پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست آمار یازدهم منطق ریاضی

به این نوشته امتیاز دهید

تست آمار یازدهم منطق ریاضی ، این تست ها 250 سوال دارد به همران پاسخ نامه و همچنین برای همه سوالات نیز توضیحاتی داده شده است و میتوانید از آنها استفاده کنید. برای سوالات و تست های بیشتر و همچنین هر اطلاعاتی مربوط به مدرسه و کنکور میتوانید پیج اینستاگرام تیم مشاوره اکو و تلگرام تیم اکو را دنبال کنید. تیم مشاوره تحصیلی آکو در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام جزوات و پادکست های انگیزشی را در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

آشنایی با منطق ریاضی(منطق ریاضی آمار یازدهم)

((تست آمار یازدهم منطق ریاضی)) ، توضیحاتی در مورد آمار یازدهم منطق ریاضی برای شما در سایت قرار دادیم تا بتوانید از آن استفاده کنید. آمار یازدهم شامل مباحث استدلال، گزاری، نقض گزاره است. که در ادامه در این باره بیشتر توضیح میدهیم.

و احتمال 8
  • استدلال در منطق ریاضی یازده از چند جمله خبری و یک نتیجه تشکیل میشود. برای مثال اعداد اول بزرگتر از یک فرد هستند. و یا a عدد اول بزرگ تر از یک است در نتیجه a عدد فرد است.
  • گزاره یک جمله میتوانید دارای ارزش درست یا نادرست باشد را گزاره می نامند گزاره  درست را با حرف T  و گزاره نادرست را با حرف F  نشان می دهند.
  • نقیض گزاره اگر P  یک گزاره نقیض آن، گزاره ای است که ارزش آن درست عکس ارزش P باشد. توجه : اگر دو گزاره هم ارزش باشند می گوییم هم ارز منطقی هستند.

ترکیب فصلی

  • اگر بین دو گزاره حرف ربط (یا) باشد ترکیب فصلی ایجاد میشود که معمولا به صورت p یا q نمایش داده می شود.
  • ارزش یک ترکیب فصلی زمانی نادرست است که هر دو گزاره نادرست باشد.

ترکیب عطفی

  • اگر بین دو گزاره حرف ربط ( و ) باشد ترکیب عطفی ایجاد می شود که معمولا به صورت p و q نمایش داده می شود.
  • ارزش یک ترکیب عطفی زمانی نادرست است که هر دو گزاره نادرست باشد.

قوانین دمورگان

  • ترکیب شرطی : اگر p و q دو گزاره  ساده باشند ترکیب ((اگر p انگاه q )) یک ترکیب شرطی است.
  • ارزش یک ترکیب شرطی زمانی نادرست است که فرض درست ولی حکم نادرست باشد.
  • سور ها : به عبارت های (به ازای هر – به ازای جمیع مقادیر ) و (وجود دارد – به ازای برخی مقادیر )سور گفته میشود که اولی سور عمومی و دومی سور وجودی نام دارد . نقیص گزاره های سوری : برای نوشتن نقیض یک گزاره سوری فقط منفی کردن فعل جمله کافی نیست.

دانلود تست آمار یازدهم منطق ریاضی در سایت آکو

تیم مشاوره اکو با مدریت جناب آقای حاج کرم اینجاست تا به شما کمک کند بتوانید در مهم ترین سال های زندگیتان با آرامش و گام های بزرگ به همه اهدافتون برسید. شما میتوانید این تست را و تست های بیشتر را در سایت تیم مشاوره اکو در اختیار داشته باشید.

مشاوره برنامه ریزی کنکور دی ماه و تیرماه
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
آمار مبحث منطق
پایه :
یازدهم
رشته:
ریاضی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
250
مرجع سوالات:
آموزشگاه تحصیلی مشاوران اکو
طراح:
تالیفی
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام، سوالات امار اکثرشون یا جواباش نیست، یا یکی در میون هست، سپاس

    1. پی دی اف پاسخنامه ها ممکن یه مقدار بهم ریخته باشه ولی در تمام فایل ها انتهای پی دی اف پاسخنامه تشریحی سوالات وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا