پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

قبولی کنکور تیزهوشان با غیر تیزهوشان چه تفاوتی دارد؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم به قبولی کنکور تیزهوشان پرداخته و ارتباط کنکوری هایی که در مدارس تیزهوشان درس می خوانند و کنکوری هایی که در مدارس غیر تیزهوشان درس می خوانند را مورد بررسی قرار دهیم. با مراجعه به سایت آموزشگاه پرسا می توانید مطالب مفید درسی زیادی را مطالعه کنید.

قبولی کنکور تیزهوشان یا غیر تیزهوشان

اولین نکته که لازم می دارم به آن اشاره کنم این است که همه افراد مستحق داشتن عدالت آموزشی هستند و باید عدالت آموزشی در تمامی کشور گرفته از کلان شهر ها تا روستاهای محروم و دور افتاده رعایت شود. زیرا همه افراد باید در یک سطح امکانات آموزشی داشته باشند و اینکه فرد بخواهد یا نخواهد درس بخواند نباید به امکانات آموزشی که در اختیار وی قرار میگیرد ربطی داشته باشد.

مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس دیگر امکانات آموزشی بهتری دارند و به دانش آموزان یاد می دهند چگونه درس بخوانند یا چگونه بهترین باشند. ولی باید به این مورد اشاره کرد که واقعا بعضی از دانش آموزانی که در این مدارس درس می خوانند به دلیل سخت بودن سطح این مدارس نمی توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند. در سایت پرسا مدارس تیزهوشان را همراه با شرایط تحصیلیشان معرفی کرده ایم.

در این مدارس آموزش به شکل کاملا گسترده و سخت ارائه می شود و دانش آموزان باید با تمام توان خود درس بخوانند تا بتوانند در این مدارس خودی نشان بدهند. اگر می خواهید از نحوه آزمون ورودی در مدارس تیزهوشان بیش تر بدانید روی لینک کلیک کنید.

تحصیل در مدارس تیزهوشان

داوطلبانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند به دلیل داشتن امکانات آموزشی خوب قطعا می توانند در کنکور سراسری بهترین نتیجه را کسب کنند. از آمارهای داده شده در سالهای قبل بیشتر افرادی که در کنکور سراسری در دانشگاه های دولتی پذیرفته شده اند از دانش آموزان تیز هوشانی هستند اما فقط داشتن هوش کافی و امکانات رفاهی خوب دلیل موفقیت نمی تواند باشد از بین داوطلبان تیزهوشانی هم هستند کسانی که در کنکور به نتیجه خوبی نمی رسند

مدارس دولتی زیاد در فاز کنکور نیستند و ببشتر زمان خود را صرف امتحانات کتبی می کنند. بنابراین زیاد نمیتوان برای کنکور روی این مدارس حساب باز کرد اما نمی شود گفت که همه موفقیت افراد در کنکور به کلاس و معلم خوب و داشتن مشاوره خوب محدود می شود زیرا برای موفقیت فاکتور های دیگری نیز نیاز است.

مدارس دولتی نسبت به مدارس دیگر هیچ امکانات رفاهی خاصی ندارند البته از حق نگذریم بعضی از مدارس دولتی حتی از مدارس غیرانتفاعی هم پیشرفته ترند و تمامی امکانات آموزشی و رفاهی را دارند اما غالب مدارس دولتی مثلا برای داشن آموزان کنکوری و دوازدهمی عملا خدمات مناسبی ارائه نمی دهند زیرا به هر حال جمعیت مدارس دولتی بیشتر از دیگر مدارس است.

خب طبیعی است که معلم به تمامی دانش آموزان نتواند توجه کند و نتواند تمامی افراد را زیر نظر بگیرد اما دیگر مدارس مثلا غیر انتفاعی ها یا تیزهوشانی ها جزء مدارسی هستند که کلاس های درس به صورت خصوصی تا نیمه خصوصی برگذار می شود پس توجه معلم به تمامی دانش آموزان به یک اندازه است و تمامی فعالیت های یک دانش آموز زیر نظر معلم است و تمامی آنها رصد می شوند.

اما درباره پشتکار و رقابت می توان گفت که این عامل در بین دانش آموزان تیزهوشانی بیشتر دیده می شود این حس رقابت با همکلاسی ها می تواند به موفقیت کمک کند اما باید توجه داشت که این حس رقابت تا یک اندازه خوب است و دانش آموزان باید در نظر داشته باشند که این حس به تکبر تبدیل نشود.

علاوه بر موارد گفته شده یاد دادن بعضی نکات در مدارس تیزهوشانی مثلا طریقه خلاصه نویسی برگذاری کلاس های نکته و تست پرسش و پاسخ های وقت و بی وقت امتحانات سنگین درسی برگذاری آزمون های متعدد برای دانش آموزان پایه های مختلف از جمله کنکوری ها برگذاری آزمون های شبیه سازی کنکور که البته این آزمون ها در بقیه مدارس هم ممکن است برگذار شود.

پس برای موفقیت داشتن امکانات آموزشی لازم است ولی کافی نیست زیرا این شماها هستید که با اراده و پشتکار می توانید در کنکور سراسری پذیرفته شوید بدون توجه به اینکه در کدام مدرسه درس خوانده اید آیا مدرسه خوبی بوده یا نه؟ آیا تیزهوشان بود یا عادی؟ آیا دولتی بود یا غیر انتفاعی؟ و …

تمامی این سوالات برای یک داوطلب کنکوری نباید اهمیت داشته باشد زیرا این سوالات یک سوالات پیش پا افتاده ایی است و این خود داوطلب است که می تواند به نتیجه مطلوب برسد. داشتن اراده و پشتکار در هر فرد بزرگترین عامل موفقیت وی در کنکور سراسری است.

تاریخ ثابت کرده است که حتی دانش آموزانی که در دورترین نقاط کشور تحصیل می کنند که حتی معمولی ترین امکانات آموزشی و رفاهی را ندارند هم می توانند شگفتی بیافرینند. پس به خود باور داشته باشید شما می توانید به بهترین نتیجه برسید فقط کافی است باور داشته باشید.

مشاوره تحصیلی آکو

نتیجه گیری که در این مقاله می توان به آن اشاره کرد این است که تحصیل در مدارس تیزهوشان اگر پتانسیل بالایی داشته باشید می تواند برای موفقیت شما در کنکور مفید باشد ولی در غیر اینصورت تحصیل در بهترین یا بدترین مدارس فرقی برای شما ندارد زیرا مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس دیگر سخت کوشی و پشتکار را به دانش آموزان خود یاد می دهد و این مهمترین عامل برای موفقیت در کنکور سزاسری است.

در مدارس تیزهوشان نظم و برنامه را به بچه ها یاد داده و صحیح درس خواندن را به بچه ها و دانش آموزان یاد می دهند. این اصطلاح تیزهوشانی کنکوری بودن اشتباه است زیرا همه می توانند تیزهوش باشند و بعضی از تیزهوش ها شاید براساس یک موقعیت و شاید بر اساس یک اتفاق نتوانستند در مدارس تیزهوشان درس بخوانند .

برای شروع کردن کنکوری خواندن به دانش آموزان پایه توصیه می شود که از همان پایه شروع به درس خواندن کنید و خود را برای کنکور آماده کنید و در پایه های بالاتر شروع به مرور پایه قبلی خود کنید و در نهایت در پایه دوازدهم تمامی دروس را مرور کنید.پس نباید الزاما به مدرسه و نوع خدمات آموزشی توجه ویژه ایی داشت زیرا ممکن است که بدون داشتن تمامی این ها موفق شد.

برای آن که از اخبار جدید تحصیلی بیش تر مطلع شوید به اینستاگرام آکو بپیوندید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا