پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه سراسری ملایر

دانشگاه سراسری ملایر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

ملایر یکی از شهرستان های نسبتا سردسیر استان همدان است. دانشگاه سراسری ملایر در ابتدای جاده ملایر – اراک واقع شده است. این دانشگاه در سال 1370 زیر نظر وزارت علوم تاسیس شده است، در ابتدای شروع به فعالیت دانشگاه سراسری ملایر زیر نظر دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه تربیت دبیر شروع به کار نمود.

1455123 129

این دانشگاه دارای دو پردیس می باشد که پردیس اصلی در کیلومتر 4 جاده ملایر – اراک و پردیس دوم آن دانشکده عمران و معماری است که در کنار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر 6400 دانشجوی در حال تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و تعداد 180 نفر هیئت علمی دارد. حال مرکز مشاوره تخصصی آکو در ادامه این مقاله شما را با امکانات، شرایط پذیرش و رشته های دانشگاه سراسری ملایر آشنا می کند.

معرفی رشته های دانشگاه سراسری ملایر و دانشکده ها

دانشگاه ملایر دارای هفت دانشکده و همچنین دو پژوهشکده می‌باشد. ما در جدول زیر شما را با تعدادی از رشته های پرطرفداری که این دانشگاه برای دانشجویان ارائه داده است آشنا می کنیم.

دانشکده ها رشته های محبوب
علوم پایه میکروبیولوژی، شیمی کاربردی
ادبیات و علوم انسانی روانشناسی، حقوق
کشاورزی مهندسی فضای سبز، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
منابع طبیعی و محیط زیست علوم مهندسی شیلات، علوم مهندسی محیط زیست
عمران و معماری عمران – سازه ، عمران – محیط زیست
علوم ریاضی و آمار آمار و کاربردها، ریاضیات و کاربردها
فنی و مهندسی مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق
پژوهشکده انگور و کشمش

پژوهشکده نانو

این دانشگاه دارای دو پژوهشکده نام برده می باشد.

دانشگاه ملایر با توجه به این که یک دانشگاه دولتی است و در رشته های بسیاری نیز پذیرش دانشجو دارد بنابراین دانشجویان زیادی از شهرهای مختلف این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند اما ممکن است این افراد از شرایط، امکاناتی مانند خوابگاه و … اطلاعی نداشته باشند، همچنین چون این دانشگاه در یکی از شهرستان های استان همدان است ممکن است دانشجویان غیربومی اطلاعات زیادی از راه های ارتباطی آاین دانشگاه نداشته باشند. در ادامه این مقاله شما را با این امکانات و راه های ارتباطی آشنا می کنیم.

آدرس دانشگاه ملایر

رتبه و مقالات دانشگاه سراسری ملایر

 دانشگاه سراسری ملایر در بین دانشگاه های معتبر کشور رتبه 60 را داراست، این دانشگاه در زمینه علمی بیشتر علاقه مند به کار با دانشگاه تهران و دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است. این مرکز تا کنون 2542 مقاله علمی در پژوهش های داخلی منتشر نموده است. علاوه بر موارد فوق این دانشگاه تا کنون 1240 مقاله بین المللی منتشر نموده است.

معرفی سایر دانشگاه های ایران

آدرس دانشگاه ملایر و راه های ارتباطی آن

دانشگاه ملایر در ابتدای جاده ملایر اراک واقع شده است. رفت و آمد به این قسمت از خطه غربی کشور فقط از طریق زمینی امکان پذیر می باشد، ترمینال اتوبوس رانی این شهر با دانشگاه، فاصله ای بسیار کوتاه دارد. اکثرا دانشجویان غیر بومی این شهرستان این روش را برای رفت و آمد به دانشگاه انتخاب می کنند. ایستگاه راه آهن این شهرستان رو به روی بهشت هاجر واقع شده است و در حال حاضر تنها مسیر خطوط قطار شهرستان ملایر استان های تهران – کرمانشاه و شهر مشهد می باشد.

پردیس مرکزی: کیلومتر 4 جاده ملایر – اراک – دانشگاه ملایر.  کد پستی: 95863-65719  تلفن: 32456518-81-98

پردیس عمران و معماری:  ملایر – بلوار پرستار – دانشکده عمران و معماری دانشگاه ملایر

سایت دانشگاه ملایر

امکانات دانشگاه سراسری ملایر

دانشگاه ملایر به دو صورت دانشجو می پذیرد:

  • دانشجویانی که به صورت روزانه در این دانشگاه پذیرفته شده اند.
  • دانشجویانی که به صورت شبانه در این دانشگاه پذیرفته شده اند.

خوابگاه دانشگاه ملایر

این دانشگاه به دانشجویانی که به صورت روزانه در این دانشگاه پذیرفته شده اند به اندازه 2 سال به عبارتی 4 نیم سال تحصیلی خوابگاه دولتی ارائه می دهد که هزینه این خوابگاه نسبت به خوابگاه های خودگردان بسیار کم تر می باشد. این دانشگاه دو ساختمان را در دانشگاه به خوابگاه دولتی اختصاص داده است.

اوایل این خوابگاه های دولتی داخل دانشگاه مختص برادران بود اما در حال حاضر این دو خوابگاه با نام های خوابگاه الزهرا و خوابگاه زینبیه مختص خواهران می باشد. تمامی خوابگاه های دیگر اعم از دولتی و خودگردان در داخل شهر می باشد. در 4 نیم سال تحصیلی باقی مانده این دانشگاه  به دانشجویان خود خوابگاه خودگردان ارائه می دهد که هزینه آن بیشتر از خوابگاه دولتی می باشد.

دانشجویانی که در این دانشگاه به صورت شبانه پذیرفته شده اند از ابتدا در خوابگاه های خودگردان مستقر خواهند شد و این دانشگاه به دانشجویان شبانه خود خوابگاه دولتی اختصاص نمی دهند.

پرداخت شهریه دانشجویان شبانه

همان طور که می دانید تمامی دانشگاه هایی که به صورت شبانه جذب دانشجو انجام می دهند دانشجویان را موظف به پرداخت هزینه می کنند که دانشگاه ملایر نیز از این قاعده مستثنی نیست. پرداخت شهریه این دانشگاه برای دانشجویان از طیق سایت و درگاه پرداختی این دانشگاه می باشد.

سلف دانشگاه ملایر

مانند تمامی دانشگاه های کشور دانشگاه ملایر نیز با دریافت هزینه ای بسیار ناچیز برای دانشجویان در زمینه تغذیه فعالیت می می کند. این دانشگاه در هر 3وعده غذایی بنا به درخواست دانشجو سرویس ارائه می دهد. سلف این دانشگاه دارای سه سالن می باشد که هر یک از آن ها مختص اساتید، خواهران و برادران می باشد، که سلف این دانشگاه تنها در وعده ناهار فعالیت می کند و وعده های صبحانه و شام در خوابگاه ها به دانشجویان ارائه خواهد شد.

رشته های دانشگاه سراسری ملایر

باشگاه دانشگاه ملایر

این دانشگاه برای دانشجویان خود یک سالن ورزشی با وجود مربی تدارک دیده است، که در برخی روزهای هفته مختص برادران و در برخی دیگر از روزهای هفته مختص خواهران می باشد، این سالن ورزشی در دانشکد عمران و معماری واقع شده است و دانشجویانی که مایل به استفاده از آن می باشند بدون پرداخت هزینه می توانند از امکانات این باشگاه استفاده کنند.

انتخاب دانشگاه سراسری ملایر در کنکور

در بحث آزمون سراسری، انتخاب رشته موضوع بسیار حائز اهمیتی است و باید با دقت بسیار زیادی انجام گیرد، دانشگاه های دولتی عموما بسته به رتبه علمی که دارند به همان اندازه دانشجویانی را جذب می کنند که رتبه خوبی داشته باشند، این دانشگاه نیز با رتبه 60 بین دانشگاه های دولتی کشور دانشجویانی را پذیرش می کند که عمدتا رتبه های قابل قبولی دارند.

انتخاب رشته کنکور سراسری در مرکز مشاوره آکو

برخی رتبه ها برای پذیرش در مرز هستند و با یک انتخاب درست می توانند منجر به قبولی شوند، برای انجام یک انتخاب رشته درست می توانید از یک مشاور متبحر کمک بگیرید،  مشاوران ما در مرکز تخصصی آکو آماده راهنمایی شما عزیران می باشند.

اینستاگرام مرکز مشاوره آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا