پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست جغرافیا دوازدهم درس 3

5/5 - (1 امتیاز)

تست جغرافیا دوازدهم درس 3 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتووانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درسس به چالش بکشید. تیم مشاوره تحصیلی اکو این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا شما بتوانید با حل این تست ها گامم های مثبتی به سمت کنکور خود برداریبد و شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو تست ها و جزوات بیشتری را دراختیار خود داشته باشید.

دانلود تست جغرافیا دوازدهم درس 3

تست جغرافیا دوازدهم درس 3 دارای 127 سوال به همراه پاسخناه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست جغرافیا دوازدهم درس 3 به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید همچنین میتوانید اگر تسلط کافی روی درس نداشتید با مراجعه کردن به پاخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو در کنار شماست تا به شما کمک کند سال کنکور خود را به خوبی سپری کنید.

image 23

برای دریافت لینک تست جغرافیا دوازدهم درس 3 به جدول پاین صفحه مراجعه کنید.

جغرافیا دوازدهم درس 3

در این قسمت توضیحاتی مربوط به درس 3 جغرافیا را به شما عزیزان میدهیم و شما میتوانید قبل از حل تست ها توضیحات را مرور کنید و تسلط خود را نسبت به درس زیاد کنید.

  • مهم ترین تحولات حمل ونقل در4000 سال پیش: پیش تر از چهار هزار سال قبل، در زمان نخستین تمدن های کهن، انسان ها برای حمل بار از چارپایان استفاده می کردند و درمنطقه بین النهرین حمل ونقل با قایق های پارویی در رودخانه ها معمول بود.اختراع چرخ همچون کشف آتش تحول بزرگی در زندگی انسان آن دوره پدید آورد.
  • مهم ترین تحولات حمل و نقل در دوره هخامنشیان و دولت روم: مطالعات تاریخی وجود شبکه های حمل ونقل و گسترش آنها رادر دوره های زمانی مختلف نشان می دهد. برای مثال در قلمروپهناور ایران در دوره هخامنشیان، راه ها و چاپار خانه هایی درنقاط مختلف این قلمرو ایجاد شده بودند. جاده های سنگفرشی گسترده و طولانی در امپراتوری روم که همه نقاط را به مرکز و پایتخت متصل می کرد و شکل گیری جاده ابریشم که در آن کاروان ها از شرق آسیا تا غرب اروپا را در می نوردیدند، نمونه هایی از ضرورت وجودراه ها و گسترش آنها در طی تاریخ بوده است. البته حمل ونقل نیز به نوبه خود در توسعه و گسترش تمدن ها نقش مهمی ایفا کرده است.
  •  مهم ترین تحولات حمل و نقل در اوایل قرن نوزدهم: در اوایل قرن نوزدهم نخستین لوکوموتیوهای مجهزبه موتور بخار در انگلستان ساخته شد و قطارها را در بین شهرها به حرکت درآورد و این کشور را به زادگاه قطار تبدیل کرد.حمل ونقل ریلی موجب حرکت آسان تر بار و حمل بارهای سنگین در مسافت های نسبتاً دور شد و رونق بسیار پیداکرد. بعدها با کشف و استخراج نفت و جایگزین شدن آن با زغال سنگ، سرعت و کارآیی وسایل حمل ونقل بیشتر شد.
  • عوامل موجب گسترش و تحول در صنعت حمل و نقل درنیم قرن اخیر: 1)افزایش جمعیت 2)افزایش تقاضا برای حمل ونقل 3)گسترش تجارت و اقتصاد جهانی 4) پیشرفت های علمی و فناوری
  • مهم ترین وسایل حمل ونقل درجهان امروز: به طوری که امروزه کشتی های غول پیکر کانتینری و نفت کش ها، هواپیماهای ایرباس، قطارهای تندرو  و انواع خودروهای شخصی وعمومی تحرک و جابه جایی بین مکان ها را به طور چشمگیری افزایش داده اند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا شما بتوانید در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و با برنامه هایی که به شما میدهند بتوانید گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید.

مشاوره رتبه های برتر کنکور انسانی
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جغرافیا
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
127
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا