پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منتحلیل و برنامه ریزی دروستکنیک های کنکور

هر آنچه در مورد گروه اسمی در زبان فارسی باید بدانید

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

زمانی که صحبت از تست های درس زبان فارسی می‌شود بدون استثنا همه افکار به سمت گروه اسمی خواهد رفت. موضوعی که به سادگی نمی‌توان از اهمیت آن در روز کنکور گذر کرد. در حقیقت در درس زبان و ادبیات فارسی تمامی مباحث به یکدیگر زنجیر شده‌اند و باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب موارد مختلف آن را بلد باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره گروه اسمی در ادبیات و زبان فارسی بخوانید و در نهایت میتوانید جزوه اختصاصی یادگیری و تست زنی گروه اسمی زبان فارسی را دریافت کنید. با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج همراه باشید.

گروه  اسمی در زبان و ادبیات فارسی

گروه اسمی در زبان فارسی به عنوان یک حوزه مطالعاتی خواهد بود و بدین صورت نیست که شما به یک موضوع خاص صرفاً آن را ربط دهید. در حقیقت گروه اسمی در ادبیات شامل قسمت‌های مختلف همچون مضاف الیه یا مبتدا در اول جمله خواهد بود. در حقیقت با این حجم وسیع، اولین سؤالی که برای داوطلبین کنکور پیش می‌آید این است که چگونه باید مطالعه کرد؟

بیشتر بخوانید: انواع روش های مطالعه برای کنکور

در این مبحث قادر هستید که به دو صورت اقدام به خواندن کنید. در حقیقت برای مطالعه دو روش درس به درس یا موضوعی خواندن مطالب وجود دارد. برای اینکه مباحث را در کنار هم و موضوعی بخوانید، بهتر است که به صورت پشت هم مباحث را بخوانید.

آموزش گروه اسمی ادبیات و زبان فارسی با جزوه کامل در آکو

در این برنامه ریزی باید به صورتی برنامه بچینید که یک الی دو مبحث در هفته به صورت کامل جمع بندی شود. بهتر است که از کل به جز بروید. در حقیقت باید نقشه مطالعاتی خود را به خوبی بشناسید. این نقشه را به گونه‌ای بچینید که درس خواندن به صورت جزیره ای یا همان پراکنده نباشد و تمامی مباحث مرتبط با گروه اسمی پشت سر هم مورد مطالعه قرار گیرد. در دانستن و پیش رفتن طبق برنامه ریزی درست برای خواندن زبان فارسی یک مشاور متخصص به خوبی میتواند به شما کمک کند.

در هنگام مطالعه بهتر است که تست بزنید. این تست‌ها به صورتی باید باشد که همه چیز را پوشش دهد. اولین مورد در این باره بحث نوع تست‌های انتخابی خواهد بود. در حقیقت باید از سوالات آسان و ساده به سمت سوالات پیچیده حرکت کنید. بدین ترتیب قادر هستید که خود را برای روز کنکور آماده کنید.

چه دانش اموزانی گروه اسمی را برای ادبیات کنکور بخوانند

یک نکته را در همین ابتدا باید روشن کرد که شما نمی‌توانید درصدی بیشتر از 20 درصد را در دو رشته تجربی و ریاضی بدون بلد بودن این مبحث به دست آورید. تاثیری که این مبحث به طور کامل روی تمامی سوالات می‌گذارد از 1 درصد تا 100 درصد خواهد بود و باید آن را بلد بود. در رشته انسانی بدون شناختن گروه های اسمی در ادبیات فارسی به بیش از 5 درصد فکر نکنید.

کلید ورود به مبحث گروه اسمی فارسی تسلط و یادگیری مباحث عربی اسم خواهد بود. موردی که در کنار فعل دو رکن اساسی تست‌های کنکور خواهد بود. پس اگر قصد رسیدن به رتبه خوب دارید، بهتر است که به خوبی و در طول بازه یک ساله کنکور روی آن تسلط پیدا کنید. برای اینکه اهمیت مبحث گروه اسمی را در ادبیات فارسی بیشتر جلب کنیم به آنالیز و  بررسی سوال های این مبحث در کنکور سال 1400 به تفکیک رشته میپردازیم.

گروه اسمی فارسی کنکور

آنالیز تست‌های گروه اسمی در کنکور ریاضی ۱۴۰۰

در این رشته که تعداد سوالات 25 مورد خواهد بود، 2 تست به صورت مستقیم از بخش گروه اسمی در درس ادبیات و زبان فارسی کنکور می‌آید و همچنین تعداد 5 سوال درباره این موضوع به صورت غیر مستقیم در آزمون کنکور ریاضی 1400 آمده است. این مجموعه سوالات  سخت نیستند و به راحتی قادر به پاسخ گویی خواهید بود. جالب اینجاست که مبحث گروه اسمی در ادبیات فارسی بیشترین میزان پاسخ گویی را در بین داوطلبین داشته است.

سوال های گروه اسمی در ادبیات کنکور رشته تجربی

در این رشته نیز تعداد 25 سوال ادبیات و زبان فارسی در کنکور وجود دارد. بدین ترتیب قادر هستید که با تسلط کامل روی این مطلب 2 سوال گروه اسمی را به طور کامل در ادبیات کنکور پاسخ دهید. 3 سوال دیگر نیز به صورت ترکیبی با گروه اسمی زبان فارسی مطرح می‌شود. شاید سوالات ترکیبی سخت نباشد، اما نیاز به مطالعه دقیق خواهد بود.

سوالات اصلی به هیچ وجه سخت نبوده و به راحتی قادر هستید که به آن‌ها پاسخ دهید. در مورد سوالات ترکیبی باید بیان کرد که علاوه بر این مباحث نیازمند یادگیری مفاهیمی در مورد گروه فعلی زبان فارسی نیز خواهید بود.

گروه اسمی در ادبیات و زبان فارسی رشته انسانی

در این رشته دو قسمت ادبیات تخصصی و عمومی وجود دارد. بدین ترتیب با تسلط در این بخش قادر هستید که به 30 درصد سوالات در هر بخش پاسخ دهید.

از نظر پیچیدگی باید بیان کرد که این سوالات گروه اسمی ادبیات و زبان فارسی در کنکور به هیچ وجه سخت نیست و فقط گستردگی دارد. اگر بتوانید تمامی مباحث را مطالعه کرده و تست بزنید، قادر هستید که به نتیجه مد نظر خودتان دست پیدا کنید.

مجموع درصد پاسخ گویی به سوالات گروه اسمی

رشته رتبه میانگین گروه اسمی
ریاضی زیر 1000 80
ریاضی 1000 تا 2000 70
تجربی زیر 1000 88
تجربی 1000 تا 2000 70
انسانی زیر 1000 95
انسانی 1000 تا 2000 78

همان طور که در جدول بالا مشاهده کردید، تمامی درصدها مشخص است. با این تفاسیر اگر می‌خواهید در نتایج خوب کنکور حضور داشته باشید، بهتر است که روی قسمت گروه اسمی از درس فارسی سرمایه گذاری خوبی انجام دهید. برای دانلود جزوه گروه اسمی فارسی کنکور روی لینک زیر کلیک کنید.

جزوه گروه اسمی زبان فارسی برای کنکور

منابع پیشنهادی برای مطالعه گروه اسمی زبان فارسی

اگر بخواهیم در مورد منابع مطالعاتی صحبت کنیم، بهترین منبع برای این کار کتاب درسی خواهد بود. مرجعی که مباحث کنکوری در آن قرار دارد. در کنار آن می‌توان به برخی از منابع ثانویه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: کتاب درسی را بخوانم یا جزوه و کتاب های کنکور 

کتاب ادبیات جامع مشاوران : البته این منبع به صورت تخصصی برای داوطلبین انسانی بسیار مفید خواهد بود. گروه‌های دیگر نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. درسنامه منسجم و قوی به همراه تست‌های سطح بندی شده از مهم‌ترین موارد در این سری کتاب‌ها خواهد بود.

ایاد فیلی : این کتاب با زبانی بسیار ساده مباحث پایه همچون اسم‌ها را به شما آموزش خواهد داد و خیالتان را بابت به دست آوردن نتایج مد نظر راحت خواهد کرد. از طرفی اکثر مثال‌های این کتاب به صورتی است که شما را مجبور به تمرین کردن خواهد کرد.

گروه اسمی در ادبیات فارسی کنکور و قلمروهای کتاب درسی

شاید به صورت پراکنده در کمی بالاتر در این باره که اسم چگونه است، صحبت کرده باشیم. در اینجا کمی بازتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

اسم چیزی نیست که بگوییم به طور مشخص در درس 1 صحبت شده و جمع می‌شود. در حقیقت مبحث اسم‌ها شامل بخش‌های مختلفی خواهد بود و برای آموزش آن از روی کتاب درسی باید در هر درسی که می‌خوانید به دنبال آن باشید.

گروه اسمی ادبیات فارسی کنکور

البته کار را می‌توانیم برای شما آسان‌تر کنیم. نکته مهم این است که در قسمت پایانی هر درس در قالب نکات ترجمه، مطالب مرتبط با اسم آمده است. در مورد بحث قواعدی اسم باید بیان کرد که در دروس اول و چهارم هر کتاب در مورد مبحث قواعدی اسم صحبت خواهد شد و نکات مرتبط با آن گفته خواهد شد.

اهمیت مشاور در برنامه ریزی برای خواندن ادبیات

حقیقت است که همواره مشاور متخصص و متعهد بیشتر از خودتان یا اطرافیانتان می‌تواند کمک حال شما باشد که یکبار این مسیر را رفته باشد و همچنین در زمان حال، از شرایط به خوبی اطلاع داشته باشد. مشاور دقیقاً فردی است که به آن نیاز دارید. اما چه کاری مشاور انجام خواهد داد؟

یک مشاور خوب اول از همه سبک مطالعاتی شما را بر اساس روند مطالعاتی خودتان تشخیص خواهد داد. در ادامه برنامه ریزی دقیق خواهد کرد. در برنامه به صورتی تعادل ایجاد می‌کند که نکات ضعیف و قوی به میزان متناسب خوانده شود.

حقیقتی است که داوطلبان از مواردی که به آن علاقه ندارند، دوری خواهند کرد. اما مشاور با برنامه ریزی عقلانی، شما را به سر منزل مقصود خواهد رسانید. نتیجه گرفتن به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

مشاورین کنکور اکو با توضیح تخصصی درباره سوالات گروه اسمی در کنکور و قراردادن جزوه اختصاصی یادگیری مبحث گروه اسمی ادبیات و زبان فارسی تلاش در تسهیل هرچه بیشتر یادگیری شما از این مبحث کرده اند.

سخن آخر مرکز مشاوره آکو درباره 

گروه اسمی در زبان و ادبیات فارسی از مواردی است که همواره داوطلبین کنکور نسبت به پاسخ دادن آن در هر سال کنکور اقدام کرده‌اند. برای این که در هر رشته‌ای که هستید، بتوانید به نتیجه خوب در درس عربی برسید، بهتر است که اسم را خوب یاد بگیرید. با کمک جزوه گروه اسمی فارسی که برایتان قرار داده ایم ، یادگیری این مبحث را یک بار دیگر امتحان کنید.

این مطلب را از تیم مشاوران آکو به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه خوب، ادبیات درس کلیدی خواهد بود و اسم و شناخت گروه های اسمی و فعلی یکی از ستون‌های اصلی خواهد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا