پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

هدایت تحصیلی

فرم های هدایت تحصیلی پایه نهم

مشاوره هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

به نام انکه همیشه به یادش آرامیم. سلام به دانش اموزان گل پابه نهم دوره اول متوسطه. حال و احوالتون چطوره؟امتحانات نهاییتون چطور سپری شد؟ امیدوارم که ایام به کامتون بوده باشه. خب مسلما شما از مهر ماه وارد یه برهه ای جدید از زندگیتون میشوید برهه ای که از الان با استرس هدایت تحصیلی پایه نهم و انتخاب رشته نهم به دهم آغاز میشود .

ما که باهم تعارف نداریم، هدایت تحصیلی دهم دارای کلی فراز و نشیب و اتفاق تلخ و شیرین است. دارای کلی هیجان برای اولین تصمیم گیری جدی آینده تان و ترس از زمین خوردن و کم اوردن و جنگیدن برای خواسته ها! پس نیاز است که همین ابتدا به کمک مشاوره هدایت تحصیلی بهترین انتخاب را داشته باشیم.

فکر کنم بهترین پیشنهادی که یه نفر میتونه به شما بده، اینه که از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم کمک بگیرید. تست های شخصیت شناسی شرکت کنید و البته باتوجه به نمره ها و علایقتان فرم های هدایت تحصیلی پایه نهم را تکمیل و تحلیل کنید. با آکو، بهترین مرکز مشاوره تحصیلی در کرج همراه باشید.

همه چیز درباره فرم های هدایت تحصیلی پایه نهم و مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم در آکو، بهترین مرکز مشاوره تحصیلی در کرج - 02633408944

مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم

در طی تماس های مکرری که خود شما دانش اموزان عزیز و اولیای محترمتون با مجموعه مشاوره ای ما داشتید استرس و دلهره در بازه هدایت تحصیلی پایه نهم از صدا ها کاملا مشخص بود. و چه بسیار مادرانی با ما صحبت کردند که نگران اینده فرزندان خود بودند و راه درست را گم کرده بودند و بلاتکلیف وسط این راه سرنوشت ساز ایست کرده بودند.

مشاوره هدایت تحصیلی ده در این قسمت برای تمامی دانش اموزانی که میخواهند وارد پایه دهم بشوند حساس است. مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم بسیار کمک میکند تا دانش اموز متناسب با علایق، توانایی و البته  آزمون شخصیت شناسی تحصیلی یک رشته را انتخاب کند و به طور اختصاصی روی ان تمرکز کند و دوره دوم متوسطه ، کنکور را پشت سر بگذارند.

از عوامل تاثیر گذار در هدایت تحصیلی پایه نهم میتوان به آزمون رغبت سنجی، سوابق تحصیلی ، کسب نمرات لازم برای هر درس و هر رشته با احتساب درصد های منظور شده، گرفتن حداقل نمره 35 از 100 در فرم هدایت نهایی و… اشاره کرد.

 بریم ببینیم فرم های هدایت تحصیلی نهم به دهم از چه قسمت هایی تشکیل شده وشرایط و درجات قبولی در ان چیست؟

بخش های مختلف فرم هدایت تحصیلی دهم

فرم های هدایت تحصیلی نهم برای انتخاب رشته پایه نهم به دهم، از چند بخش مختلف تشکیل شده است. این بخش ها شامل فرم هدایت تحصیلی ویژه خود دانش اموز، فرم اولیای دانش اموز، معلمان، فرم مشاورین انتخاب رشته نهم ، فرم جمع بندی و نمره دهی و فرم الویت ثبت نام هستند. درباره هرکدام از فرم های هدایت تحصیلی دهم در ادامه مقاله مشاوره تحصیلی در کرج آکو بیشتر بخوانید.

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم ویژه خود دانش آموزان

در این فرم، دانش اموزان باید متناسب با توانایی هاشون و علایقی که دارند از 1 تا 10 به رشته های ذکر شده نمره دهند. باید دقت داشته باشند این نمره دهی سرسری و از سر باز کردن نباشد زیرا مهم ترین فرم یه جورایی همین فرم هدایت تحصیلی پایه نهم ویژه خود دانش آموز است.

فرم ویژه اولیای دانش اموز برای انتخاب رشته پایه نهم

اولیای محترم باید با توجه به شناختی که از فرزندان خود دارند فرم مورد نظر را از 1 تا 5 به ترتیب پر کنند و علایق فرزندان خود را هم نیز در نظر بگیرند زیرا نظرات انها نیز در هدایت تحصیلی پایه نهم فرزندانشان بسیار موثر است

فرم ویژه مشاوره هدایت تحصیلی نهم

مشاورین علاوه بر فرمی که براساس شخصیت دانش آموز باید پر کنند، به عنوان مشاور، رفیق و همراه کنار دانش آموز هستند تا بتوانند انها را از لحاظ روحی اماده کنند. در آکو، مرکز مشاوره تحصیلی در کرج،  با صحبت ها و راهنمایی های مشاور های برتر و متخصص در زمینه تشخیص شرایط تحصیل و بازار کار، دانش آموزان را به سوی انتخاب رشته نهم به دهم با دید باز و درست فرا میخوانند.

پس از طی چند جلسه مشاوره خصوصی یا گروهی مطابق با صلاح دید خود مشاور فرم هدایت تحصیلی از 1 الی 10 مرتب و در کنار فرم های مدرسه در اختیار خانواده قرار میدهد.

فرم ویژه معلمان برای مشاوره هدایت تحصیلی

یکی دیگر از عوامل موثر در مشاوره انتخاب رشته نهم بی شک نظر دبیران دانش اموزان می باشد. انها کسانی هستند که شاید بیشتر از هرکسی از میزان عملکرد دانش اموزان خود با خبر باشند. انها میتوانند با در نظر گرفتن میزان یادگیری دانش اموزان،حضور فعال سر کلاس،خلاق بودن در زمینه های مربوطه و … از 1 تا 10 به ترتیب سطح های عالی تا ضعیف و به دانش اموزان بدهند.

فرم جمع بندی مشاوره تحصیلی کنکور

تا اینجا از 4 فرم هدایت تحصیلی نهم که لازم بود پر شود رونمایی کردیم. مونده دو فرم جمع بندی و یک فرم اولویت ثبت نامی! دو فرم جمع بندی شامل جمع بندی مشاورین و یک جمع بندی کلی است. فرم هدایت تحصیلی مخصوص مشاوره تحصیلی نهم اینگونه است که تمامی فرم های موجود را مورد بررسی قرار می دهند و با در اوردن تمام نقاط ضعف و قوت فرم شماره 5 را پر میکنند.

فرم جمع بندی دیگر برای انتخاب رشته نهم در نهایت بعد از جمع اوری تک تک فرم ها و بررسی دقیق انها از 100 نمره امتیازی خواهند داد که این امتیاز ، امتیاز نهایی می باشد و به کمک ان اولویت ها مشخص میشود. که فرم هدایت تحصیلی شماره 6 میباشد.

فرم اولویت ثبت نام هم فرمی است که امتیاز ها جمع اوری شده و از الف ب د ج به هر رشته برای دانش اموز اولویت داده تا دانش اموزان با حد نصابی که بدست می اورند در مدارس در رشته ی قبولی ادامه تحصیل بدهند.

فرم های هدایت تحصیلی نهم به دهم در مرکز مشاوره تحصیلی در کرج آکو

اولویت بندی و مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

شاید سوال پیش بیاد که اصلا اولویت های ذکر شده برای انتخاب رشته پایه نهمچگونه هستند؟ ما 4 تا اولویت در فرم هدایت تحصیلی پایه نهم داریم. اولویت الف، ب، ج و د!

اولویت الف: مخصوص دانش آموزانی است که امتیاز بیشتری از نظر تحصیلی برای ثبت نام در مدارس برتر متوسطه دوم گرفتند و برای ثبت نام در دوره متوسطه دوم در رده اول قرار گرفته اند. این گروه اولین گروه برای ثبت نام پایه دهم هستند و برای همه رشته های نظری و فنی نسبت به گروه ب و ج و د اولویت دارند.

گروه ب: مخصوص کسانی است که برای ثبت نام کردن در رشته های مورد نظر پایه دهم باید منتظر بمانند تا دانش اموزان با اولویت الف ثبت نام کنند و بعد ثبت نام خودشان را انجام دند.

به همین ترتیب اولویت ج و د نیز در رده های بعدی ثبت نام قرار میگیرند. طبیعی است که دانش اموزانی که اولویت ج و د در رشته ای بدست اوردند ، بهتر است از ان رشته فاصله بگیرند. چراکه این اولویت ها تا حدودی نشان دهنده ی ضعف انها در رشته های نام برده در فرم هستند.

اگر دانش اموزی در رشته ی دلخواه اولویت الف را نیاورده باشد جای هیچ نگرانی نیست با کمک یک مشاور و با فک کردن ها عمیق میتواند بر تصمیمش ایستادگی کرده و برای همان رشته با توجه به ثبت نامی ها ثبت نام کند.

نمرات حد نصاب برای اولویت بندی انتخاب رشته پایه نهم به دهم

همونطور که میدانیم برای  پر کردن فرم های هدایت تحصیلی باید به سامانه مورد نظر یعنی سامانه همگام ورود پیدا کنیم و فرم هدایت تحصیلی را پر کنیم هر دانش آموزی با کد ملی و رمز همگام خودش باید وارد این سامانه بشه.

جدول نمرات حدنصاب برای اولویت بندی انتخاب رشته های نظری در متوسطه دوم:

نمرات حد نصاب برای دروس تخصصی شاخه نظری

ریاضی و فیزیک

ریاضی: 14 درس علوم: 13

تجربی

ریاضی: 13 درس علوم: 14

علوم و معارف اسلامی

معارف اسلامی: 14 زبان عربی: 13

زبان و ادبیات فارسی: 12

انسانی زبان و ادبیات فارسی:14 مطالعات اجتماعی:13

زبان عربی: 12

برای معرفی بهترین مدارس متوسطه دوم در کرج کلیک کن.

حداقل نمرات لازم برای قبولی برای دهم فنی حرفه ای :

نمرات حد نصاب برای دروس تخصصی شاخه فنی و حرفه ای

رشته های هنر

ریاضی: 10 درس علوم: 10 فرهنگ و هنر: 10 کار و فناوری: 12

رشته های زمینه کشاورزی

ریاضی: — درس علوم: 10 فرهنگ و هنر: 12 کار و فناوری: 12
رشته های زمینه خدمات ریاضی: 10 علوم: 10 فرهنگ و هنر: 12

کار و فناوری: 12

رشته های زمینه صنعت ریاضی: 10 علوم: 10 فرهنگ و هنر: 12

کار و فناوری:12

حداقل نمرات لازم برای انتخاب رشته نهم به دهم گروه کارو دانش:

نمرات حد نصاب برای دروس تخصصی شاخه کار و دانش

رشته های هنر

ریاضی: 10 درس علوم: — فرهنگ و هنر: 12

کار و فناوری: 12

رشته های زمینه کشاورزی

ریاضی: — درس علوم: 10 فرهنگ و هنر: 10

کار و فناوری: 12

رشته های زمینه خدمات

ریاضی: 10 علوم: — فرهنگ و هنر: 12

کار و فناوری: 12

رشته های زمینه صنعت

ریاضی: 10 علوم: — فرهنگ و هنر: 10

کار و فناوری:12

معرفی بهترین مدارس کار و دانش کرج

آکو بهترین مشاور تحصیلی در کرج

دنبال یک مرکز مطمئن برای مشاوره انتخاب رشته نهم میگردی؟ سردرگم شدی و نمیدونی اصلا فرم ها و گروه الف و ب چی به چیه؟ به ریاضی علاقه داری ولی فکر میکنی که بازار کار خوبی نداره و میخوای حتما پزشکی بخونی؟ بهتره درباره همه این مسائل با بهترین مشاور تحصیلی در کرج صحبت کنی، تا یک متخصص مسیر را برایت روشن کند. شاید امروز به نظر خیلی مهم نیاید ولی این کوچکترین و اولین قدم برای انتخاب آینده ات است. در اینستاگرام مرکز مشاوره تحصیلی آکو ، اولین وقت مشاوره حضوری یا آنلاین انتخاب رشته نهم به دهمت رو بگیر.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا