پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

شروع کنکور هنر 1403 از دی 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور هنر یکی از محروم ترین کنکورهای سراسری است و داوطلبان این کنکور سراسری نیز بی شک در پیدا کردن بهترین مشاوره کنکور هنر به مشکلات زیادی بر خورده اند. ادعا نداریم که بهترین مشاور کنکور هنر هستیم اما در ادامه به کمک مشاورین خبره کنکور هنر مموعه آکو، برنامه ای برای شروع کنکور هنر 1403 از دی 1402 قرار داده ایم.

در ردیف زیر میتوانید فایل برنامه ریزی کنکور هنر از دی ماه را دانلود کنید اما بهتر است توضیحات تکمیلی درباره شرایط برگزاری کنکور را در ادامه مطالعه کنید و به کمک یک مشاور تخصصی برنامه را بر اساس شرایط تحصیلی خود شخصی سازی کنید.

دانلود برنامه شروع کنکور هنر 1403 از دی 1402 برای داوطلبان

در اولین قدم برای شروع کنکور هنر باید منابع را بشناسید. منابع کنکور هنر مثل منابع کنکور های نظری نیست که کتاب های وزارتی رشته ویژه خودش باشد. مثلا داوطلبی که میخواهد برای رشته عکاسی کنکور بدهد، علاوه بر اینکه منابع رشته عکاسی باید مطالعه شوند منابع گرافیک، نقاشی، تاریخ هنر، طراحی صحنه، موسیقی و … نیز باید در برنامه درسی وی باشد.

به علاوه شرکت در آزمون عملی کنکور هنر نیز برای بیشتر رشته های کنکور هنر در دانشگاه های برتر کشور اهمیت ویژه ای دارند و با ضریب 12 برای قبولی داوطلبان محاسبه میشوند.

مشاور کنکور هنر کرج

برنامه شروع کنکور هنر از دی را باهم بررسی کنیم

برنامه ای که در بالا برای شما قرار گرفته است شامل سه هفته برنامه ریزی رایگان برای شروع کنکور هنر میباشد. در این فایل که برنامه هر هفته به صورت فایل تصویری برای شما قرار گرفته است، روز های هفته همراه با درس مورد مطالعه و حتی مقدار زمانی که باید برای آن بگذارید نوشته شده است.

در برنامه هفته اول تقریبا برای هرروز 4 الی 5 ساعت مطالعه در نظر گرفته شده است که باتوجه به طولانی بودن وعده های مطالعاتی، کلا 3 ای نهایتا 4 درس را در یک روز میتوان گنجاند. باتوجه به اولویت بندی دروس برای برنامه ریزی کنکور هنر از دی، که در پایان همین مقاله مشاهده میکنید، دروس تاریخ هنر ایران و جهان، مبانی هنر و آشنایی با مکاتب نقاشی در برنامه ها اولیت ما بوده.

طبق این برنامه شما در پایان هفته برنامه سنگین تری، متشکل از 5 وعده دارید و در هفته اول باید تقریبا 6 ساعت در روز تعطیل درس بخوانید. این ساعت مطالعه در هفته های دوم و سوم بیشتر میشود و تا پایانه این برنامه مطالعاتی ساعت درس خواندن شما در روز های تعطیل تقریبا به 8 ساعت میرسد. که ساعت معقولی است.

چند نکته ای که درباره برنامه ریزی کنکور هنر به صورت رایگان باید بدانید!

نکته اول:

در برنامه های رایگان شروع کنکور هنر 1402 از دی 1402 شما به عنوان یک دانش آموز دوازدهمی در نظر گرفته شده اید و طبیعتا تعداد دروس قابل مطالعه در روز بیش از سه وعده نبوده. اگر فارغ التحصیل هستید یا پایه دوازدهم را به صورت غیر حضوری میگذرانید، باید وقت بیشتری را در طول روز صرف درس خواندن بکنید و در روز حداقل 5 وعده و 7 ساعت مطالعه داشته باشید.

نکته دوم:

در روز های پایانی هفته یعنی پنجشنبه و جمعه ایستگاه های جبرانی در نظر گرفته شده است تا اگر خدای نکرده نتوانستید در طول روز یک وعده را کامل کنید، در پایان هفته با ایستگاه های جبرانی به برنامه برسید. اگر برنامه هفتگی را کامل انجام داده اید میتوانید از ایستگاه های جبرانی برای مرور، تست زنی و یا حتی استراحت استفاده کنید.

شروع کنکور هنر 1403 از دی 1402

نکته سوم:

در این برنامه تست زنی یا مطالعه آموزشی برای شما مشخص نشده است و شما باید باتوجه به شرایط خودتان مشخص کنید که در این زمان تست زدن بیشتر به درد شما میخورد یا مطالعه از روی کتاب و البته انتخاب کتاب هم اهمیت دارد.

برای کنکور هنر هیچ انتشارات به خصوصی برای همه درس ها منبع ارائه نمیدهد و تقریبا هر مجموعه مشاوره ای برای خودش یک منبع تولید و استفاده میکند. مثلا مجموعه کارنامه کتاب یکی از این مجموعه هاست که منابع نسبتا کامل تری دارد. بهتر است در این مورد با مشاور مشورت کنید.

نکته چهارم:

بجز اجرای برنامه شرکت در آزمون های آزمایشی هم نکته ای است که باید در زمان برنامه ریزی کنکور به آن توجه ویژه داشته باشید. البته که آزمون های آزمایشی مثل ماز یا زیستاز و … برای کنکور هنر آزمون برگزار نمیکنند اما از آزمون های آزمایشی سنجش، قلمچی یا آزمون های اختصاصی مجموعه ها میتوانید برای بررسی میزان پیشرفت خود کمک بگیرید.

دیدگاه کلی برای شروع کنکور هنر 1403 از دی 1402

در سال 1402 و طبق دفترچه ثبت نام کنکور 1403 که درآذرماه منتشر شد تغییرات جدیدی را در میزان تاثیر و ضرایب کنکور هنر اعمال شد. طبق تغییرات کنکور 1402 به بعد، درس های خلاقیت نمایشی، ترسیم فنی و خواص مواد از آزمون تخصصی کنکور هنر حذف شدند و کلا 3 درس تخصصی در آزمون تستی سراسری مورد سوال قرار میگیرند که ضرایب بیشتری هم دارند.

  • درک عمومی هنر: ضریب 12
  • درک عمومی ریاضی و فیزیک: ضریب 5
  • خلاقیت تصویری و تجسمی: ضریب 3
  • آزمون عملی: ضریب 12

البته سوابق تحصیلی دانش آموزان فنی حرفه ای نیز برای دروس عمومی با ضریب 28 در قبولی آنها تاثیر میگذارد که مطابق دیگر کنکور های سراسری برای داوطلبان کنکور 1403 فقط دوازدهم، برای داوطلبان کنکور 1404 پایه یازدهم و دوازدهم و در سال 1405 به بعد نمرات سال های دهم و یازدهم و دوازدهم جزو سوابق تحصیلی تاثیر گذار در کنکور محسوب میشوند.

بجز تغییراتی که از سال گذشته در کیفیت تاثیر دروس اعمال شده است، در کمیت و تعداد منابع مورد سوال کنکور هنر نیز در سال جدید تغییراتی ایجاد شده است.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

تغییرات منابع کنکور هنر 1403 برای شروع کنکور هنر از دی

همانطور که میدانید منابع کنکور هنر 1403 تغییرات زیادی داشته است و برای سال جدید 16 منبع اصلی حذف شده اند و 5 منبع دیگر جایگزین این دروس محذوف شده اند. دروس اضافه شده شامل دانش فنی پایه رشته فتوگرافیک، دانش فنی پایه رشته صنایع دستی، دانش فنی پایه رشته معماری داخلی، دانش فنی تخصصی رشته معماری داخلی و دانش فنی تخصصی رشته طراحی دوخت هستند. و در جدول زیر دروس حذف را مشاهده کنید.

مبانی تصویر سازیتصویرسازی آموزشی و تایپوگرافیطراحی نشانه و تصویرگری کتاب کودکگرافیک نشر و مطبوعات
نقوش سنتیکارگاه رنگ در نقاشیمبانی طراحی معماریطراحی اندام و لباس
حجم شناسی و ماکت سازیمواد و مصالحآشنایی با صنایع دستیآشنایی با بناهای تاریخی
متحرک سازی دوبعدیطراحی شخصیت در پویانمایینگارش متن برنامه های تلویزیونیتدوین و صداگذاری برنامه های تلویزیونی

نکاتی که درباره برنامه ریزی کنکور هنر باید بدانید

برای موفقیت در کنکور هنر داشتن اطلاعات عمومی خیلی تاثیر داره و اگر کلا جزو داوطلبانی نیستید که به این زمینه علاقه داشته باشید، پیشنهاد میکنیم سمت آن نروید. اما به هر حال باتوجه به اینکه برای شروع کنکور هنر باید دروس رشته های دیگر را نیز بخوانید، این چند نکته را به عنوان مشاوره کنکور هنر به یاد داشته باشید:

  • دروسی که علاقه ندارید و جزو دروس سخت برای شما محسوب میشود را بین 6 تا 10 صبح بخوانید.
  • در ساعات ظهر و نزدیک به ناهار و بعد از آن درسی که توش قوی هستی رو بخون که اگر هم بازدهیت پایین بود خیلی آسیب نبینی
  • یادگیری درس هایی که تا به الان نخوندی رو بذار برای عصر ها
  • حفضیاتی مثل تاریخ ادبی و تاریخ هنر رو در ساعات آخری شب بخون و سعی کن صوت ضبط شده هم داشته باشید و شب موقع خواب گوش بدی

خب نکات بالا رو هر مشاوری بهت میگه اما چند نکته ای که برای شروع کنکور هنر 1403 از دی 1402 هیچ مشاوری بهت نگفته:

حتما حتما اگر میخواهی شانس قبولیت رو بالا ببری توی دوتا رشته آزمون عملی بده. سعی کن به کمک یک مشاوره کنکور هنر انتخاب رشته دقیق و با آینده ای انجام بدی.

کتاب های وزارتی برای کنکور هنر رو بشناس و روی همونا تمرکز کن. (سعی کن منبع مطالعه ات کتاب های درسی باشن و منابع تست زنیت آزمون های آزمایشی یا سوالات کنکور های سال های گذشته به ویژه در درس های درک عمومی ریاضی و فیزیک و خلاقیت تصویری). تصویر اولویت بندی دروس تخصصی برای شروع کنکور هنر از دی 1402:

اولویت بندی دروس کنکور هنر برای شروع کنکور هنر از دی 1402

برای شروع کنکور هنر از دی کدام دروس اولویت دارند؟

تاریخ هنر ایران و جهان، عکاسی 1و2 آشنایی با بنا های تاریخی و هنر های تجسمی برای کنکور هنر در اولویت اول قرار دارند.

برنامه ریزی کنکور هنر رو چطور شروع کنیم؟

در وبسایت رسمی مشاوره تحصیلی آکو، برنامه رایگان سه هفته ای برای شروع کنکور هنر از دی 1402 برایتان قرار داده شده.

شرایط مشاوره کنکور هنر چگونه است؟

کلا کنکور هنر منابع تست زنی و آزمون های آزمایشی اختصاصی ندارد و بهتر است برای بهره مندی از آزمون ها و منابع کارآمد از مشاور تحصیلی کمک بگیرید. 02633408944

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا