پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایمعرفی کتاب

معرفی منابع ریاضی تجربی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در مقاله معرفی منابع ریاضی تجربی کنکور به برسی و مقایسه منابع این درس می‌پردازیم. ریاضی یکی از درس‌های تخصصی در کنکور تجربی است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ریاضی در کنکور تجربی تأثیر خیلی زیادی دارد و داوطلبان با ترازهای بالا در درس ریاضی رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند. ریاضی در دفترچهٔ اختصاصی تجربی ۳۰ تست دارد و ۴۷ دقیقه برای حل این تعداد تست‌ها زمان هست. یعنی هر داوطلب به طور میانگین برای هر تست ۱ دقیقه و ۵۶ ثانیه زمان دارد. ضرایب درس ریاضی در زیر گروه‌های مختلف علوم‌تجربی به‌صورت زیر می‌باشد:

  • زیرگروه ۱: ضریب ۲
  • زیرگروه ۲: ضریب ۳
  • زیرگروه ۳: ضریب ۳
  • زیرگروه ۴: ضریب ۴
  • زیرگروه ۵: ضریب ۳

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تأثیر ریاضی در کنکور تجربی بیشتر شود، عملکرد نامناسب داوطلبان تجربی می‌باشد. اگر داوطلب بتواند ترازی برابر با ۵۰ درصد برای درس ریاضی را کسب کند، از ۸۰ درصد داوطلبان جلو می‌افتد. بعد از تسلط بر کتاب درسی و مسائل آن، اولین گام برای تقویت درس ریاضی داشتن یک کتاب کمک‌درسی و مطالعه دقیق درس‌نامه‌ها و حل تست‌های آن می‌باشد. همیشه انتخاب بهترین منابع کمک درسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان بوده است. در این مقاله کتاب‌های مطرح کمک درسی ریاضی تجربی را با ویژگی‌هایشان بررسی می‌کنیم تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

کتاب ریاضیات تجربی جامع خیلی سبز

در مقاله معرفی منابع ریاضی تجربی کنکور به برسی و مقایسه کتاب ریاضی تجربی خیلی سبز می‌پردازیم. در کتاب خیلی سبز مطالب درسی کتاب‌های دهم، یازدهم و دوازدهم که به شکل پراکنده وجود داشته است، به‌صورت کلی در یک کتاب جمع‌آوری شده است. به طور مثال تمام مطالب مبحث مثلثات در یک‌فصل توضیح داده شده است. لحن کتاب خیلی سبز روان و ساده است و همین دلیلی شده که دانش‌آموزان بتوانند به‌راحتی با درس نامه های آن ارتباط بگیرند. جلد اول خیلی سبز شامل درس‌نامه و تست می‌باشد و در جلد دوم آن پاسخ تشریحی تست ها مطرح شده است. در جلد اول آن هر فصل به چندین درس تقسیم شده و درسنامه ها حجم منطقی دارند. از دیگر مزیت‌های درس‌نامه خیلی سبز می‌توان به این اشاره کرد که درس‌نامه‌های آن حاوی مثال‌های متعدد و روان است و به داوطلب کمک می‌کند که مطلب را راحت‌تر درک کند. در ادامهٔ مطالب تست‌های مرتبط با آن قرار گرفته است که از سطح ساده به سخت چیدمان شده‌اند. در جلد دوم آن پاسخ‌نامه تشریحی تمام تست ها قرار گرفته است و مرحله‌به‌مرحله توضیح داده و برای بعضی تست ها نیز روش‌های سریع‌تر پیشنهاد داده است که به افزایش مهارت داوطلبان کمک می‌کند. در برخی تست‌ها هم به‌مرور نکات درس نامه پرداخته است. این کتاب مناسب همهٔ دانش‌آموزان می‌باشد اما برای کسانی که پایهٔ ریاضی متوسط دارند بیشتر توصیه می‌شود.

کتاب ریاضی جامع تجربی نردبام خیلی سبز

در مقاله معرفی منابع ریاضی تجربی کنکور به برسی و مقایسه کتاب ریاضی تجربی نردبام خیلی سبز می‌پردازیم. کتاب ریاضی جامع تجربی نردبام نردبام خیلی سبز تک جلدی است که از نظر اقتصادی، به‌صرفه می‌باشد. این کتاب حجم مناسب و کاملاً معقولی دارد. اما باید توجه داشته باشید که درس‌نامه‌های آن خلاصه است و مثال‌های کمی دارد و به‌تنهایی نمی‌تواند منبع اصلی شما برای بحث آموزش باشد. در مقابل تنوع تستی بالایی دارد و می‌تواند منبع تستی خوبی باشد. مطالب این کتاب شامل هرسه پایهٔ دهم، یازدهم و دوازدهم است و در ۱۸ فصل تعریف شده است. هر فصل این کتاب دارای چند درس‌نامه می‌باشد و در پایان فصل‌ها پاسخ‌نامهٔ کلیدی و تشریحی ارائه شده است. در برخی موارد مطالب و نکات خارج از کتاب نیز در نردبام خیلی سبز مطرح شده است. این کتاب برای دانش آموزانی که پایهٔ ریاضی خوبی دارند و به دنبال درصدهای بالا هستند مناسب است.

کتاب آبی ریاضی جامع کنکور تجربی قلم چی

در مقاله معرفی منابع ریاضی تجربی کنکور به برسی و مقایسه کتاب ریاضی تجربی جامع قلم چی می‌پردازیم. کتاب آبی ریاضی جامع کنکور تجربی قلم چی دارای ۲ جلد است که جلد اول آن از مجموعه کتاب‌های طبقه‌بندی‌شده و دارای فصل، موضوع، زیر موضوع و درسنامه می‌باشد. جلد اول کتاب آبی قلم چی بر اساس ۱۱ فصل و درخت دانش نگارش شده است. ۴۲ موضوع و ۱۰۲ زیر موضوع مفید در این کتاب وجود دارد. ۱۲۰ پیمانه که ۸۰ مورد آن ۲۰ سوالی و ۴۰ مورد آن ۱۰ سوالی است در این کتاب عنوان شده است. جلد دوم آن دارای پاسخ‌نامه تشریحی برای سؤالات جلد اول است. کتاب آبی قلم چی درس نامه های جالبی ندارد و می‌توان گفت که اصلاً برای آموزش مناسب نیست و صرفاً برای تست‌زنی توصیه می‌شود. پاسخ‌نامه آن تقریباً ضعیف عمل کرده و اکثراً راه‌حل‌های کوتاه و کامل دارد. این کتاب برای تست‌های زمان‌دار و دوره و مرور مناسب است.

کتاب ریاضیات تجربی جامع تخته سیاه

کتاب ریاضیات تجربی جامع تخته سیاه به‌صورت تک جلدی است و درس‌نامه‌های خیلی کاملی دارد که گاهی اوقات از حوصله خارج می‌شود اما برای دانش آموزانی که پایهٔ ریاضی خیلی ضعیفی دارند مناسب است. تست‌های خوب و با کیفیتی در این کتاب مطرح شده اما پاسخ‌نامهٔ آن تا حدی گنگ هست. از ویژگی‌های خوب این کتاب می‌توان به این نکته اشاره کرد که درس‌نامه‌های آن روان و قابل‌فهم است و تمام تست‌های کنکور را پوشش داده است. این کتاب برای دانش آموزانی مناسب است که پایهٔ ریاضی ضعیفی دارند و از ریاضی می‌ترسند!

کتاب ریاضیات جامع تجربی مهر و ماه

در مقاله معرفی منابع ریاضی تجربی کنکور به برسی و مقایسه کتاب ریاضی تجربی جامع مهر و ماه می‌پردازیم. کتاب ریاضیات جامع تجربی مهر و ماه از کتاب‌های مطرح و پرطرف‌دار برای درس ریاضی است و با کتاب خیلی سبز رقابت دارد. این کتاب دوجلدی است که جلد اول آن شامل درس‌نامه و تست و جلد دوم پاسخ تشریحی تست‌ها را مطرح کرده است. این کتاب درس‌نامه‌های خیلی قوی و روانی دارد که با مثال‌های تشریحی و تستی باعث می‌شود داوطلبان به‌خوبی مطالب را متوجه شوند. مطالب دهم، یازدهم و دوازدهم به‌صورت فصل‌به‌فصل بیان شده است و ابتدای هر فصل پیش‌نیازهای آن گفته شده و در آخر هر فصل چکیدهٔ مطالب و چندین آزمون برای جمع‌بندی قرار گرفته است. از نکات مثبت کتاب مهر و ماه این است که تمرین‌های کتاب را در قالب تست تألیفی طرح کرده است و دانش‌آموزان را با تمرین‌های کتاب آشنا می‌کند. تست‌های این کتاب سطح‌بندی شده و پاسخ‌نامه‌های خوبی دارد اما گاهی اوقات راه‌حل‌های ارائه شده طولانی و غیرقابل‌استفاده هستند. این کتاب برای دانش آموزانی مناسب است که سطح ریاضی خوبی دارند و به دنبال درصد بهتر می‌باشند.

کتاب ریاضیات تجربی جامع نشر الگو

کتاب ریاضیات تجربی جامع نشر الگو دوجلدی هست که جلد اول آن شامل درس‌نامه و بانک تست می‌باشد و جلد دوم آن پاسخ‌نامهٔ تست ها را شامل می‌شود. درس‌نامهٔ نشر الگو در قالب کادرهای تست و حل تست می‌باشد. این کتاب آزمون‌های مبحثی و جامع دارد و پاسخ‌نامهٔ آن جامع و کامل است. نشرالگو برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در زمان کم ریاضی را هرچه سریع‌تر یاد بگیرند و به سطح نسبتاً خوبی برسند.

کتاب ریاضی تجربی جامع IQ گاج

در مقاله معرفی منابع ریاضی تجربی کنکور به برسی و مقایسه کتاب ریاضی تجربی جامع IQ گاج می‌پردازیم. کتاب آی‌کیو گاج در دو جلد تهیه شده است و به‌عنوان یکی از بهترین منابع کنکور تجربی برای دانش آموزان سطح بالا معرفی می‌شود. جلد اول این کتاب دارای مطالب ریاضیات دهم، یازدهم و دوازدهم تجربی می‌باشد. در این کتاب مطالب به‌صورت مبحثی بیان شده است و شامل تست‌های تألیفی و تست‌های سراسری می‌باشد. جلد دوم کتاب آی کیو شامل پاسخ‌نامه تشریحی است و پاسخ تست ها را به طور کامل بیان کرده و برای برخی تست ها راه‌ حل‌های دیگری ارائه داده است. درسنامه های این کتاب روان و مفهومی می‌باشد و به دلیل مثال‌های متعددی که برای فهم بیشتر دانش‌آموزان مطرح شده، به افزایش مهارت آن ها کمک به سزایی می‌کند. سطح سؤالات این کتاب از متوسط تا خیلی سخت است، و برای دانش آموزانی مناسب است که پایهٔ ریاضی خوبی دارند و می‌خواهند درصد خود را به ۱۰۰ نزدیک کنند‌.

معرفی منابع درس علوم و فنون
برای خواندن این مقاله کلیک کنید.

ریاضیات کامل میکرو طلایی گاج

کتاب ریاضیات کامل میکرو طلایی گاج دوجلدی هست و در جلد اول درس‌نامه و بانک تست قرار گرفته است. درس‌نامهٔ آن خیلی مفصل نیست اما قوی است و بیانی خشک دارد. به همین دلیل به‌عنوان منبع اول پیشنهاد نمی‌شود. تست‌های این کتاب قوی هستند و اگر به‌عنوان تست‌های زمان‌دار استفاده شوند فوق العاده است. از معایب این کتاب می‌توان به این اشاره داشت که تست‌ها سطح‌بندی و درجه‌بندی نشده‌اند. به‌طورکلی می‌توان گفت که این کتاب هم سطح کتاب خیلی سبز است اما سؤالات و لحن خیلی سبز منطقی‌تر می‌باشد و مناسب دانش آموزانی است که در درس ریاضی متوسط هستند.

ریاضی جامع تجربی میکرو طبقه بندی گاج

کتاب ریاضی جامع تجربی میکرو طبقه بندی گاج از سری کتاب‌های میکرو طبقه‌بندی بوده و شامل پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است. این کتاب دوجلدی می‌باشد و جلد دوم آن شامل درس‌نامه و آموزش این مباحث می‌باشد. این کتاب درس‌نامه‌های مفصل‌تری نسبت به میکروطلایی دارد اما توجه داشته باشید که مانند میکروطلایی بیان درس‌نامه‌ها و پاسخ‌نامه‌های این کتاب خشک است. در این کتاب تست‌های سراسری و تألیفی قرار گرفته است. کتاب سیر تا پیاز گاج هم برای کسانی که می‌خواهند از صفر تا صد ریاضی را به‌خوبی یاد بگیرند مناسب است و برای امتحانات مدرسه نیز کاربرد دارد.

کتاب‌های آزمون محور

کتاب فصل آزمون و موج آزمون به ترتیب از انتشارات خیلی سبز و نشرالگو کتاب‌های آزمون محوری هستند که در حال حاضر فروش خوبی دارند. کتاب موج آزمون نشرالگو درس‌نامه‌های خلاصه و کاربردی دارد. آزمون‌های آن کاملاً استاندارد می‌باشد و مناسب ایام جمع‌بندی است. کتاب فصل آزمون خیلی سبز حجم کمتری نسبت به موج آزمون دارد و سطح سؤالاتش ساده‌تر است و بیشتر مناسب ایام جمع‌بندی در ماه‌های پایانی می‌باشد.

در آخر باید اشاره کرد که بهترین منبع، کتاب درسی خودتان است و اول باید بر کتاب درسی و همهٔ تمرین‌های آن مسلط شوید و پس از فراگیری کامل آن می‌توانید بر کتاب‌های کمک‌آموزشی تمرکز کنید و از آن ها بهره بگیرید. با مطالعهٔ ویژگی‌های کتاب‌هایی که نام بردیم، می‌توانید بهترین انتخاب را باتوجه‌به ویژگی‌ها و شرایط خود داشته باشید.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله بررسی معرفی منابع ریاضی تجربی کنکور سعی کردیم دید جامع و کاملی از این رشته را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سوالات شما باشند. همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نرگس

نرگس لک هستم مشاور گروه مشاوره تحصیلی آکو رکن اول موفقیت رو تلاش و استمرار می دونم ما توی آکو سعی میکنیم راه بهینه رو بهتون نشون بدیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا