پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

برنامه ریزی کنکور 1402

برنامه ریزی درسی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

دانش آموزان داوطلب کنکور سراسری 1402 باید برنامه ریزی درسی کنکور برای پیشخوانی دروس داشته باشند و حداقل تا اواسط شهریور ماه دروس پایه رو به اتمام برسونن. پس اگه همین حالا داری این مقاله رو میخوانی، بدون که چند قدم از رقیب هات عقب افتادی و باید به فکر جبران باشی.  به طور کلی شما می توانید به سه طریق برنامه ریزی  کنکور 1402 داشته باشید. از نظر تخصصی و مشاوره ای، برنامه ریزی درسی در سه حالت مختلف انجام میشود که البته هریک از آنها باید ویژگی خاص خود را داشته باشند.

  • برنامه ریزی کوتاه مدت
  • برنامه ریزی میان مدت
  • برنامه ریزی بلند مدت

برنامه ریزی درست و اساسی باید یک سری ویژگی داشته باشد تا بشود به صورت حرفه ای و برای رسیدن به هدف، آن را عملی کرد. برای تنظیم برنامه ریزی کنکور 1402 میتونی از مشاوره تحصیلی کنکور کمک بگیری و یا خودتون حتما موارد زیر ر بررسی کنید و در برنامه ریزی درسیتون به آن ها عمل کنید. با بهترین تیم مشاوره کنکور همراه باشید.

[aparat id=’9oTLJ’]

گفتیم که تابستان وقت جمع بندی دروس پایه است و این را فراموش نکنید که برنامه ریزی نیم سال دوم از اهمیت خیلی ویژه تری برخورداره. باید نیم سال دوم رو خیلی اصولی جمع بندی کنید، مطالبی که در نیم سال دوم خواندید باید با تست و مرور جمع بندی شود و ما وقت کمتری نسبت به ترم اول داریم.

باید در نیمه دوم سال درس ها رو با کیفیت خوبی مطالعه کنید تا نقاط ضعف کمی باقی بمونه و نیاز کمتری به مرور و تکرار و تجدید مطالعه باشه. چون شما  در دوران طلایی عید نوروز و نهایتا قبل از تموم شدن فروردین ماه جمع بندی دروس نیم سال دوم رو انجام بدیم تا بعد از این جمع بندی یک لیست کلی از نقاط ضعف و قدرت خودمون داشته باشیم.

چون دوران جمع بندی کنکور دیگه وقت درس های جدید نیست، توی سه ماه آخر، وقت حذفیات، تکنیک های تست زنی و برنامه ریزی برای مرور است. در این دوران باید یاد بگیریم مه تست زنی بیشتر با توجه به فرمول نویسی های کوتاه به حل تست سرعت می بخشد و  در این بازه شما می توانید تست های نشان دار و حل کنید تا با آن تست ها نکات تست ها مرور و جمع بندی شود. درباره نکات برنامه ریزی در ادامه بخوانید.

نکات برنامه ریزی کنکور 1402

اول از همه بگیم که برنامه ریزی درسی کنکور خیلی بهتره که مکتوب باشه، این باعث می شه شما هیچ کدام از آیتم ها رو فراموش نکنید.سعی کنید به سبک حجمی زمانی برنامه ریزی کنید. یعنی این که شما تعیین می کنید تو چه تایمی چه مقدار درس بخونبد، این روش در برنامه ریزی درست برای کنکور 1402 شما بسیار موثر خواهد بود.

فرقی نداره که برنامه ریزی کنکور تجربی مکنید یا ریاضی یا شاید حتی دنبال برنامه ریز یکنکور انسانی باشید اما یادتون نره که حتما دروس پایه خودتون رو توی طول تابستان تموم کنید تا در طول سال تحصیلی به مشکل نخورید و فقط مرور کنید. در زیر کل منابعی که باید در طول سال مطالعه کنید را آورده ایم و شرایط و نکات برنامه ریزی مطالعه صحیح را برای هر گروه ذکر میکنیم.

  • منابع کنکور تجربی برای کنکور 1402:  زیست1 و2 و 3 ، شیمی1 و2 و 3 ، ریاضی1 و 2 و 3 ، فیزیک1 و 2 و 3 ، زمین شناسی 1 و 2
  • دروس کنکور ریاضی و فیزیک 1402 : ریاضی 1 ، حسابان 1 و 2 ، هندسه 1 و 2 و 3 ، گسسته،آمار و احتمال، شیمی 1 و 2 و 3، فیزیک 1 و 2 و3
  • کتاب های کنکور علوم انسانی 1402: ریاضی و آمار 1 و 2 و 3 ، اقتصاد، ادبیات تخصصی (فنون) 1 و 2 و 3 ، علوم اجتماعی 1 و 2 و 3، زبان عربی 1 و 2 و 3، تاریخ 1 و 2 و 3 ، جغرافیا 1 و 2 و 3 ، منطق و فلسفه 1 و 2 و 3 ، روان شناسی

اگر دوازدهم هستید، باید بدانید که دروس عمومی نیز به عنوان فاکتور موثر بر رتبه و معدل نهایی شما اهمیت دارند و سعی کنید آن ها را کامل کنار نگذارید. البته تابستان برای جمع بندی دروس تخصصی بهتر است.

برنامه ریزی درسی کنکور

Ξبرای درس های اختصاصی حداقل 3 ساعتی رو در روز مد نظر بگیرید و جوری برنامه ریزی درسی کنید که استراحت و خواب کافی داشته باشید چرا که اگر خسته باشید اون نتیجه مطلوبی که باید بگیرید رو نمی گیرید.

Ξیکی دیگر از نکاتی که به ویزه در برنامه ریزی کنکور تجربی و برنامه ریزی کنکور انسانی اهمیت دارد، این است که در برنامه مطالعاتی خود حتما نقاط مرور و جبرانی روزانه را قرار بدهید. چرا میگویم در رشته تجربی و انسانی مهم تر است، چون دروس این رشته ها کاملا حفظی مفهومی هستند و باید بعد از یادگیری اولیه برای تثبیت مطالب حتما به صورت دوره ای مرور شوند.

Ξدر زمان برنامه ریزی برای کنکور رویایی فکر نکنید تا رویایی برنامه ریزی کنید و با عمل نکردن به برنامه ریزیتون، فقط اعتماد بنفس تحصیلی خودتون رو کاهش بدید. با توجه به توانایی هاتون قدم به قدم پیش برید و هر روز به اندازه یک قدم خودتون رو به چالش بکشید. آهسته و پیوسته پیش برید.

Ξتوی برنامه ریزیتون به درس ها تنوع بدید تا دچار یکنواختی نشه و شماهم زود خسته نشید. خواب آلودگی در درس خواندن و عدم تمرکز کافی نتیجه یکنواختی در برنامه ریزی و استراحت نکردن در زمان درس خواندن است. البته وسواس مطالعاتی نیز یکی دیگر از علت های عدم تمرکز و یادگیری صحیح در بسیاری از دانش آموزان است.

Ξسعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که با درس هایی شروع کنید که به آن ها علاقه دارید، این طوری انگیزه بیشتری می گیرید. البته بعضی مشاور ها میگن اول قورباغه ات رو قورت بده! یعنی کار سخت تر رو اول و آسان تر ها رو در اولویت بعدی انجام بده.. خب همه چیز خیلی به شرایط و روش مطالعه و تیپ شخصیتی دانش آموز بستگی داره.

آزمون شخصیت شناسی تحصیلی 

Ξنکته آخر اینکه تمامی مطالب رو به صورت  زنجیره وار یاد بگیرید تا تو حل تست ها به مشکل نخورید. (مطالعه مبحثی برای دروس)

قوانین برنامه ریزی درسی کنکور

شما داوطلبان وقتی می تونید آمادگی خودتون رو بسنجید که تست بزنید، تست زنی به شماها کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خودتون رو پیدا کنید. و بهشون بپردازید تا ضعف ها رفع یا حداقل کمرنگ بشن و نقاط قوتتون رو به پیشرفت باشند. حتما در تابستان هم در یک آزمون آزمایشی استاندارد شرکت کنید و منابع کنکوری مناسبی را برای تست و درسنامه تهیه کنید.

حتما برنامه انعطاف پذیری داشته باشید و برای اجرای برنامه به خودتان فرصت دهید. انعطاف پذیری یک برنامه ریزی به شما کمک می کند تا اگر به هر دلیلی موفق به اجرای بخش هایی از این برنامه نشدید بدون استرس در پارت های جبرانی به جبران عقب ماندگی های خود بپردازید. حتما از برنامه های شخصی سازی شده استفاده کنید و بدانید که برنامه ریزی های رایگان کنکور شاید کمک کننده باشند اما یک جایی با آنها به مشکل میخورید.

برنامه ریزی درسی کنکور مثل یک لباس میماند که باید درست اندازه تان باشد. اگر بزرگتر و شل و ول باشد نمیتواند توانایی های شما را به خوبی نمایش دهد و اگر خیلی سفت و مثل یک لباس تنگ باشد، یا پاره میشود یا آنقدر به شما فشار میآورد که اعصابتان خورد میشود و حوصله انجام ککار های دیگر را ندارید.

برای دریافت بهترین برنامه ریزی کنکور 1402 از مشاوران کنکور آکو با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو، اولین مرکز مشاوره کنکور آکو همراه ما تیم مشاوران باشید.

بهترین حالت این است که یک جدول قوانین برنامه ریزی تعیین کنید و طبق آن برای برنامه ریزی تان پیش بروید. نمونه جدول زیر را ببینید.

اصل اول   واقع بین باشید و به دور از هر گونه هیجانات و اعمال احساسی ، برنامه ریزی را انجام بدهید .
اصل دوم منطقی بوده و بر اساس توانایی های خود برنامه مطالعاتی خود را تنظیم کنید .
اصل سوم جوانب و شرایط را بسنجید و بر اساس آن ها برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعیین کنید .
اصل چهارم مطابق با سطح توانایی ذهنی و بدنی خود برنامه ریزی کنید .
اصل پنجم در برنامه ریزی تعادل را رعایت کنید و میزان سختی آن را تنظیم کنید .
اصل ششم مدیریت زمان را رعایت کنید و برای درس های دشوار ، زمان بیشتری اختصاص بدهید .
اصل هفتم تعادل میان دروس اختصاصی و عمومی را رعایت کنید
اصل هشتم ایستگاه های جبرانی و مرور را حتما در برنامه خود قرار بدهید .
اصل نهم زمان و مکان مطالعه را در برنامه ریزی خود مد نظر داشته باشید
اصل دهم بهتر است در هر روز از برنامه مطالعاتی ، سه درس اختصاصی و دو درس عمومی را مطالعه کنید .

برنامه ریزی کنکور تجربی

به این توجه داشته باشید که ضریب هر درس با توجه به رشته مورد نظر شما متفاوته. مثلا پزشکی و دندان پزشکی زیر گروه یک هستند ضریب زیست 12 و شیمی 9. یا مثلا باید برای رشته داروسازی شما ریاضی قوی داشته باشید تا درصد بالاتری بزنید و برای قبولی شانس بیشتری داشته باشید. تحلیل کنکور تجربی 1401 یک نکته مهم را به ما یاد آوری کرد. اینکه سوالات به ظاهر ساده میتوانند خیلی پیچیده باشند.

برنامه ریزی کنکور تجربی از تابستان

برنامه ریزی کنکور ریاضی و فیزیک

برای رشته ریاضی هم همینطور زیر گروه های متفاوتی دارد و همچنین ضریب های مختلف برای درس ها وجود داره. بیشترین ضریب برای درس ریاضیات هست که در زیر گروه یک و دو ضریب 12 دارد. ریاضی دهم و حسابان خیلی مهم است پس لازم است حداقل روزی 3 تا 4 ساعت برای مطالعه این درس و تست زنی آن وقت بگذارید. دروسی مثل هندسه و جبر و احتمال را نیز فراموش نکنید. تحلیل کنکور ریاضی و فیزیک 1401 نشان داد که این دروس جزو سوالات آسان ریاضی بوده اند.

برنامه ریزی کنکور انسانی

کنکور انسانی کمی پیچیده تر است. چون انتخاب رشته دانشگاه آن رشته هایی مثل دبیری در دانشگاه های فرهنگیان را نیز شامل میشود. مثلا اگر به رشته حقوق علاقه دارید باید ضرایب زیر گروه یک و بررسی کنید بیشترین ضریب مربوط به ادبیات و زبان عربی است. اما روان شناسی زیر گروه 5 است و مربوط به ریاضی و علوم اجتماعی ست. پس برنامه ریزی تان را بر اساس رشته مورد انجام دهید.

تحلیل سوالات کنکور انسانی 1401

مشاوره تحصیلی کنکور آکو

به طور کلی اهمیت برنامه ریزی درسی کنکور روزانه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :

  • ایجاد نظم در مطالعه کنکور
  • افزایش انگیزه و اعتماد به نفس
  • داشتن آرامش ذهنی
  • ایجاد تعهد به مطالعه

با کمک تیم مشاوره آکو شما می توانید برنامه ریزی کنکور 1401 را به صورت شخصی  سازی شده دریافت کنید، و هر هفته آزمون های مبحثی آنلاین مخصوص آکو را از مطالبی که خواندید بدهید. شما میتوانید بهترین اطلاعات راجع به رشته مورد نظر خود راکسب کنید.

مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی کنکور 1402

آکوهمراه بامشاورین برجسته و مجرب خود و آزمون های روانشناسی به شما دانش آموزان عزیزکمک می کند تا به راحتی به تحصیلات ودرجات عالی علمی راه پیدا کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا