان درخشان عمل میکنند و بهترین کد رشته محل های کنکوری را ازان خود میکنند.

پس مهمترین فاکتور برای نتیجه گرفتن پیدا کردن فورمول موفقیت است که ما در اختیار شما گذاشتیم و میتوانید برای انتخاب بهترین مدارس این نکته را در نظر بگیرید.

رتبه های برتر مدارس تیزهوشان از دهم شروع به تست زنی میکنند

شاید بیش از 10 سال پیش میتوانستیم بگوییم معلم ها و کلاس های کنکور مدارس تیزهوشان با مدارس عادی متفاوت هستند اما از آن زمان ها خیلی وقت است که فاصله گرفته ایم. بهترین کلاس های کنکور و بهترین مشاور های برنامه ریزی کنکور برای درآمد بیشتر هم که شده به صورت آزاد کار میکنند.

حتی اگر بخواهیم از نظر مالی هم در نظر بگیریم همه بچه ها به صورت رایگان به برنامه های راهبردی آزمون های آزمایشی، فایل آزمون های دوره ای گاج و قلمچی و سنجش و حتی فیلم های آموزشی آنلاین دسترسی دارند و میتوانند به صورت خودخوان و حتی بدون مشاور تحصیلی درس خواندن را از دهم شروع کنند.

برای اینکه مثل رتبه های کنکور مدارس تیزهوشان درس بخوانید این چند نکته را داشته باشید:

  • به موقع شروع کنید به درس خوندن
  • جو رقابتی برای خودتون ایجاد کنید (حتی اگر میتوانید با خودتان رقابت ایجاد کنید)
  • بهانه ها و توجیح ها رو مثل دیوار جلو خودتون نچینید(اینکه من دیر شروع کردم یا در مدارس خاص نیستم و … هیچ دلیل نمیشه که همین الان شروع نکنید.)
  • شروع کردن رو به فردا و پس فردا و ماه بعد نندازید
  • روش های تست زنی رو یاد بگیرید

یکی از رتبه های برتر کنکور که در مدارس تیزهوشان بوده است درباره کنکور میگوید

یادتان می آید که با رتبه 944 کنکور تجربی که الان دانشجو دندانپزشکی است مصاحبه کردیم و درباره نحوه مطالعه اش از وی پرسیدیم. او جزو مدارس تیزهوشان بوده است و در کل مصاحبه نیم ساعته ما حتی یکبار هم درباره معلم های خفن یا کتاب های کمک درسی ویژه ای که در دوران تحصیل استفاده کرده است صحبت نکرد.

من از یازدهم شروع کردم و تا عید سال کنکورم هیچ کلاسی نرفتم و تا همان زمان مشاوری هم نداشتم. اما ادامه دادم و سعی کردم نقاط ضعف درس خواندنم رو پیدا کنم و از بین ببرم.

فقط جو رقابتی مدرسه ام باعث شد که سرسخت باشم و حتی سال اولی که کنکور دادم هم با اینکه رتبه ام خیلی بد نبود و پیراپزشکی قبول میشدم اما بخاطر اینکه همه دوستام پزشکی بودن، خودم رو مجبور کردم یکبار دیگه تلاش کنم و در رشته دندانپزشکی قبول شوم.

در عوض در کل مصاحبه پارسا مرادی درباره ازمون های ازمایشی، ساعت مطالعه، تعداد تست و برنامه ریزی برای روز های تعطیل صحبت کرد. برای مشاهده مصاحبه رتبه های کنکور مدارس تیزهوشان کلیک کنید.

یکی از رتبه های برتر کنکور که در مدارس عادی بوده است درباره کنکور میگوید

وقتی میخواستم درس خواندن برای کنکور را شروع کنم تقریبا یک ماه و نیم از تابستان گذشته بود و من از خیلی از دانش آموز ها به ویژه بچه های سمپادی که از دهم یا یازدهم شروع کرده بودند عقب افتاده بودم. با خودم فکر میکردم رتبه های کنکور مدارس تیزهوشان اجازه نمیدن من به خواسته ام برسم اما به هرحال شروع کردم.

چون دیرتر شروع کرده بودم تحت فشار بیشتری بودم و بیشتر باید به خودم سخت میگرفتم اما انگیزه من این بود که در طول مسیر متوجه شدم میتونم در تراز آززمون های آزمایشی و در ساعت مطالعه و تعداد تست ها خیلی هاشون رو بگیرم و گرفتم. واقعیت رو باید گفت:

من خودم برای خودم رقابت با رتبه های کنکور مدارس تیزهوشان را ایجاد کردم و بعضی از آنها انقدر قوی بودند که من واقعا به گرد پایشان هم نرسیدم و آنها هم کنکور را تصاحب کردند. اما این رقابت باعث شد من هم به رویای خودم برسم و الان دانشجوی پزشکی در یک دانشگاه سراسری باشم

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یکی از دلایل بهتر شدن رتبه های کنکور مدارس تیزهوشان این است که بچه‌ها درس های سال های بعد رو جلوتر می خوانند مثلاً درس های ریاضی سال دوازدهم در سال هال های پایین تر آشنا شده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا