پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های فنی حرفه ای

معرفی رشته کاردانی امور اراضی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله رشته کاردانی امور اراضی را معرفی خواهیم کرد. رشته کاردانی امور اراضی از زیر مجموعه های علوم تجربی است و به تازگی مورد توجه داوطلبان کنکور قرار گرفته است. با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات مورد نیاز را بدست آورده و در انتخاب رشته خود تصمیم گیری راحت تری داشته باشید. همچنین برای آنکه سوالات مشاوره ای خود را بپرسید می توانید با مشاوران تحصیلی آکو تماس بگیرید.

کاردانی امور اراضی

رشته کاردانی امور اراضی از رشته هایی است که داوطلبان کنکور تجربی می توانند برای تحصیل در آن اقدام کنند. داوطلبان این رشته بدون آزمون می توانند برای تحصیل در آن از طریق سوابق تحصیلی اقدام کنند. دوره تحصیل در رشته کاردانی امور اراضی 2 سال است که در طول 4 ترم ارائه می شود.

هدف از ارائه ان رشته نیز تربیت نیروی ماهری از افرادی است که بتوانند از اراضی کشور بهره برداری درست و اصولی داشته باشند. برای انتخاب این رشته لازم است که بعد از دریافت کارنامه و اعلام نتایج اولیه کنکور, به سایت سنجش مراجعه کرده و نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند. زمانی که موعد انتخاب رشته شد, باید دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی را مطالعه کنند و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

11

دروس دانشگاهی رشته کاردانی امور اراضی

رشته کاردانی امور اراضی در دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی ارائه می شود انتخاب این رشته در اکثر د انشگاه ها نیازی به مصاحبه ندارد اما اگر در یکی از دانشگاه های دارای شرایط خاص انتخاب رشته کرده باشید, باید در مصاحبه دانشگاه هم شرکت کنید. در ادامه دروس دانشگاهی این رشته را مشاهده می کنید:

نظم های بهره برداری در اراضی کشاورزیاصوول و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات
استعدادیابی و ارزیابی زمینحریم و مرتع حریم روستاها
اقتصاد کشاورزیاصول باغبانی
جنگل شناسیجامعه شناسی روستایی
انواع مالکیت ارضی در ایرانامور باقیمانده اصلاحات ارضی

مراکز و موسساتی که می توانید در آن ها رشته کاردانی امور اراضی را انتخاب کنید بدین صورت می باشد:

مرکز آموزشی کاربردی منابع طبیعی دکتر جوانشیر البرزمرکز آموزشی کاربردی جهاد کشاورزی یزد
مرکز آموزشی کاربردی جهاد کشاورزی هرمزگانمرکز آموزشی کاربردی جهاد کشاورزی کرمان
مرکز آموزشی کاربردی جهاد کشاورزی اصفهانموسسه غیر انتفاعی زرینه خوی

چه دانشگاه هایی رشته امور اراضی را ارائه می دهند

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم, افرادی که قصد تحصیل در رشته امور اراضی را دارند, باید از طریق سوابق تحصیلی اقدام به ثبت نام کنند. این رشته برخلاف برخی از رشته های دیگر نیاز به آزمون ندارد و تنها در موسسات غیر انتفاعی و دانشگاه ها ارئه می شود. در ادامه دانشگاه هایی که رشته امور اراضی را ارائه می دهند بررسی می کنیم:

مرکز آموزشی جهاد کشاورزی اصفهانمرکز آموزشی جهاد کشاورزی یزد
مرکز آموزشی جهاد کشاورزی کرمانمرکز آموزشی جهاد کشاورزی هرمزگان
مرکز آموزشی منابع طبیعی دکتر جوانشیرموسسه غیر انتفاعی زرینه خوی

بازار کار رشته کاردانی امور اراضی

رشته کاردانی امور اراضی بازار کار خوبی دارد و فارغ التحصیلان می توانند در بخش ها و مراکز مختلفی کار کنند. البته هرچه برای یادگیری مطالب جدید تلاش بیش تری کرده باشید و مهارت خودتان را افزایش دهید, موقعیت های شغلی بهتری را پیش رو خواهید داشت. برخی از مشاغل مرتبط با این رشته بدین صورت می باشد:

وزارت کشورجهاد کشاورزیسازمان بازرسی
ادارات و موسسات علمیاداره ترویج کشاورزیسازمان برنامه و بودجه
سازمان تحقیقات کشاورزیسازمان حفاظت نباتاتسازمان تعاون روستایی
سازمان بازرسیشرکت های مبارزه با دفع آفت های نباتیشرکت ها و موسسات خصوصی کشت و صنعت
صندوق بیمه محصولات کشاورزی

مشاوره تحصیلی آکو

افرادی که می خواهند رشته کاردانی امور اراضی را مطالعه کنند باید با علاقه و هدف این رشته را دنبال کنند. زیرا تعداد داوطلبان رشته امور اراضی زیاد نبوده ولی اهمیت زیادی را برای یک کشور دارد. اگر برای انتخاب رشته امور اراضی یا سایر رشته های تجربی به مشاوره نیاز داشتید از مشاوران کنکور تجربی پرسا کمک گرفته و با آگاهی بیشتری به انتخاب رشته بپردازید.

همچنن می توانید به اینستاگرام آکو بپیوندید تا اخبار تحصیلی و کنکوری جدید را مشاهده کنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا