پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تابع درجه 2

به این نوشته امتیاز دهید

تست تابع درجه 2 برای دانش آموزان رشته ریاضی سال دهم میباشد و شما با حل این تست ها میتوانید تسلط کافی را روی این مبحث بدست آورید همچنین همانطور که میدانید مبحث تابع مبحثی است که در سال یازدهم و دوازدهم هم با آن سر کار دارید و باید در کنکور از پس آن بر بیایید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در اینستاگرام تیم مشاوره اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و سواات بیشتری را دریافت کنید.

دانلود تست تابع درجه 2

تست تابع درجه 2 دارای پاسخنامه کلیدی و تشریحی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست ها درصد خود را با پاسخنامه کلیدی حساب کنید و حتی شما میتوانید بعد از حل تست تابع درجه 2 اگر روی سوالی ایراد داشتید به پاسخنامه تشریحی مراجعه کنید و با دیدن راه حل پاسخنامه تشریحی ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره مهندس حاج کرم این سوال ها را در اختیار شما عزیزان قرار اده است تا شما بتوانید یک گام مثبت به سمت کنکور خود بردارید.

دهم

برای دریافت لینک تست تابع درجه 2 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تابع درجه 2

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست تابع درجه 2 میدهیم و شما میتوانید با خوانش آن آمادگیتان را نسبت به درس بدست آورید.

  • هر عددی می‌تواند به عنوان مقدار ورودی یک تابع درجه دوم باشد. بنابراین، دامنه هر تابع درجه دوم همه اعداد حقیقی است. از آنجا که سهمی‌ها یک نقطه بیشینه یا یک نقطه کمینه دارند، برد آن‌ها محدود است. به دلیل آنکه رأس یک سهمی مینیمم یا ماکزیمم است.
  • برد شامل همه y های بزرگ‌تر یا مساوی مختصه y در نقطه برگشت یا کوچک‌تر یا مساوی آن است (بسته به اینکه سهمی به بالا باز شود یا به پایین).
  • اگر یک تابع درج دوم را در اختیار داشته باشیم، برای به دست آوردن دامنه و برد آن، کارهای گام‌های زیر را انجام می‌دهیم
  • گام اول: تابع، هرچه که باشد، دامنه‌اش تمام اعداد حقیقی خواهد بود.
  • گام دوم: مثبت یا منفی بودن a را مشخص کنید. اگر a مثبت باشد، سهمی دارای مینیمم است و اگر منفی باشد، یک ماکزیمم خواهد داشت.
  • گام سوم: مقدار مینیمم یا ماکزیمم تابع (k) را به دست آورید.
  • گام چهارم:اگر سهمی مینیمم دارد، برد تابع  f(x) بزرگ تر مساوری k یا [k,∞) است. اگر سهمی داری ماکزیمم باشد، برد تابع f(x) کوچیک تر مساوی k یا (−∞,k] خواهد بود.

ماکسیمم و مینیمم تابع به صورت زیر است

  • خروجی تابع درجه دوم در رأس، همان مقدار مینیمم یا ماکزیمم تابع، بسته به تقعر سهمی، است. شکل زیر این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.
image 57

عرض از مبداء و طول از مبداء تابع درجه دوم به صورت زیر است

  1. برای به دست آوردن عرض از مبداء f(0) را به دست آورید.
  2. برای به دست آوردن طول از مبداء معادله درجه دوم f(x) مساوی 0 است  را حل کنید.
  3. به شکل زیر عرض از مبدا و طول از مبدا را به خوبی به شما نشان میدهد.
image 58

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو به شما کمک میکند تا شما بتوانید در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. تیم مشاوره مهندس حاج کرم به شما درزمینه های مشاوره، انتخاب رشته، مهاجرت تحصیلی و… کمک های بسیاری میتوانید بکند و شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با مشاوران اکو در ارتباط باشید.

مشاور انتخاب رشته کنکور تجربی
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
ریاضی مبحث تابع
پایه :
دهم
رشته:
ریاضی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
94
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا