پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست جغرافیا 2 درس 2

4.5/5 - (11 امتیاز)

تست جغرافیا 2 درس 2 به شما کمک میکنند تا شما بتوانید در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید و بتوانید با حل این تست خود را به چالش بکشید. این تست ها به شما کمک میکنند تا شما بتوانید هم در کنکور و هم در امتحان نهایی آمادگی لازم را پیدا کنید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیتشری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست جغرافیا یازدهم درس 2

تست جغرافیا یازدهم درس 2 دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد به علاوه 46 و شما میتوانید بعد از حل تست جغرافیا به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید همچنین میتوانید بعد از حل تست جغرافیا یازدهم درس 2 به پاسخنامه تشریحی مراجعه کنید و با خوانش توضیحات آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. شما میتوانید در قسمت نظرات تمام سوال های خود را با ما در میانن بگذارید.

2 2

برای دریافت لینک تست جغرافیا 2 درس 2 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

جغرافیا یازدهم درس 2

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست جغرافیا یازدهم درسس 2 را به شما عزیزان میدهیم.

  • اهمیت نواحی کره زمین: این نواحی دارای ویژگی های طبیعی هستند و بستر زندگی و فعالیت های انسان محسوب می شوند. جوامع انسانی برای ادامه حیات به نواحی طبیعی وابسته اند.
  •  عدم انطباق مرزهای سیاسی واداری بانواحی طبیعی و انسانی: زیرا مرز های سیاسی و اداری برمبنای انتخاب و تصمیم گیری انسان ها تعیین می شوند. در این مرزبندی، گاهی یک ناحیه آب و هوایی، ناحیه زبانی و قومی و نظایر آن بین چند استان یا حتی چند کشور قرار می گیرد.
  • علل تغییر مرزهای نواحی: در اثر فعالیت های انسانی یا عوامل طبیعی ممکن است ویژگی های خاص یک ناحیه از بین برود ووسعت آن کم یا زیاد شود؛ برای مثال، مهاجرت روستاییان از یک ناحیه یا وقوع خشکسالی، وسعت یک ناحیه کشاورزی را کاهش می دهد یا ممکن است به کلی آن ناحیه را به ناحیه ای غیرکشاورزی تبدیل کند.
  • مقایسه قلمرو و وسعت نواحی مختلف: قلمرو‌ و ‌وسعت‌ نواحی،‌متفاوت‌است. گاه یک ناحیه بخشی از یک روستا، یک شهر یا استان یا یک کشور است و گاه چندکشور و قاره را دربرمی گیرد و مقیاس جهانی دارد.
  • علل تخریب ناحیه مسلمان نشین میانمار: دولت میانمار مسلمانان را شهروند این کشور نمی داند و به همین دلیل، ساختن مسجد را نیز ممنوع کرده است. در نتیجه پاک سازی قومی دولت میانمار، صدها نفر ازمردم ناحیه مسلمان نشین این کشور به مرزهای بنگلادش مهاجرت کرده و درخواست پناهندگی نموده اند. در نتیجه، ناحیه مسلمان نشین میانمار تخریب شده است.
  • پیامدهای ساخت جزیره های مصنوعی درخلیج فارس: برای ساختن این جزایر، مقدار زیادی سنگ و خاک از بستر خلیج فارس بالا کشیده می شود. این خاکبرداری و گل آلوده شدن وسیع آب به بوم سازگان (اکوسیستم) دریایی و آب سنگهای مرجانی آسیب رسانده است. صاحب نظران معتقدند که ساختن این جزایرپیامدهای بسیار نامطلوبی برای محیط زیست خلیج فارس دارد.
  • مهم ترین کاربری های جزیره های مصنوعی خلیج فارس: کاربری این جزایر مسکونی، تفریحی و تجاری است و ویلاها و آپارتمان های لوکس، امکانات تفریحی و بازار و هتل در این جزایر مصنوعی در حال احداث است.
  • نکات قابل توجه ارتباط متقابل انسان و نواحی: انسان ‌ها‌ نواحی ‌را ‌به ‌وجود‌می‌آورند‌، نواحی ‌به ‌فعالیت‌ های ‌انسان‌ها ‌شکل ‌می‌دهند، نواحی ‌به ‌فعالیت‌ های ‌انسان‌ها ‌شکل ‌می‌دهند، نواحی ‌تحت‌ تأثیر ‌تصمیم ‌گیری ‌های ‌سیاسی ‌حکومت‌ها‌هستند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شمما کمک میکنند تا شما بتوانید در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید و بتوانید با گام های مثبت به سمت کنکور به تمام اهداف خود برسید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو مشاوره داشته باشید و با برنامه هایی که به شما میدهند موفقیت های باید را برای کنکور بدست آورید.

مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جغرافیا
پایه :
یازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
46
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (159)
دکمه بازگشت به بالا