پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمعرفی کتاب

کتاب های ادبیات نشر دریافت (هامون سبطی)

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کتاب های ادبیات نشر دریافت یا کتاب های هامون سبطی، یکی از بهترین منابع ادبیات برای کسانی است که می‌خواهند ادبیات کنکور را صد بزنند. این موضوع هیچ فرقی نخواهد داشت که شما تجربی هستید یا انسانی. در هر رشته‌ای قادر هستید که از صفر تا 100 درصد با مجموعه این کتب به پیش آیید و با توجه به میزان تلاشتان، نتیجه آن را ببینید.

کتابی که توانسته از همه جنبه‌ها به موارد مختلف موجود در کنکور و در بخش ادبیات بپردازد و هیچ کس نگرانی از این بابت ندارد. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو بیشتر این مباحث را برای شما توضیح دهیم.

کتاب های ادبیات نشر دریافت یا هامون سبطی

مجموعه کتاب های ادبیات هامون سبطی به صورتی است که همه داوطلبین کنکور می‌توانند از آن بهره ببرند. در ادامه به توضیح مجموعه کتاب های ادبیات نشر دریافت مختلف آن می‌پردازیم. پیش از هرچیز بهتر است آنالیز سوال های ادبیات کنکور سال 1400 را باهم بخوانیم. سپس به بررسی کتاب های ادبیات نشر دریافت بپردازیم. این کتاب ها به شرح زیر است:

  • کتاب تناسب مفهومی ادبیات هامون سبطی
  • کتاب املاء و لغت نشر دریافت
  • کتاب ادبیات آرایه های ادبی نشر دریافت
  • کتاب های زبان فارسی هامون سبطی
  • کتاب های جامع ادبیات نشر دریافت یا هامون سبطی

کتاب تناسب مفهومی ادبیات هامون سبطی

کتاب های تناسب مفهومی ادبیات هامون سبطی برای تمام مقاطع تحصیلی مناسب خواهد بود و فقط برای داوطلبین کنکور استفاده نمی‌شود. از طرفی این نکته را باید در نظر داشته باشید که این محصول با توجه به نوع نگارش به گونه ای است که از هر کتاب ثانویه بی نیاز خواهید شد. کافی است که در صورت اتمام، اقدام به زدن مجدد تست‌های آن کنید.

کتاب های تناسب مفهومی ادبیات نشر دریافت که برای همه رشته‌ها قابل استفاده است، شما با ابیات مختلف آشنا خواهید شد. این آشنایی بدان معنا خواهد بود که در وهله اول یاد خواهید گرفت که چگونه این اشعار را بخوانید. حقیقت آن است که بیت خوانی، به تنهایی بیش از نیمی از پاسخ را در بر خواهد گرفت.

نکته خوب این است که نیازی به کتاب ثانویه برای تمرین موارد بیان شده نیست و با مثال آموزش خواهید دید. بدین ترتیب در ذهنتان به صورت کامل جا خواهد گرفت.

مرحله بعدی در کتاب تناسب مفهومی ادبیات هامون سبطی که بحث کنکور نیز هست، یافتن قرابت معنایی خواهد بود. در حقیقت در این کتاب می‌توانید اقدام به نحوه فهمیدن مفهوم ابیات کنید. بدین ترتیب قادر هستید که بیت‌ها را از یکدیگر تفیض بدهید و به راحتی به نتیجه مطلوب برسید.

کتاب تناسب مفهومی ادبیات هامون سبطی نشر دریافت

تمرین‌های مختلف و در سطح‌های مختلف باعث شده که بتوانید بهتر آماده شوید. این را باید بیان کرد که تست‌ها حوزه بندی نشده است. یعنی این که تست‌های عشق و عرفان یا حماسی هر کدام به صورت جداگانه نیست و به صورت درهم و پشت هم آمده است. این موضوع بسیار شما را به شرایط کنکور نزدیک خواهد کرد.

مورد سوم نیز بحث مقایسه ابیات و اشعار و انثار با یکدیگر است که سرعت شناختن را در شما افزایش خواهد داد و یادگیری عمیق تری را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع ادبیات برای کنکور 

کتاب های املا و لغت ادبیات نشر دریافت

دومین مورد در بین کتاب‌های ادبیات نشر دریافت (هامون سبطی)، املا و لغت است. این محصول نیز برای همه مقاطع جامعیت دارد و این محصول را می‌توانید در تمامی سال‌های متوسطه دوم آن را بخوانید. این کتاب به دو بخش اصلی املا و لغت تقسیم خواهد شد. نکته منحصر به فرد آن این است که لغات به صورت درس به درس آمده است.

در قسمت لغت، سعی شده که بیش از یک معنی برای ان آورده شود و از طرفی دیگر حتی اگر در پاورقی یا شعر نیز این لغت بوده، آورده شده است. نکته مهم اهمیت و تکرار آن واژه در کنکور بوده که اهمیت آن را نشان می‌دهد. قسمت مهم بعدی در این بین وجود متضاد و مترادف در خود هر درس است که در تلاش برای فهمیدن بهتر مطالب، آمده است.

تست‌های تالیفی و همچنین مواردی که در کنکور آمده، از دیگر موارد خواهد بود. همچنین پاسخ نامه آن همراه خودش است و به راحتی قادر به رسیدن به جواب مد نظر خواهید بود.

قسمت دوم نیز شامل قسمت املا خواهد بود. در این بخش نیز مانند قسمت قبل تنوع سوالات بسیار زیاد است. از طرفی واژه‌هایی که به دو صورت نوشتار دارند ولی از نظر آوا یکسان هستند، در یکجا آمده است.

با این بخش کامل قادر هستید که همه چیز را در مشت خود داشته باشید. در بخش پایانی نیز در هر قسمت، سوالاتی به صورت میکس از هر سه مقطع وجود دارد که باعث خواهد شد، خود را به صورت جدی محک بزنید و ببینید که اوضاعتان برای کنکور چگونه است.

کتاب‌های ادبیات نشر دریافت یا هامون سبطی و کتاب املا و لغت

کتاب های آرایه های ادبی هامون سبطی

سومین مورد در بین کتاب های ادبیات نشر دریافت یا کتاب های هامون سبطی ، آرایه‌های ادبی است. این کتاب به طور کامل، تمامی آرایه‌های ادبی را توضیح می‌دهد. همچنین در این بخش قادر هستید که پس از توضیحات درس نامه، اقدام به تمرین کنید و این تمرین در جهت مبحث آموزش داده شده باشد. مورد بعدی که اهمیت دارد، بحث وجود سوالات درهم است که در آن به همه گونه‌های سوالی که در کنکور وجود دارد یا امکان آمدنشان هست، پرداخته شده.

این کتاب برای هر سه مقطع، 10،11 و 12 قابل استفاده است. البته با توجه به توضیحات جامع آن که داوطلبان انسانی را نیز در بر می‌گیرد، برخی از موارد برای رشته‌های ریاضی و تجربی نیازی به مطالعه نیست.

 

در کتاب های ادبیات آرایه های ادبی نشر دریافت هامون سبطی تعداد تست‌ها بسیار زیاد بوده و هیچ گاه کمبود سوال پیدا نمی‌کنید. از طرفی فرایند  آسان به سخت شدن در آن رعایت گردیده تا بتوانید به مرور سطح خود را در این موضوع، یعنی آرایه‌های ادبی بالا ببرید.

از طرفی درس نامه آن بسیار روان و شیرین است و به هیچ وجه کسی دچار مشکل در خواندن آن نخواهد شد و به سرعت اصل مطلب را می‌آموزد. این کتاب آرایه محور و مقطع محور است. یعنی سعی کرده که مباحث آرایه را به ترتیبی که در مقاطع آمده بیان کند و در نهایت موارد مهم کنکوری که ممکن است در سال‌های قبل‌تر و در متوسطه اول به آن اشاره شده باشد را به صورت کنکوری در اختیارتان قرار دهد.

کتاب های ادبیات نشر دریافت نوشته هامون سبطی و آرایه ادبی

کتاب دستور زبان فارسی نشر دریافت

چهارمین مورد از بین کتاب‌های ادبیات نشر دریافت (هامون سبطی)، موضوع دستور زبان فارسی خواهد بود. به جرات می‌توان گفت که غنی‌ترین کتاب در ایران است. این کتاب شما را فردی کاملاً سطح صفر در نظر گرفته و تمام موارد خوانده شده از مقطع 7 تا 12 را آموزش می‌دهد. یکی از بهترین منابع برای تست زدن خواهد بود. وجود سوالات مختلف هم به صورت تستی و هم تشریحی از جذابیت‌های این کتاب است.

مورد بعدی نیز وجود سوالات میکس یا همان مخلوط خواهد بود که خیالتان را از بابت آمادگی برای کنکور راحت می‌کند. در مورد توضیح مطالب هیچ گونه خساستی رخ نداده و کاملاً مباحث باز شده است.

از طرفی ماهیت زبان فارسی، کمی خشک است. در حالی که در این کتاب به هیچ وجه شما این چنین مشاهده نخواهید کرد و سیر داستانی و زنجیر وار در آن وجود دارد.

این کتاب برای تمام رشته‌ها مفید است، ولی برای دو رشته ریاضی و تجربی در برخی از جاها که مشخص شده به صورت اختیاری خواهد بود و در کنکور نمی‌آید. در حالی که برای داوطلبین انسانی اجباری است. پاسخ نامه سوالات نیز در همین کتاب وجود دارد.

کتاب دستور زبان ادبیات نشر دریافت نوشته دکتر هامون سبطی

کتاب های جامع ادبیات نشر دریافت دکتر هامون سبطی

این کتاب را می‌توان، نوع دوم مطالعه کنکور نامید. در کتاب های جامع ادبیات نشر دریافت دکتر هامون سبطی شما تمامی موارد را که تا به اینجا بیان کردیم، در یکجا خواهید داشت. نکته مهم در این کتاب این است که شما درس به درس جلو خواهید آمد.

 همه چیز در کتاب های جامع ادبیات هامون سبطی درس به درس بوده و چیزی به نام درهم بودن وجود نخواهد داشت. از طرفی تمامی موارد در یک جا جمع شده است. البته این را باید بیان کرد که تمامی سوالات کنکور و آزمون‌های آزمایشی نیز در آن وجود دارد و نگرانی از این بابت نداشته باشید. از نظر نگارش نیز کاملاً یکسان با تک کتاب‌ها خواهد بود.

کتاب های جامع ادبیات نشر دریافت دکتر هامون سبطی

سخن مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره کتاب های ادبیات نشر دریافت دکتر هامون سبطی

کتاب های ادبیات نشر دریافت دکتر هامون سبطی، از مهم‌ترین منابع برای ادبیات کنکور سراسری خواهد بود. البته شما فارغ از مقطع قادر هستید که از این کتاب بهره ببرید و به نتیجه مد نظر دست پیدا کنید. این محصولات هر کدام با توجه به ویژگی شما متفاوت خواهد بود و می‌توانید از هر کدام از این دو روش بهره ببرید.

این کتاب‌ها هر کدام توانسته از وجهی به موضوع درس خواندن بپردازد و خیالتان را بابت به نتیجه رسیدن راحت کند. در این کتب موضوع مهم رعایت شده بحث یادگیری از طریق حل تست خواهد بود. در حقیقت فرد تست محور پیش می‌آید که در ادبیات کنکور بسیار مهم خواهد بود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا