پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست جغرافیا دوازدهم درس 4

4.6/5 - (9 امتیاز)

تست جغرافیا دوازدهم درسص 4 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید. این تست ها به شما کمک میکند تا شما بتوانید برای کنکور گام های مثبتی بردارید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست جغرافیا دوازدهم درس 4

تست جغرافیا دوازدهم درس 4 دارای 88 سوال به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید همچنین میتوانید اگر تسلط کافی روی درس نداشتید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها تمام ایرادات خود را برطرف کنید.

image 24

برای دریافت لینک تست جغرافیا دوازدهم درس 4 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

جغرافیا دوازدهم درس 4

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست جغرافیا درس 4 را به شما عزیزان میدهیم همچنین نکات مهمی مربوط به درس 4 را به شما عزیزان میدهیم و شما میتوانید قبل از حل تست ها به این توضیحات یک نگاه بندازید و تسلط خود ر برای حل سوالات بیشتر کنید.

  • نشانه های رشد و توسعه حمل و نقل: الف)افزایش مسیرها و وسایل حمل ونقل مانند جاده ها، بنادر، فرودگاه ها ب) بهبود سرعت، کاهش زمان و هزینه ها، رفاه و ایمنی بیشترحمل و نقل
  • اهمیت مدیریت حمل و نقل و حمل و نقل پایدار: حمل ونقل در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی نقش فراوانی دارد.
  • حمل و نقل پایدار: حمل ونقلی که در آن نیازهای مربوط به حمل ونقل به خوبی تأمین شود و دسترسی عادلانه برای همه، ایمنی انسان ها و سلامت محیط زیست در برنامه ریزی برای حال و آینده آن در نظر گرفته شود.
  • مهم ترین مسیرهای پیشنهادی برای عبور جاده از رشته کوه: 1)احداث کوتاه ترین راه از طریق تونل طولانی 2)احداث طولانی ترین راه بدون تونل 3)احداث مسیر به صورت نه طولانی و نه کوتاه از طریق تونل های  کوتاه
  • مهم ترین مسیرهای پیشنهادی برای اتصال دو شهرک: 1)احداث کوتاه ترین راه از طریق حفرتونل 2)احداث طولانی ترین راه بدون تونل 3)احداث مسیر به صورت نه طولانی و نه کوتاه از طریق تونل های کوتاه
  • ارتباط بین میزان پیچ وخم راه با میزان هزینه احداث راه: هرچه میزان انحراف یا پیچ وخم ها کمتر باشد، احداث راه آسان تر و کم هزینه تراست.
  • شاخص انحراف: هرچه میزان انحراف یا پیچ وخم ها کمتر باشد، احداث راه آسان تر و کم هزینه تراست. میزان انحراف از مسیر مستقیم را می توان محاسبه کرد و درصد آن را به دست آورد. به این میزان «شاخص انحراف» گفته می شود.
  • مفهوم شاخص مطلوب: شاخص مطلوب یعنی جاده وراه آهن  بدون هیچگونه انحراف که 100در صد در نظر گرفته می شود.
  • اهمیت تحلیل مسیرها و گره ها: با تحلیل مسیرها و گره ها می توان قابلیت دسترسی و کارایی یک شبکه را بررسی کرد.
  • ارتباط متقابل  بین طول جغرافیایی و زمان:  اگر خورشید در ساعت  12 ظهر بر فراز نصف النهار A قرار گرفته باشد و یک ساعت بعد بر فراز نصف النهار B قرار بگیرد می توانیم بگوییم نقطه A و B یک ساعت اختلاف زمان و 15 درجه اختلاف طول جغرافیایی دارند. بنابراین می توان از طریق اختلاف زمانی دو مکان، طول جغرافیایی مکان و از طریق طول جغرافیایی، زمان  مناطق مختلف را محاسبه کرد.یعنی بین طول جغرافیایی وزمان اتباط متقابل وجود دارد.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها تسلط کافی را رو درس پیدا کنید. هدف اصلی تیم مشاوره تحصیلی اکو این است که به شما کمک میکنند در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید.

مشاوره کنکور انسانی کرج
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جغرافیا درس 4
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
88
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا