پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ 2 درس 2

4.4/5 - (7 امتیاز)

تست تاریخ 2 درس 2 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس پیدا کنید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو با ما در ارتباط باشد و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود قرار دهید همچنین مهندس حاج کرم در کانال خود پادکست ها و فیلم های انگیزشی هم میگذارد و شما میتوانید از آنها استفاده کنید.

دانلود تست یازدهم درس 2

تست تاریخ 2 درس 2 دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و همچنین این تست ها دارای 100 سوال میباشد. شما میتوانید بعد از حل تست تاریخ 2 درس 2 به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و بفهمید چقدر روی درس تسلط داشتید همچنین میتوانید اگر در تست ها ایراد داشتید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش مطالب آن ایرادات خود را برطرف کنید.

image 80

برای دریافت لینک تست تاریخ 2 درس 2 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ یازدهم درس 2

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست تاریخ یازدهم درس 2 را به شما عزیزان میدهیم.

  •  معیارهای سنجش اعتبار یک خبر تاریخی: برخی از مورخان در گذشته و امروز وقتی با یک خبر و روایت تاریخی که از کتابی نقل می شود روبه رو می شوند آن را اعتبار سنجی می کنند و به اصطلاح به نقد آن می پردازند.
  •  نقد یک خبر تاریخی که در حقیقت همان اعتبار سنجی و بررسی اصالت: الف)سنجش اعتبار و نقد روایت کننده ب)سنجش اعتبار و نقد اصل خبر و منابع تاریخی
  •  اعتبار روایت کننده خبر و مورد سنجش قرار گرفتن آن: در این روش، پژوهشگران و نقادان تاریخ موضوعاتی نظیر، ویژگی های هویتی روایت کننده خبر، محل تولد و زندگی، گرایشات فکری و مذهبی سیاسی و جایگاه علمی او را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین پژوهشگران سعی می کنند که علائق و انگیزه های راوی را در بیان یک خبر مورد بررسی قرار دهند و اندیشه و مقصود او را فهم و کشف نمایند. یکی از مسائلی که مورخان در نقد روایت کننده خبر مورد توجه قرار می دهند فاصله زمانی و مکانی نقل کننده خبر با اصل خبر است.
  •  اعتباراصل خبر و منابع تاریخی: در این روش، پژوهشگران و نقادان تاریخ موضوعاتی نظیر، ویژگی های هویتی روایت کننده خبر، محل تولد و زندگی، گرایشات فکری و مذهبی سیاسی و جایگاه علمی او را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین پژوهشگران سعی می کنند که علائق و انگیزه های راوی را در بیان یک خبر مورد بررسی قرار دهند و اندیشه و مقصود او را فهم و کشف نمایند.
  • یکی از مهم ترین و مؤثرترین معیارهای سنجش: بررسی مغایرت و یا عدم مغایرت آن با عقل است. یعقوبی، مقدسی، ابن مسکویه، بیهقی، ابن اسفندیار و بسیاری از مورخان مغایرت ایک روایت و منبع تاریخی را با عقل، دلیل بر بطلان و نادرستی آن می دانند.
  • مقایسه و تطبیق اخبار و روایات: مقایسه و مطابقت اخبار و روایات ذکر شده در منابع با سایر منابع و اخبار موازی یکی از روش های مطلوب در اعتبارسنجی اخبار است. برخی از مورخان مسلمان برای تعیین اصالت یک خبر ابتدا آنها را با قرآن و احادیث نقل شده از پیامبر و یا روایت های دیگر تطبیق می دادند و در صورت مغایرت، اصالت آن را تأیید نمی کردند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم ایت تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید. تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم اینجا کنار شماست تا به شما کمک کند در مهم ترین سال زندگیتان که سال کنکور است را به خوبی سپری کنید.

مشاوره کنکور انسانی کرج
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ درس 2
پایه :
یازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
100
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا