پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ دوازدهم درس 1

3.6/5 - (5 امتیاز)

تست تاریخ دوازدهم درس 1 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید همچنین این تست ها به شما کمک میکنند تا شما بفهمید چقدر نسبت به تست تاریخ دوازدهم درس 1 تسلط دارید. شما میتوانید با تیم مشاوره تحصیلی اکو در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام در ارتباط باشید همچنین تیم مشاوره تحصیلی اکو در اینستاگرام و تلگرام خود پادکست ها، فیلم های انگیزشی و هر گونه اطلاعاتی مربوط به کنکور را در اختیار شما عزیران میگذارند.

دانلود تست تاریخ دوازدهم درس 1

دانلود تست تاریخ دواردهم درس 1 به شما کمک میکند تا شما بتوانید در این درس برای کنکور و امتحان نهایی تسلط داشته باشید این تست ها دارای 100 تست میباشد با پاسخنامه تشریحی و کلیدی و شما میتوانید اگر در سوالی ایراد داشتید با مطالعه کردن پاسخنامه تشریحی ایرادات خود را برطرف کنید و میتوانید با کمک گرفتن از پاسخنامه کلیدی درصد خود را حساب کنید.

image 85

برای دریافت لینک تست تاریخ دوازدهم درس 1 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دوازدهم درس 1

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست تاریخ دوازدهم درس 1 به شما عزیزان میدهیم.

  •  ویژگی های تاریخ نویسی سنتی ایران: 1.تأکید بر تاریخ سیاسی و نظامی و شرح طولانی جنگ ها و فتوحات 2.بی توجهی به زندگی اجتماعی و حیات فرهنگی و اقتصادی 3. بی توجهی به علل و نتایج رویدادها و تحولات تاریخی مردم 4. رواج روحیه ی تملق و چاپلوسی 5.تأکید بر مصنوع و متکلف نویسی و پرهیز از ساده نویسی 6.بی توجهی به سنجش و نقد منابع.
  • عامل زمینه تحولی عمیق و اساسی را در تاریخ نگاری سنتی ایران: گسترش کشفیات باستان شناسی در ایران و قرار دادن منابع نوینی پیش روی مورخان.
  • مورخان دوره ی قاجار منتقد جنبه هایی از ویژگی های تاریخ نویسی سنتی: خاوری شیرازی، میرزا محمد جعفر خورموجی، محمد حسن خان اعتماد السلطنه.
  • نخستین کسی که واقعیت قتل امیر کبیر را بازتاب داده است: میرزا محمد جعفر خورموجی از مورخان عصر ناصری و مؤلف کتاب حقایق الاخبار ناصری.
  • میرزا آقاخان کرمانی مورخ عصر قاجار در رواج تاریخ نگاری جدید چه گام های مؤثری برداشت: او معتقد بود که مورخان جدید اروپایی با بررسی سیر حوادث و مطالعه علل و نتایج رویدادها به قوانینی دست یافته اند که آن را حکمت تاریخی می نامند.
  • ویژگی های روش تاریخ نگاری نوین ایران: 1.در شیوه تاریخ نگاری نوین ایران، تاریخ نویسان و پژوهشگران با استفاده از روش تحقیق علمی، بهره برداری از منابع، اسناد و مدارک معتبر و گزینش و نقد آن ها، رویدادهای تاریخی را ارزیابی می کردند و یافته های علمی خود را به زبانی ساده می نوشتند 2.تاریخ نگاران جدید همچنین تلاش می کردند که از نتایج تحقیقات علومی چون باستان شناسی، زبان شناسی، جغرافیا، جامعه شناسی، اسطوره شناسی در مطالعه ی تاریخ بهره مند شوند.
  • تأثیر در ارتقای روش تاریخ نگاری جدید در ایران: 1.ایجاد مراکز تحقیقاتی و نشریات تخصصی در حوزه ی مطالعات تاریخی 2. تألیف، ترجمه و نشر کتاب ها و مقاله های علمی فراوان.
  • عوامل تأثیر عمیقی در بینش مورخان جدید ایران: 1.انقلاب مشروطه 2. نفوذ و دخالت کشورهای استعمارگر 3. جنگ های جهانی اول و دوم و اشغال ایران 4. کودتاهای ۱۲۹۹ و ۱۳۳۲ ش 5.جنبش ملی شدن نفت 6.انقلاب اسلامی.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو این درس و دروس دیگر را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل ایت تست ها گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید. تیم مشاوره تحصیلی اکو اینجا کنار شماست تا به شما کمک کند در دروس مختلف تسلط کافی را پیدا کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم اکو مشاوره داشته باشید.

مشاوره تحصیلی کنکور
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ درس 1
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
100
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا