پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

مشاوره جمع بندی در سال کنکور

برنامه ریزی در دوران جمع بندی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

سلام دوستای کنکوری عزیز امیدوارم حال دلتون خوب باشه و بی صبرانه منتظر نتایج قشنگتون هستیم. برای هر دانش آموز کنکوری این دو ماه اخر واقعا دوران طلایی و مهم محسوب میشه و‌باید هر دانش اموز بداند که چگونه به طور حرفه ای ازین روزا برای جمع بندی کنکور استفاده کند. اما منابع جمع بندی کنکور چیا هستن ؟ با وجود مباحث نخوانده چه جوری جمعبندی کنیم؟ اصلا چطور برای جمع بندی ماه آخر کنکور برنامه ریزی کنیم؟ اول از همه شما نیاز به یک مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور دارید. دوم اینکه باید اهمیت دوران جمع بندی کنکور را درک کنید. با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو در کرج همراه باشید.

معنی و مفهوم اصلی دوران جمع بندی و ماه های آخر کنکور

برای اینکه معنی و مفهوم دوران جمع بندی و برنامه ریزی برای ماه های آخر کنکور را بهتر متوجه شوید بهتر است با یک مثال شروع کنیم. مثلا وقتی میخواین برین شمال تمام سختی های مسیر و پیج‌و خم تحمل میکنید فقط به یه علت که به دریا برسید و اروم شید ولی اگر یکی از کمربندی هارو اشتباه برید سخت تر میشه و دیر تر به مسیر میرسید. پس حتما تا آخر مسیر حواستون هست که هیچ راهی رو اشتباه نرید.

جمع بندی ماه آخر کنکور

تاحالا کسی رو دیدید که از کرج به هدف دیدن دریای خزر راه بیوفته و همه مسیر رو درست بره اما وقتی رسید به دریا یهو دور بزنه و بره تو جنگل؟ خب این اصلا عاقلانه نیست!

این داستان کنکور و برنامه ریزی برای دوران جمع بندی هم همینه! کافیه یه روزو اشتباه عمل کنید دیرتر به خواستتون میرسید پس اهمیت جمع بندی در این روزها و ماه های آخر کنکور به شدت مهمه. در این مقاله مرکز آکئ قصد دارم با اطلاعات تقریبا کاملی که درباره مشاوره تخصصی کنکور دارم، راهنمایی جامع و کاملی در خصوص جمع بندی در ماه های آخر کنکور در اختیارتان قرار دهم.

برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور

برنامه ریزی برای جمع بندی در سال کنکور به دو مرحله تقسیم میشود. به طور کلی جمع بندی یعنی طبقه بندی مطالب درس ها جوری که از نقاط قوت برای تثبیت بیشتر استفاده شود و از نقاط ضعف برای مطالعه بیشتر با برنامه درست و نقاط نیمه مسلط با حل تست های مروری تکمیل شود.

درمرحله اول جمع بندی در واقع مطالب مسلط رو باید با حل تست های سراسری سال های گذشته حک کرد تو ذهن که خیالمون راحت باشه.در مرحله اول جمع بندی باید مطالعه ای نداشته باشیم و صرفا با بررسی کامل پاسخ تشریحی و مرور یه دور متن کتاب درسی همه چی براتون مرور خواهد شد.

در مرحله بعدی جمع بندی در ماه های آخر سال کنکور، مباحث نیمه مسلط رو باید از روی کتاب درسی و درسنامه های کتاب تست با توجه به میزان ضریب و اهمیتش تو کنکور مطالعه کرد و تست اموزشی زد.

پیشنهاد میکنیم تمرکز خود را از الان برروی فصل هایی بذارید که در آنها ضعیف هستید. در کل نکته و تاکتیک اصلی برای برنامه ریزی صحیح جمع بندی بر مبنای مرور و مطالعه سریع و تورق و حل تست های سراسری سال های گذشته است.

جمع بندی ماه آخر کنکور با برنامه ریزی تخصصی و مشاوره در مرکز کنکور آکو

مطالبی که تا حالا نخوندید باید حذف بشن

بله درست شنیدید. بخش هایی که تابحال اصلا آنها را نخوانده اید ، در هر درس و هر مبحثی و با هر تعداد سوال و بودجه بندی در کنکور ، باید در دوران جمع بندی حذف بشن. الان دقیقا موقعی هست که دانش اموزانی که تا الان درس خوندن باید در کنار امتحان های مدرسه جمع بندی و مرور و حل تست رو انجام بدن. و کسایی هم که درس نخوندن یا برای کنکور دادن سال بعد برنامه ریزی کنند و یا به کمک یک مشاوره تخصصی در مرکز مشاوره کنکور حداقل تلاششان را برای قبولی در امتحانات و سطح متوسط کنکور داشته باشند.

برنامه ریزی جمع بندی کنکور در مرکز مشاوره تخصصی کنکور

در حال حاضر بعد از دو سال متوالی شرایط کرونا، مدارس باز شده و امتحانات شبه نهایی و پرسش و … تایم زیادی ازتون میگیره. پس به نظرم بدون مشاوره تخصصی کنکور نمیتونید از پسش بر بیاید! اما ازونجایی که مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو یک سایت تخصصی برای برنامه ریزی کنکور داره و مشاوره رایگان هم در اختیار دانش آموز ها میذاره، لازم دونستیم چند راهکار درباره برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور در ماه های آخر سال در اختیار شما قرار بدهیم.  خوب این چندتا راهکار چیه؟

  • بیدار شدن شما ۴ ، ۵ صبح باشه حتما که قبل از مدرسه مطالعه داشته باشید.( بیشتر بخوانید: تنظیم خواب در سال کنکور )
  •  در طول مسیر مدرسه و سرویس و زنگ تفریح حتما کتاب لقمه های مهر و ماه یا نشر الگو رو تهیه کنید و فرمول های شیمی، لغت ، ایات درس دینی، ارایه، قید زیست، و….. مطالعه کنید. (بیشتر بخوانید: بررسی کتاب های موضوعی نشر الگو)
  • منابع درسی درستی رو برای جمع بندی ماه های آخر کنکور انتخاب کنید. تا هم خسته کننده و تکراری نباشه و هم بتونه مطالب رو تثبیت کنه.
  • برنامه ریزی برای جمع بندی ماه های آخر کنکور در واقع مرور سریع و‌جامع و کامل بر تمام خوانده های ماه های گذشته هستش و مرور و تکرار خیلی میتونه کمکتون کنه که تسلط بیشتری پیدا کنید.
  • از اهمیت مشاوره تخصصی کنکور برای طی کردن مسیر درست تا پایان مسیر غافل نشید.

مشاوره کنکور در کرج

بهترین منبع برای جمع بندی در ماه های آخر کنکور

یکی از بهترین و‌جذاب ترین منابع جمع بندی کنکور میتواند کتاب دور دنیا در ۴ساعت انتشارات گاج باشد. محتوای این کتاب در واقع سوالات سراسری کنکور های سال های گذشته است . همچنین پاسخنامه جذاب اما کاملی دارد که همراه با تحلیل خیلی عالی دارند که باید ازش نهایت استفاده رو ببرید. فراموش نکنید که تحلیل کارنامه آزمون های قبلی نیز میتواند در داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای جمع بندی در ماه های آخر کنکور بسیار موثر و مهم باشد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا