پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی انسانی

معرفی رشته امنیت بین الملل

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
2.3/5 - (3 امتیاز)

رشته امنیت بین الملل یکی از رشته های دانشگاهی گروه انسانی می باشد که متقاضیان کنکور انسانی می توانند برای انتخاب رشته در دانشگاه رشته امنیت بین الملل را انتخاب کنند. این رشته بدلیل شرایط خاصی که دارد در همه دانشگاه ها ارائه نمی شود و جزو دانشگاه های دارای شرایط خاص محسوب می شود. همچنین تنها آقایان می توانند برای انتخاب رشته امنیت بین الملل اقدام کنند.

امنیت بین الملل همانطور که از اسمش پیداست رشته ای است که با مجموعه سیاست های دولتی و سازمان های تحت نظارت دولت در ارتباط است و با هدف برقراری امنیت در سطح بزرگ تر یعنی بین الملل ایجاد شده است. افرادی که در این رشته تحصیل کرده و بعد به کار در بخش امنیت بین الملل مشغول می شوند وظایف مهمی را به عهده دارند که در ادامه مطلب با معرفی رشته امنیت بین الملل این وظایف و بطور کلی شرایط تحصیل در این رشته را بررسی می کنیم. لازم به ذکر است که امکان تحصیل در رشته امنیت بین الملل تا مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر است.

برای گرفتن وقت مشاوره با شماره تلفن 02633408944 با ما در ارتباط باشید.

معرفی رشته امنیت بین الملل

رشته امنیت بین الملل از رشته هایی است که افراد کمی شانس تحصیل در آن را پیدا می کنند. ماهیت این رشته به گونه ای است که هر فردی توانایی تحصیل و اشتغال در آن را ندارد و مواردی مانند درصد خطای کم و یا قابل اعتماد بودن در این حیطه نیز ارزش بسیار زیادی دارد. نیاز به امنیت بین الملل و تحصیل در این رشته به زمانی بازمی گردد که کشورها در سطح بین المللی با مشکلات زیادی با یکدیگر مواجه شدند که در مطالب بعدی بیش تر درباره علت بوجود آمدن این رشته صحبت خواهیم کرد.

11

رشته امنیت بین الملل تنها در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ارائه می شود که اگر مقاله معرفی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را مطالعه کرده باشید خواهید دانست که دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی زیر نظر وزارت اطلاعات است و می توان گفت که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته امنیت بین الملل می توانند در وزارت اطلاعات مشغول به کار شوند.

افرادی که برای انتخاب رشته در دانشگاه, رشته امنیت بین الملل را انتخاب می کنند حتی اگر در این رشته قبول هم شوند پروسه قبولی و تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت بین الملل پروسه ای طولانی و سختی خواهد بود. قبل از پذیرش از داوطلبان آزمون گرفته شده و علاوه بر اطمینان از سلامت جسمی و روحی این افراد باید در دو دوره مصاحبه حضوری شرکت کنند.

تاریخچه رشته امنیت بین الملل

زمانی که جنگ جهانی دوم تمام شد( این جنگ در سال های بین 1939 و 1945 بود) خسارت های زیاد و جبران ناشدنی زیادی در پی آن باقی ماند. این جنگ بین کشورهای بزرگ و قدرتمندی شکل گرفت و بنا به گفته ها ابتدا با حمله آلمان به لهستان شروع شد و در ادامه کشورهای دیگری مانند فرانسه و انگلستان نیز به جنگ پیوستند.

با اتمام جنگ جهانی دوم چیزی حدود 85 میلیون کشته و خسارت های بزرگ دیگری به جا ماند. با پایان این جنگ مبحثی با عنوان امنیت بین الملل بوجود آمد که اقدامات لازم را برای برقراری امنیت متقابل بین کشورها از جمله اقدامات نظامی, قراردادها و … را بر عهده داشت.

با مرور زمان امنیت بین الملل به عنوان یک رشته مستقل درآمد و این رشته را می توانیم از زیر شاخه های رشته روابط بین الملل نیز بدانیم. در حال حاضر رشته امنیت بین الملل در بسیاری از دانشگاه های خارج از ایران ارائه شده و کشورهای زیادی در روابط بین المللی خود اقدامات لازم را انجام می دهند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته امنیت بین الملل

همانطور که در ابتدای متن اشار کردیم در حال حاضر رشته امنیت بین الملل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ارائه می شود و فقط دانشجویان آقا را برای تحصیل می پذیرد. این دانشگاه به آدرس: تهران, محله ازگل, خیابان نیروی زمینی می باشد و برای ارتباط با مسئولین دانشگاه می توانید با شماره تلفن ۸۸۰۹۴۰۰۱-۰۲۱ تماس بگیرید. در ادامه سایر مشخصات این دانشگاه را بررسی کرده ایم.

لازم است اشاره کنیم که اطلاعات کمی درباره دروس دانشگاهی این رشته در دسترس قرار گرفته و تعدادی از دروس مهمی مانند: حقوق بین المللی خصوصی, مسئولیت مدنی, حقوق بین المللی اسلامی, زبان انگلیسی, متون حقوقی و … را دانشجویان در این رشته مطالعه می کنند.

نام دانشگاهنوع رشتهظرفیتشهرتوضیحاتجنسیتنوع آزمون
دانشگاه اطلاعات و امنیت ملیروزانه21تهراندارای شرایط خاصمردبا آزمون

شرایط لازم برای تحصیل در رشته امنیت بین الملل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی چیست؟

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی مانند دانشگاه های فرهنگیان دارای شرایط خاص و ویژه ای است که متقاضیان حتما باید از آن ها اطلاع داشته باشند. و درست مانند دانشگاه های فرهنگیان در قبال این شرایط و تعهداتی که از دانشجویان گرفته می شود, مزایایی را هم شامل این افراد می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم تا این شرایط و مزایا را شرح دهیم.

شرایط تحصیل در رشته امنیت بین الملل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

  • تابعیت از جمهوری اسلامی
  • عدم خدمت در سازمان ها و یا وزارتخانه های دیگر
  • برای مقطع کارشناسی حداکثر سن 23 سال باشد
  • معدل کل دیپلم ریاضی و تجربی بالای 15 باشد
  • معدل کل دیپلم انسانی بالای 16 باشد
  • سلامت جسمانی و روانی فرد تضمین شده باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

  • دانشجویان کمک هزینه دانشجویی را دریافت می کنند
  • بطور حرفه ای یکی از زبان های زنده دنیا را یاد می گیرند
  • از امکانات تحصیلی و خدماتی دانشگاه بهره مند می شوند
  • امکان گذراندن دوره سربازی در وزارت اطلاعات را خواهند داشت
  • استخدام فارغ التحصیلان در وزارت اطلاعات

هدف از ارائه رشته امنیت بین الملل چیست؟

در اوایل متن اشاره هایی به دلیل اهمیت رشته امنیت بین الملل کردیم. هدف اصلی از ارائه این رشته تربیت نیرویی از افرادی است که بتوانند امنیت کشور را در سطح جهانی و در ارتباط با دیگر کشورها تضمین و برقرار کنند. برای مثال سازمان ملل متحد یکی از بزرگ ترین سازمان های دنیا در جهت برقراری امنیت بین المللی است. بنابراین افراد شاغل در این رشته باید توانایی های بالایی در افزایش امنیت و جمع آوری اطلاعات داشته باشند.

چه توانایی هایی برای مطالعه رشته امنیت بین الملل نیاز است؟

همه افراد نمی توانند به راحتی در رشته امنیت بین الملل مشغول به کار شوند. زیرا بازار کار این رشته روحیه سخت و قوی ای را می طلبد. برای مثال افراد شاغل ممکن است در مواردی به غیر از پست اصلی وظایف دیگری مخصوصا به تازه کارها داده شود. این افراد باید بتوانند در شیفت های متفاوتی کار کنند و یا بخاطر شغل خود به شهرهای دیگر بروند.

1

محیطی که شاغلان رشته امنیت بین الملل در آن کار می کنند, محیط بسیار جدی است که قوانین سفت و سختی داشته و افراد در هر سازمانی که مشغول به کار شوند باید تعهد داده و مورد اعتماد بودن خودشان را در طول زمان ثابت کنند. هچنین این شغل هم مانند برخی از شغل های دیگر خطراتی دارد. بطور مثال برخی از پرونده های مربوط به گروگان گیری, جاسوسی و … می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد. حتی ممکن است در طول خدمت بدلیل سوانح افراد دچار معلولیت شده و یا در مواردی نیز کشته شوند. بنابراین متقاضیان باید این خطرات را در نظر گرفته و بعد اقدام به تحصیل در رشته امنیت بین الملل کنند.

بازار کار رشته امنیت بین المللی

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته امنیت بین الملل دروسی را مطالعه می کنند که با توجه به آن ها و علایقی که دارند می توانند در مشاغلی مانند: مشاور, وکیل, بانک ها, شهرداری و … کار کنند و وزارتخانه ها هم از سازمان های مهمی برای افراد شاغل هستند. برای مثال وزرات اطلاعات یکی از مهم ترین و بزرگ ترین وزارتخانه های داخل کشور است که پذیرش نیروی کار جدید را انجام می دهد.

مشاوره تحصیلی آکو

در این مقاله اطلاعات لازم درباره رشته امنیت بین الملل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را بررسی کردیم. اگر انتخاب رشته در دانشگاه و کسب بهترین رتبه و قبولی از اهداف شما است با تیم مشاوره تحصیلی آکو در ارتباط باشید. تیم مشاوره تحصیلی آکو یکی از بهترین تیم های مشاوره کنکوری در کرج است که با برنامه ریزی تحصیلی مناسب و تحلیل نتایج آزمونات دانش آموز کمک می کند تا بهترین نتیجه را در کنکور کسب کنید.

کانال تلگرام مشاوره تحصیلی آکو

آیا دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی پذیرش برای خانم ها هم دارد؟

خیر. در حال حاضر رشته های این دانشگاه مختص آقایان می باشد.

در چه صورتی خدمت افراد شاغل در وزارتخانه پایان می یابد؟

طبق ماده 52 قانون استخدامی وزارت اطلاعات, در صورت بازنشستگی, بازخریدی, استعفا, فوت, اخراج, انتقال, معلولیت در حدی که فرد قادر به کار نباشد خدمت فرد پایان می یابد.

حقوق افراد شاغل در رشته امنیت بین الملل چقدر است؟

متاسفانه اطلاعات مشخص و دقیق درباره حقوق این افراد وجود ندارد اما می توان گفنن که رشته امنیت بین المللی جزو رشته های پردرآمد حساب می شود.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا