پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

مشاوره تخصصی کنکور انسانی

مشاوره و برنامه ریزی کنکور انسانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

هر ساله در کشور ایران در 5 گروه آزمایشی (ریاضی – فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان) آزمون سراسری برگزار می شود، هر کدام از این گروه های آموزشی چندین رشته در زیر گروه های خود دارند که داوطلبان با توجه به رشته های زیر گروه خود به ادامه تحصیل در دانشگاه می پردازند، حال در این مقاله ما می خواهیم اطلاعاتی درباره مشاوره تخصصی کنکور انسانی در اختیار شما قرار دهیم.  با مشاوره تخصصی کنکور آکو در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره این گروه آزمایشی به دست آورید.

هر ساله تعداد بالایی از متقاضیان کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی هستند، و رشته علوم انسانی یکی از رشته های نظری به حساب می آید و دروس این رشته اکثرا دروسی حفظی هستند، بنابراین دانش آموزانی وارد این رشته می شوند که علاقمند به این نوع دروس هستند.

مشاوره تخصصی کنکور انسانی

رشته های حقوق، روانشناسی، مدیریت ها و حسابداری از رشته های پر طرفدار این گروه آزمایشی می باشد، اگر شما هم متقاضی کنکور انسانی هستنید باید بدانید گروه آزمایشی علوم انسانی 5 زیر گروه دارد و در این زیر گروه ها بیش از 50 رشته برای ورود به دانشگاه ها ارائه می شود، برخی از این رشته ها در تمام دانشگاه ها ارائه نمی شوند و داوطلب برای اطلاع از اینکه چه رشته ای در چه دانشگاه هایی ارائه می شود باید به دفترچه انتخاب رشته مراجعه کند. در ادامه به مشاوره کنکور انسانی 1402 می پردازیم.

زیر گروه رشته های تحصیلی
زیر گروه یک حقوق – زبان و ادبیات فارسی – دبیری زبان و ادبیات فارسی – زبان و ادبیات عرب – مترجمی زبان عربی – ادبیات و زبان عربی – الهیات و معارف اسلامی – دبیری علوم دینی – علوم اسلامی – علوم قرآنی – فقه و حقوق اسلامی – معارف اسلامی و علوم سیاسی – علوم قضایی – پلیس قضایی – حکمت اسلامی و فلسفه – فلسفه
زیر گروه دو علوم اجتماعی – دبیری علوم اجتماعی – علوم ارتباطات اجتماعی – مددکاری اجتماعی – خبرنگاری (گرایش علوم اجتماعی – فرهنگی هنری)
زیر گروه سه علوم اقتصادی – مدیریت – مدیریت جهانگردی – بانک داری – مدیریت بیمه – مدیریت بازرگانی – مدیریت بانکداری – حسابداری – امور بانکی
زیر گروه چهار علوم سیاسی – روابط سیاسی – اطلاعات نظامی – دبیری جغرافیا – علوم انتظامی – باستان شناسی – تاریخ – جغرافیا – جغرافیای سیاسی نظامی – اطلاعات و ضد اطلاعات
زیر گروه پنج روانشناسی – راهنمایی و مشاوره – علوم تربیتی – کتاب داری – مطالعات خانواده – دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی – کاردانی تربیت بدنی و علوم ورزشی

مشاوره کنکور انسانی 1402

با توجه به 5 زیر گروه رشته علوم انسانی برخی دروس در برخی از زیر گروه ها از ضریب بیشتری برخوردار هستند، تعداد دروس این گروه آزمایشی از بقیه رشته ها بیشتر می باشد، در ادامه تمامی دروس علوم انسانی به تفکیک توضیح داده می شود. ضریب درس ها در زیر گروه های مختلف متفاوت می باشد و برای این که در رشته ای که هدف گذاری کرده ایم پذیرفته شویم می بایستی حتما به ضریب دروس دقت کنیم.

مشاوره تخصصی کنکور انسانی

ریاضیات کنکور انسانی

برای برنامه ریزی کنکور انسانی باید دقت فراوانی به خرج داد، در این درس 20 تست در دفترچه کنکور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، اولین درس در دفترچه کنکور درس ریاضیات می باشد که 6 سوال آن از دروس سال دهم و 6 سوال از دروس سال یازدهم و 8 سوال از دروس سال دوازدهم طرح شده است.

اقتصاد در برنامه ریزی کنکور انسانی

درس اقتصاد دومین درس در دفترچه کنکور انسانی می باشد و اکثر سوال های طرح شده در این درس از قسمت های توصیفی می باشد، کل سوال های طرح شده در درس اقتصاد 15 سوال می باشد، 6 سوال از مسائل و یک سوال از قسمت نمودار طرح شده است، 8 سوال دیگر از متن کتاب می باشد.

زبان و ادبیات فارسی

در گروه آزمایشی علوم انسانی سوال ادبیات در دو قسمت عمومی و اختصاصی ارائه می شود، درس ادبیات فارسی عمومی 25 سوال در دفترچه عمومی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، اما در این درس ادبیات اختصاصی 30 سوال در دفترچه اختصاصی قرار می گیرد که در قسمت های تاریخ ادبیات و سبک شناسی – قلمروهای ادبی هر کدام 8 سوال، از قسمت آرایه 7 سوال و از قسمت عروض 5 سوال و قافیه 2 سوال می آید. در برنامه ریزی کنکور انسانی توجه به این درس برای رشته حقوق بسیار حائز اهمیت می باشد.

زبان عربی

درس عربی درس بسیار پر اهمیتی در کنکور می باشد، این درس برای قبولی در رشته حقوق بسیار پر اهمیت تر نیز می شود، تعداد سوالات این درس در کنکور انسانی    می باشد

تاریخ و جغرافیا

این دو درس از دروس کاملا حفظی گروه آزمایشی علوم انسانی می باشد، بودجه بندی این دروس در کنکور کاملا به طور مساوی تقسیم بندی شده است و از هر کدام از درس تاریخ و جغرافیا در هر سال 5 سوال طرح می شود، در مجموع تعداد سوال های این دو درس در کنکور 30 سوال می باشد.

مشاوره کنکور انسانی آنلاین

علوم اجتماعی

این درس در هر سه سال دهم و یازدهم و دوازدهم به دانش آموزان رشته علوم انسانی تدریس شده است و درسی حفظی می باشد، در کنکور 20 سوال از این درس سوال طرح می شود که 7 سوال آن ترکیبی هر سه سال و از هر کدام از سال های دهم و یازدهم 4 سوال و از سال دوازدهم 5 سوال در کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی می آید.

فلسفه و منطق

فلسفه و منطق نیز دروسی هستند که در کنکور ترکیب می شوند و یک گروه درسی به حساب می آیند، منطق در سال دهم و فلسفه در دو سال یازدهم و دوازدهم تدریس می شوند، در کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی 9 سوال و از فلسفه سال دوازدهم 10 سوال و از فلسفه سال یازدهم 6 سوال در کنکور طرح می شود.

برنامه ریزی کنکور انسانی

روانشناسی

این درس یک درس بسیار پر اهمیت برای قبولی در درس روانشناسی می باشد، درس روانشناسی درسی می باشد که می توان در آن درصد بسیار خوبی کسب کرد، از تمام قسمت های درس روانشناسی سوال طرح می شود و به دلیل این که فقط یک کتاب می باشد، بنابراین برای مشاوره کنکور انسانی 1402 اگر مایل به قبولی در رشته روانشناسی هستید دقت کافی را برای مطالعه این درس به خرج دهید. بهترین منبع کنکور در رشته روانشناسی در این مقاله عنوان شده است.

مشاوره تخصصی کنکور رشته انسانی در کرج با مرکز مشاوره آکو

این گروه آزمایشی با اینکه در بین رشته های نظری می باشد بسیاری از مشاوران از کنار این رشته می گذرند و با علم دقیق به راهنمایی داوطلبان این گروه آزمایشی نمی پردازند، در صورتی که رشته های این گروه آزمایشی رشته هایی بسیار پر اهمیت و کاربردی در جامعه می باشند.

رشته هایی مانند حقوق، روانشناسی، مدیریت ها، علوم سیاسی و … از رشته هایی می باشند که بسیار پر اهمیت می باشند. مشاوران ما سال ها در زمینه مشاوره کنکور انسانی در کرج تحقیق کرده اند و در این رشته داوطلبان بسیاری با رتبه های برتر وارد دانشگاه شدند، حال مشاوران ما می توانند به سوالات شما در رابطه با برنامه ریزی کنکور انسانی و مشاوره کنکور انسانی آنلاین پاسخ دهند.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی کنکور رشته انسانی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا