پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد ودکتری 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
1.5/5 - (12 امتیاز)

با برگزرای کنکور ارشد در پنجشنبه و جمعه 11 و 12 اسفند ماه 1401 و پیش از موعد مقرر هرساله، زمان اعلام نتایج اولیه کنکور نیز مشخص شد. طبق گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام نتایج کنکور ارشد 1402و آزمون دکتری 1402 در اردیبهشت ماه این سال انجام میشود. معاون فنی سازمان سنجش در این باره گفته است:

باتوجه به نیمه متمرکز بودن دوره های دکتری تخصصی و دومرحله ای بودن مصاحبه قبولی آزمون دکتری بهتر است که در موعد مناسبی زمان مصاحبه ها به دانشگاه ها اعلام شود و آمادگی لازم برای پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری به عمل آید.

همچنین وی درباره انتشار دفترچه انتخاب رشته برای هر دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در نیمه اول اردیبهشت ماه خبر داد و گفت بعد از انتخاب رشته داوطلبان مجاز، در خرداد ماه 1402 قبول شدگان با چند برابر از طریق سایت سازمان سنجش ظرفیت دعوت به مصاحبه میشوند.

درباره نحوه انتخاب رشته کنکور ارشد و دکتری 1402 و فاکتور های مهم برای قبولی در آزمون های عملی و مصاحبه ها نیز در ادامه این خبر توضیحات بیشتری خواهیم داد.

تیم مشاوره تحصیلی ارشد آکو

کنکور ارشد و دکتری و اعلام نتایج و انتخاب رشته

همانطور که گفته شد نتایج کنکور ارشد 1402همزمان با نتایج کنکور دکتری 1402 و تقریبا در اردیبهشت ماه سال جدید اعلام میشود. بعد از اعلام نتایج نوبت به انتخاب رشته کنکور ارشد میرسد که بی شک نیازمند مشاور و استفاده از نرم افزار های انتخاب رشته برای تخمین میزان قبولی خواهد بود.

مصاحبه و آزمون های عملی بر اساس مقالات و پروژه های علمی، سوابق پژوهشی و فعالیت های عملی و تجربی داوطلبان انجام میشود. اعلام نتایج نهایی ثبت نام داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد و ورود آنها به دانشگاه ها و مراکز آموزش های تکمیلی در شهریور ماه انجام میشود.

برای دانشگاه های دارای شرایط خاص و قبولی در این موسسات شرایط دیگری در نظر گرفته شده است که با کمی تاخیر نسبت به سایر مراکز انجام میشود.

نتایج کنکور ارشد 1402 برای دانشگاه های دارای شرایط خاص

برخلاف انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور دکتری و ارشد که در اواسط خرداد (نیمه دوم خرداد ماه 1402) انجام میشود، نتایج کنکور ارشد 1402 برای دانشگاه های دارای شرایط خاص در هفته آخر خرداد ماه و تقریبا دوهفته بعد از سایر دانشگاه ها انجام میشود.

مصاحبه برای این دانشگاه ها نیز طبیعتا بعد از سایر مراکز بوده و در مرداد ماه 1402 باید منتظر مصاحبه های عملی دانشگاه های دارای شرایط خاص باشیم. نتایج کنکور ارشد و دکتری 1402 در نیمه دوم شهریور ماه اعلام میشود و برای ثبت نام دانشجویان فرصت محدودی درنظر گرفته میشود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا