پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ 1 درس 1

4.4/5 - (67 امتیاز)

تست تاریخ 1 درس 1 برای دانش آموزان رشته انسانی یباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید همچنین این تست ها به شما کمک میکند تا بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره اکو در ارتباط باشد و تست های بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست تاریخ 1 درس 1

تست تاریخ 1 درس 1 دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی می باشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و درصد خود را حساب کنید همچنین میتوانید اگر در سوالی ایراد داشتید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو اینجا کنار شماست تا به شما کمک کند در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید.

image 64

برای دریافت لینک تست تاریخ 1 درس 1 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ 1 درس 1

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست تاریخ 1 درس 1 میهیم همچنین نکات مهم درس 1 تاریخ را هم بازگو میکنیم.

  • گاهی واژه تاریخ در نوشته ها و زبان علمی به کار می رود و منظور از آن علم و روش های علمی است.که به وسیله آن رویدادهای گذشته بر اساس شواهد و مدارک مطالعه و تحلیل می شوند مانند تاریخ روابط اقتصادی ایران و هند در دوران اشکانیان.
  • 1.دور از دسترس اند و قابل مشاهده نیستند و نمی توان آنها را به صورت مستقیم درک کرد
  • بلکه آنها را با ید با استفاده از شواهد و مدارک شناخت.
  • 2 .تکرار ناپذیرند و قابل تجربه نیستند مجزا و مستقل نیستند و با یکد یگر رابطه علت و معلولی دارند.

مراحل پژوهش در تاریخ

  1. انتخاب موضوع: در انتخاب موضوع پژوهش الزم است به برخی معی ارها توجه شوند مثل موضوع تحقیق باید تازه و غیر تکرار ی باشد.
  2. تدوین پرسش های تحقیق: هر پژوهش علمی نیازمند یک یا چند پرسش است پرسش ها علوه بر آنکه هدف پژوهش را مشخص می کنند، مانع از بی راهه رفتن پژوهشگر از مسیر درست پژوهش می شوند.
  3. شناسایی منابع: در این مرحله پژوهشگر پس از بررسی شناسایی منابع و اسناد تحقیق میزان اعتبار دقت و صحت آنها را ارزیابی می کند.
  4. گردآوری و تنظیم اطلاعات: در این مرحله پژوهشگر اطلاعات مربوط به موضوع تحقیق را از منابع و اسناد تاریخی استخراج و سپس تنظیم و دسته بندی می کند.
  5. تحلیل و تفسیر اطالعات: تحلیل و تفسیر رویدادهای تاریخی کار ساده ای نیست و مورخان برای انجام این کار نیازمند روشها و مهارت های خاصی هستند.
  6. گزارش یافته های پژوهش: در این مرحله پژوهشگر نتایج و یافته های تحقیق را استخراج و در قالب گزارش علمی ارائه میکند.
  7. منابع پژوهش علمی در تاریخ: منابع پژوهش تاریخی از نظر درجه اهمیت و اعتبار به دو دسته منابع دست اول یا اصلی و دست دوم یا فرعی تقسیم می شوند. منابع دست اول یا اصلی به همه آثاری گفته می شود که در زمان وقوع حادثه یا نزدیک ترین زمان به وقوع آن نوشته شده اند به عبارت دیگر نویسندگان این نوع منابع خود ناظر روی دادها بودند یا شرح ماجرا را از شاهدان واقعه شنیده اند. منابع دست دوم یا فرعی به همه تحقیقات و آثار گفته میشود که بر پایه منابع دست اول پدید آمده اند.
  8. فواید و کارکردهای علم تاریخ: منبع شناخت و تفکر، بهره گیری از گذشته برای حال و آینده، تقویت حس میهن دوستی و هویت ملی

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم اینجا کنار شما قرار دارند تا به شما کمک کنند در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید با مشاوران ما هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در ارتباط باشید و با برنامه هایی که مشاوران اکو به شما میدهند آینده خود را بسازید.

مشاوره تحصیلی
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
150
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا