پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

شیمی کنکور رشته ریاضی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله اهمیت درس شیمی کنکور رشته ریاضی را شرح می دهیم. شیمی درس پایانی کنکور و در دفترچه سوم یعنی دفترچه فیزیک و شیمی قرار دارد. میااین درس به دلیل مسائل زماننحوه مطالعه درس شیمی کنکور رشته ریاضی

یکی از مباحث مهم در شیمی جدول مندلیف است تسلط بر این جدول از اهمیت به سزایی برخوردار است چرا که بسیاری از سوالات کنکور به این بخش وابسته است وداوطلب می تواند سوالات مربوط به اعداد اتمی و رسم ساختار لوییس را به خوبی پاسخگو بدهد که اغلب داوطلبان این جدول را با استفاده از شعر های متفاوت حفظ میکنند.

بیشتر بخوانید: آنالیز کامل درس شیمی در کنکور

اکثر اساتید این روش را رد کردند یکی از این اساتید استاد اشکان مسیح می باشد که اعتقاد دارد این جدول باید بدون شعر حفظ شود تا تمرکز داوطلب سر کنکور بهم نریزد موضوع کاربردی دیگر که در بیشتر سوالات کنکور به کار گرفته می شود و تقریبا نیمی از مسائل را به خود اختصاص می دهد مبحث استوکیومتری است بنابراین به داوطلبان توصیه می شود از خواندن این مباحث غافل نشوند.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور ریاضی و فیزیک آکو کرج - روش مطالعه شیمی کنکور ریاضی

در قسمت استوکیومتری ضروری است که داوطلب قدرت محاسباتی بالایی داشته باشد داوطلب باید سعی کند که هنگام  حل سوالات محاسباتی آن را وسط راه رها نکند بلکه با حوصله جواب آخر را به دست آورد.باید به یاد داشت که برای حل بعضی از مسائل نیاز به به یاد داشتن برخی واکنش ها می باشد. بخش دیگر شیمی کنکورهم که شامل مفاهیم است با یادداشت برداری و خلاصه نویسی می شود این بخش را هم به خوبی پشت سر بگذارند.

داوطلب نباید تمام تست های یک مبحث را یکجا بزند بلکه باید برای هر مبحث تقسیم بندی صورت بگیرد تا عمل مرور را هم مکررا انجام شود به گفته داوطلبان کنکور، سوالات شیمی جزو وقت گیرترین سوالات کنکور است. زیرا زمان حل سوالات با توجه به تعداد سوالات کم است. پس لازم است تستها مخصوصا سوالات محاسباتی را با گرفتن زمان حل کنید.

شیمی سال دوم دارای مباحث قابل هضم تری است پس از خواندن فصول آن غافل نشوید. در پایان باید گفت اگر در یادگیری مفاهیم شیمی و یا حل مسائل دچار ابهام شدید و یا به مشکل برخوردید می توانید از دی وی دی های شیمی حرف آخر کمک بگیرید و به صورت اصولی شیمی را فرابگیرید.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور ریاضی و فیزیک آکو کرج ، همراه شما برای یادگیری روش های مطالعه شیمی کنکور ریاضی و تکنیک های تست زنی در این درس.

میزان سختی شیمی در کنکور ریاضی

آمارها و مصاحبه های اساتید و داوطلبان نشان می‌دهد که هرساله سؤالات شیمی در کنکور سخت‌تر بوده است و همچنین در کنکور سال ۹۸ میزان سختی سؤالات شیمی رتبه‌های زیادی را جابه‌جا کرده است و این برمیگرده دوباره به اون اهمیت زیاد شیمی که نباید ازش غافل شد . بنابراین؛ نحوه مطالعه دانش‌آموزان در مقطع متوسطه در درس شیمی بسیار مهم است و در صورتی که داوطلبان بتوانند درصد بالایی را در این درس کسب کنند در نتیجه می‌توانند رتبه و تراز خوبی را در آزمون سراسری کسب کنند.

ضریب درس شیمی در کنکور رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی

زیر گروه12345
ضریب درس شیمی در کنکور ریاضی فیزیک233

بیشتر بخوانید: بهترین روش های مطالعه شیمی

حداقل درصد درس شیمی برای رتبه 1 تا 10000 کنکور ریاضی فیزیک

حدود رتبه و رشته قبولیرتبه 1 – 500رتبه 1000 – 2000رتبه 5000- 10000مهندسی برقمهندسی مکانیکمهندسی عمرانمهندسی صنایعمهندسی کامپیوترمهندسی شیمی
حداقل درصد شیمی منطقه یک807540807065506050
حداقل درصد شیمی منطقه دو858060757570507075
حداقل درصد شیمی منطقه سه758565707575606565

برای رسیدن به این رتبه های برتر باید انقدر شیوه مطالعه درست باشد که به خوبی از پس این درس غول اسا و درس های دیگر بر اومد و در کنکور موفق شد

تکنیک های لازم برای مطالعه شیمی کنکور رشته ریاضی

  • اولویت با متن و شکل های کتاب درسی شیمی
  • تسلط روی تمام مسائل شیمی به دلیل پیوستگی مباحث
  • افزایش سرعت عمل در حل مسائل شیمی
  • مرور و تکرار درس شیمی
  • توجه به بودجه بندی شیمی در کنکور سراسری

1) تفاوت های زیادی که در بیس کتاب های آموزشی وجود دارد و نظام های آموزشی که مدام در حال تغییر باعث شده که داوطلبان اندکی سردرگم باشند پس در مرحله ی اول و مهم ترین مرحله باید به کتاب مراجعه کرد و به طور دقیق مطالعه کرد چون منبع اصلی که متناسب با حذفیات کنکور همان سال می باشد کتاب درسی است.

2) نحوه طرح سوال در قسمت های محاسباتی و مسائل شیمی بیشتر بصورت ترکیبی است به همین دلیل باید به تمامی مباحث حداقل تسلط نسبی داشته باشه داوطلب گرچه تمایز رتبه های برتر با داوطلبان دیگه تو ابن درس قدرت حل سوالات ترکیبی می باشد.

3) چون درس اخر دفترچه ی اختصاصی درس شیمی میباشد. داوطلب باید با وجود تمام خستگی های  که در طول آزمون 4 ساعته ی خود تجربه کرده با تمام سرعت و دقت به سوالات پاسخ درست بدهد.

4) قالب درس شیمی مفهومی، محاسباتی و حفظیه، به خاطر همین لازمه تا حتما مباحث مطالعه شده در فواصل زمانی مطابق برنامه ی روزانه یا هفتگی داوطلبان خونده و تکرار بشن تا به راحتی از حافظه کوتاه مدت وارد حافظه بلند مدت شده و با مشکل فراموشی مطالب روبرو نشوند.

5) سال گذشته در کنکور رشته تجربی 5 سوال از شیمی سال دهم، 12 سوال از سال یازدهم و 12 سوال از سال دوازدهم و 6 سوال ترکیبی اومده بود. هم چنین در کنکور رشته ریاضی 9 سوال از شیمی سال دهم، 11 سوال از سال یازدهم و 11 سوال از سال دوازدهم و 4 سوال ترکیبی اومده بود.

روش مطالعه درس شیمی برای کنکور رشته ریاضی و فیزیک

بهترین منابع شیمی کنکورریاضی 1401

نکاتی که از نظر مشاورین مشاوره تخصصی کنکور ریاضی و فیزیک آکو کرج یه کتاب کمک آموزشی معتبر برای مطالعه شیمی کنکور ریاضی و فیزیک باید داشته باشد:

  • اطلاع از محوریت کتاب و انتخاب اون با توجه به سطح تحصیلی فرد (تست محوره یا درسنامه محور بودن)
  • نحوه بررسی هر سوال و کیفیت پاسخنامه تشریحی
  • داشتن تست های طبقه بندی شده با ذکر منبع
  • جامع و مقرون به صرفه بودن کتاب

بیشتر بخوانید: معرفی منابع شیمی کنکور موجود در بازار

سطح منبعنام کتابسری انتشاراتمولفتعداد جلد
پیشنهادیانتشارات گاجسری میکروطلاییافشین یزدان شناسی و محمدحسین زینالی و امیرحسین زمان زاده(دو جلدی) جلداول بانک تست و پاسخنامه و جلددوم درسنامه
منبع آموزش بیشترانتشارات نشر الگوسری جامع تست(پایه دهم: مسعودجعفری ومرتضی خوش کیش و روح الله علیزاده و حامدقربانی) (پایه یازدهم و دوازدهم: مسعود جعفری و روح الله علیزاده)(چهارجلدی) دهم –
یازدهم –دوجلد
دوازدهم ” جلد
اول فصل اول
و دوم- جلد دوم
فصل سوم
و چهارم “
منبع تست بیشترانتشارات خیلی سبزسری فصل آزموننیما سپهری و یاسر عبداللهی و معصومه سعیدی و علی فرزاد تبارتک جلدی

 

درس شیمی در کنکور سراسری دارای چند سوال و چه مدت زمانیه؟

شیمی 35 سوال از کنکور سراسری ریاضی و فیزیک را شامل میشه که مدت زمان پاسخگویی به اون هم 35 دقیقه در نظر گرفته شده.

مشاوره تخصصی کنکور ریاضی آکو برای مطالعه شیمی کنکور سراسری رشته ریاضی چه منابعی را توصیه میکند؟

برای مطالعه درس شیمی در مرحله اول کتاب درسی و بعد از اون با توجه به شرایط علمی داوطلب مناسب ترین کتاب کمک آموزشی توصیه میشه که بهترین منابع شیمی کنکور را با توضیح و مقایسه کامل محتوا میتوانید در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو مطالعه کنید.

چه نکاتی را باید در انتخاب منبع مناسب برای مطالعه درس شیمی کنکور ریاضی در نظر گرفت؟

 بررسی نحوه بررسی هر سوال، کیفیت پاسخنامه تشریحی، نوع طبقه بند ی هر تست و تعداد و تنوع تست ها و البته کیفیت درسنامه برای انتخاب بهترین منبع در اولویت است.

مشاوره تخصصی کنکور رشته ریاضی و فیزیک در کرج کجاست؟

مرکز مشاوره کنکور آکو ، بهترین مرکز مشاوره تخصصی کنکور ریاضی و فیزیک در مهرشهر کرج است.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا