پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

موفقیت در کنکور 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله از راه های موفقیت در کنکور 1402 صحبت خواهیم کرد. برای موفقیت در کنکور 1402 هنوز هم دیر نیست و شما داوطلبان و دانش آموزان با یک برنامه ریزی درست و مناسب قطعا می توانید بهترین نتیجه را کسب کنید. برای موفقیت در کنکور باید با تمام تلاش و انگیزه به سمت هدف خود حرکت کنید و اهمیت برنامه ریزی را دست کم نگیرید. با مطالعه مقاله برنامه ریزی کنکور 1402 می توانید برای آزمون خود را آماده کنید.

یکی دیگر از نکات مهم برای قبولی در کنکور سراسری جمع بندی مناسب دروس و شناخت نقاط ضعف و قدرت خودتان است. اما باید در نظر داشت که صرفا خواندن یک مبحث باعث نمی شود که به مطلب تسلط داشته باشید و یا در هنگام آزمون به راحتی سوالات را جواب بدهید. مرور چند مرحله ای هر مبحث به صورت عمیق باعث تسلط شما خواهد شد.

پیشنهاد ویژه برای دوازدهمی هایی که قوی هستند و افق های بلندی برای خود و آینده خود ساخته اند این است که آنها می توانند با یک برنامه ریزی اصولی و دقیقا تا تیر ماه تمامی دروس را مطالعه کرده و بعد در کنکور دی ماه سال بعد شرکت کنند که فاصله زمانی تیر تا دی را مطالعه کرده و بتوانند به بهترین نتیجه برسند.

63663

راه های موفقیت در کنکور

برای آنکه در وقت و انرژیتان صرفه جویی کرده باشید, حذفیاتی که هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام می شود را مشاعده کرده و طبق آن پیش بروید. به همین منظور حذفیات کنکور 1402 را می توانید در سایت پرسا مطالعه کنید. یکی دیگر از راه های استفاده درست از وقتتان شرکت در اردوی مطالعاتی نوروزاست. زیرا در این مدت می توانید تمام تمرکزتان را بر روی درس خواندن بگذارید.اگر می خواهید درباره اردو نوروزی و اینکه چرا بهتر است در آن شرکت کنید بدانید, مقاله شرکت در اردو نوروزی را مطالعه کنید.

علاوه بر انگیزه و تلاش برای موفقیت در کنکور نکته بعدی انتخاب منبع درست مطالعه است. بعضی از داوطلبان خصوصاً داوطلبان دوازدهم احساس می‌کنند ممکن است برای کنکور تیرماه آماده نباشند و نتوانند نتیجه مطلوب را در این کنکور کسب کنند. می توانند تلاش خود را ادامه دهند و تا کنکور دی ماه منتظر بمانند و با شرکت کردن در کنکور دی ماه به هدف نهایی خود دست پیدا کنند. داشتن یک منبع مطالعاتی درست و حسابی برای مطالعه و جمع بندی جزء واجبات کنکور سراسری می باشد.

برای آنکه بدانید در دوران جمع بندی چگونه درس بخوانید و برنامه ریزی کنید, مقاله ای را که برایتان در این باره آماده کرده ایم را مطالهع کنید.

اهمیت کنکور 1402 و انتخاب منابع

انتخاب منابع مهم درسی برای داوطلبان از اهمیت ویژه برخوردار است نکته مهم و اساسی این است که داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که هر منبع درسی مناسب برای عده‌ای از داوطلبان و دانش آموزان است و همه داوطلبان نمی توانند از یک منبع درسی ثابت و خاص استفاده کنند بلکه تعداد منابع درسی به دلیل سطح آگاهی و سطح ذهن داوطلبان و دانش آموزان طراحی شده است.

در سایت پرسا منابع درسی زیادی هستند که با توجه به رشته درسیتان می توانید منابع درسی و کنکوری لازم را پیدا کنید. برای مثال منابع سراسری کنکور 1402 که توسط سازمان سنجش معرفی شده را مطالعه کنید. در این منابع به ترتیب منابع رشته های تجربی, ریاضی, زبان انگلیسی, زبان فرانسه, زبان آلمانی, هنر و … را می توانید پیدا کنید.

به این نکته هم باید توججه کنید که پیدا کردن منبع مطالعاتی مناسب برای هر فرد نیازمند صرف زمان و وقت کافی است زیرا پیدا کردن منبع مناسب می تواند به جمع بندی دروس توسط فرد کمک کند. برای مثال برای اینکه شما بتوانید به یک جمع بندی مناسب از دروس برسید و یا بهترین و مناسب ترین کتاب تست مخصوص خود را پیدا کنید باید زمان بگذارید.

8 1

مثلا باید به جایی که قصد خرید کتاب را دارید بروید و تمامی کتاب ها, درسنامه ها, تست ها و پاسخنامه تشریحی آنها را بررسی کرده و تمام موارد را با وسواس نگاه کنید زیرا بعضی از بچه ها هستند که نمیتوانند یک کتاب تست خوب را پیدا کنند در حقیقت فقط به توصیه ی افراد دیگر توجه میکنند این کار بد نیست ولی باید کتاب متناسب سطح شما انتخاب شود.

مثلا هستند افرادی که حتی از جلد کتاب خوششان نمی آید و کلا کتاب را کنار می گذارند یا حتی بعضی ها هستند که از متن کتاب کمک آموزشی خوششان نمی آید زیرا بعضی از متن ها خیلی سنگین هستند و حتی بعضی از متن ها خیلی ساده هستند همه این ها متناسب افراد متفاوت است.

پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب منابع درسی در سطح دانش و توناییتان حتما با مشاور خود مشورت کنید. در صورتیکه مشاور ندارید می توانید با مشاوران تحصیلی آکو در ارتباط باشید. مشاوران آکو با تجربه و دانشی که دارند در مسیر تحصیلی مانند یک دوست در کنارتان بوده و برنامه ریزی درست و اصولی درسی را به شما یاد می دهند.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا