پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

کیفیت و کمیت درس خواندن برای کنکور

چگونه برای کنکور درس بخوانیم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کیفیت درس خواندن برای کنکور مهمتره یا کمیت؟  چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟ من به عنوان بهترین مشاور کنکور در کرج تمام سوالات این مقاله رو به صورت ترکیبی به شما توضیح خواهم داد. مرکز مشاوره کنکور سراسری آکو با بیش از یک دهه تجربه مشاوره کنکور ، با تضمین آموزش بهترین راه موفقیت در کنکور، از شما میخواهد که در این یک سال بهترین خودتان باشید.

از ابتدای شروع کنکور سراسری که بیش از پنجاه سال ازش میگذره، این سوال مطرح بوده که کیفیت درس خواندن برای کنکور  مهم تر است یا کمیت؟ یعنی اینکه مثلا روزی 15 ساعت با حواس پرتی و بدون تمرکز درس بخوانیم مهم تر است یا اینکه قیقا بدانیم چگونه برای کنکور درس بخوانیم و روزانه فقط 5 6 ساعت به کنکور اختصاص دهیم.

علما و مشاورین هم به این سوال پاسخ متفاوتی داده‌اند و بین آنها نیز اختلاف بوده اما امروز میخوایم‌ بهترین و کامل ترین تحلیل رو با بهترین مشاور کنکور در کرج داشته باشیم.

مشاوره تحصیلی کنکور و مشاوره برنامه ریزی درسی برای کنکور

اهمیت کیفیت و کمیت برای درس خواندن برای کنکور

کیفیت درس خواندن برای کنکور مربوط میشه به فهم و درک یک موضوع، و هرچه این‌ مولفه بیشتر باشه، شما هم نسبت به کاری که انجام‌ میدی حس بهتری خواهی داشت. اما به عنوان مشاوره کنکور سراسری بهتون میگم توجه به یک واقعیت مهم در دوران درس خواندن برای کنکور خیلی مهمه:

کسی که با کیفیت درس میخونه، لزوما فرد ماهری در زمینه تست زنی نیست، بسیار مهمه.

بارها گفتم که فردی که قصد موفقیت در کنکور رو داره باید همچون یک معلم هر درس رو هم یاد گرفته باشه و هم قدرت تدریس اون رو داشته باشه. حتی در مقاله مشاوره برنامه ریزی برای کنکور هم درباره نحوه خواندن درس های حفظی کنکور این را گفتیم! این‌ فکت نمونه بارز کیفیت در درس خواندن برای کنکور هست!

اماااااااااا، اماااااااااا، اماااااااااا رفقا یک معلم شاید بتونه درسی که تدریس میکنه رو در کنکور بترکونه و احیانا ۱۰۰ درصد بزنه، ولی قطعا توانایی پاسخ‌گویی به سایر دروس رو به این شکل و با این کیفیت نداره! پس معلم خودمان بودن در یک یا دو درس لزوما ما رو رتبه برتر نمیکنه! اما چگونه برای کنکور درس بخوانیم که رتبه شویم؟

چگونه برای کنکور درس بخوانیم که رتبه شویم؟

باتوجه به کیفیت و کمیت مورد نیاز در هنگام درس خواندن برای کنکور و لزوم داشتن مهارت کافی در همه دروس کنکور سراسری به فکت دیگه‌ای میرسیم:

کیفیت یکی از مهمترین مولفه های موفقیت در کنکور است، اما همه آن نیست! کیفیت و کمیت دو تکه گم شده از پازل موفقیت در کنکور سراسری است.

کیفیت باعث فهم و درک یک مطلب میشود، اما برای رتبه شدن باید در همه جوانب ماهر بود، و تنها با کیفیت  درس خواندن برای کنکور، باعث ایجاد مهارت نمیشه. چقدر زیبا گفتم ناموسا، خودم خیلی حال کردم! پس رفقا با مشاوره کنکور سراسری تا اینجا متوجه شدیم که چقدر کیفیت مهمه، ولی قرار نیست کسی که فقط روی کیفیت تمرکز می‌کنه بتونه در کنکور نتیجه بگیره.

تاثیر کمیت بر درس خواندن برای کنکور

کمیت به عنوان عامل بعدی موفقیت در کنکور 1402 و بسیار مظلوم میتونه نقش بسیار مهمی در زمان درس خواندن برای کنکور داشته باشه. حالا چرا مظلوم؟؟ مظلومه چون همه میگن مهم نیست.

هر وقت بخوایم اجرای برنامه یکی رو زیر سوال ببریم، به اولین چیزی اشاره میکنیم مطالعه بر اساس کمیت یعنی براساس ساعت مطالعه است. من به عنوان بهترین مشاور کنکور میگم که این کار بسیار اشتباهه و در مشاوره کنکور سراسری ما نباید کمیت رو این شکلی ببینیم.

کمیت یعنی تلاش و صرف وقت نسبتا زیاد! کمیت به حجم غذا اشاره میکنه نه طعم اون! کمیت به بزرگی یک خونه اشاره میکنه نه معماری و زیبایی اون!

بهترین مشاور کنکور کرج میگوید چگونه برای کنکور درس بخوانیم

شاید اگه یه تفنگ بزارن روی پیشونی من و از من بپرسن کمیت رو انتخاب میکنی یا کیفیت رو؟ من با اندوه فراوان کیفیت رو نجات بدم! ولی باید اینو بدونین که دست راستم رو نجات دادم و دست چپ رو از دست دادم! به همین صراحت…

شما اگر بخوای درسی که یاد گرفتی رو به حد تسلط فوق العاده برسونی، باید تکرار و تمرین زیادی داشته باشی. حالا اگه شما فقط کیفیت برات مهم باشه، چطوری میتونی در ۸،۹ تا درس هم به سطح فهم عالی برسی و هم تسلط شاهکار داشته باشی روی تست زدن و آزمون دادن؟ پس اینجاست که کمیت بدون کیفیت در زمان درس خواندن به کمکت میاد.

بیشتر بخوانید: روش تمرکز بر درس خواندن در سال کنکور

با مشاوره کنکور سراسری آکو رتبه شو!

بهترین مشاور کنکور داره بهت میگه، اگر فقط دنبال یه رتبه آبرومند میگردی و رتبه های خاص و رشته های خاص دانشگاهی مد نظرت نیست، میتونی کیفیت رو بیشتر ملاک قرار بدی. ولی اگه میخوای کنکور رو قورت بدی، باید ساعت مطالعه و تعداد تست بالا داشته باشی
شاید بگی اگه زیاد درس بخونم بی کیفیت میشه. ولی اصلاااااا اشکال نداره!

اوایل ممکنه کمی بی کیفیت باشه، اما رفته رفته و به کمک مشاوره کنکور سراسری یاد میگیری چطور با کیفیت در زمان طولانی درس بخونی!

همیشه موفقیت هزینه داره! اما لزوما همیشه هزینه های مالی نیست! هزینه با کیفیت شدن درس خواندن برای کنکور ، صرف مدت زمانی نامشخص همراه با درد و مطالعه بی‌کیفیته. درست شنیدی بی کیفیت! چون همین کمیت زیاد و کیفیت کم ذهن تو رو به چالش کمال گرایی در درس خواندن میرسونه و همش میخوای بیشتر بخونی و بیشتر یاد بگیری.

سهیل حاج کرم بهترین مشاور کنکور به تو میگوید

رفیق من، عزیز دل، جان جانان . چرا خودتو به اون راه میزنی؟ چرا هی میگی چگونه درس بخوانیم برای کنکور اما به حرف بهترین مشاور کنکور گوش نمیدی!

بدان و آگاه باش! موفقیت در کنکور لازمه‌اش اینه که زمان زیاد توام با کیفیت بسیار بالا صرف کنی. عده ای هستند که برای توجیه تلاش نکردن خودشون و تایم مطالعه پایین، این سخن هجو رو مطرح میکنن، که: کیفیت رو فقط ملاک قرار بده، بیخیاله کمیت!

مشاوره کنکور سراسری با بهترین مشاور کنکور سراسری در کرج

پس لطفا اگه دفعه بعدی یکی بهت گفت کیفیت مهمه و‌کمیت نه، با حفظ احترام بکوب تو‌ دهنش و از محل متفرق شو! هرچی شد پای من حاج کرم! راستی یادت نره پیج اینستاگرام مشاوره کنکور من رو فالو کنی. کانال تلگرام مشاوره کنکور سهیل حاج کرم هم از اول مسیر تا آخرش باهاته!

چگونه برای کنکور درس بخوانیم ؟

درس خواندن برای کنکور بدون برنامه ریزی صحیح برای داشتن کیفیت و کمیت متعادل ممکن نیست. پس باید برنامه ریزی درسی درست داشته باشید.

بهترین مشاور کنکور سراسری کیست؟

بهترین مشاور کنکور سراسری سهیل حاج کرم با شما از صفر تا صد کنکور همراه است.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا