پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست جغرافیا 2 درس 3

3.4/5 - (7 امتیاز)

تست جغرافیا 2 درس 3 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید همچنین شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و بفهمید تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود داشته باشید. این تست ها به شما کمک میکند تا گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید.

دانلود تست جغرافیا یازدهم درس 3

این تست ها دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد به علاوه 150 تست و شما میتوانید بعد از حل تست جغرافیا 2 درس 3 به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید همچنین میتوانید اگر در سوالات تسلط کافی نداشتید به پاسخنامه تشریحی مراجعه کنید و با خوانش توضیحات پاسخنامه تشریحی تمام ایرادات خود را برطرف کنید. شما میتووانید در قسمت نظرات تمام سوالات خود را با تیم مشاوره تحصیلی اکو در میان بگذارید.

2 3

برای دریافت لینک تست جغرافیا 2 درس 3 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

جغرافیا یازدهم درس 3

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست جغرافیا درس 3 را به شما عزیزان میدهیم همچنین نکات مهمی در مرد درس 3 را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

  • عامل پیدایش نواحی آب وهوایی: ویژگی های آب و هوایی متفاوت موجب می شود که بخش های مختلف سیاره زمین با یکدیگر تفاوت داشته باشند و نواحی آب و هوایی به وجود بیایند.
  • تفاوت هوا و آب و هوا (اقلیم): هوا وضعیت گذراو موقتی هواکره (اتمسفر) در یک محل در مدت زمانی کوتاه است. برای مثال، می گوییم امروز هوا آفتابی یا ابری است یا امروز هوا سرد است و… اما آب و هوا، شرایط و وضعیت هوای یک ناحیه در مدت زمانی نسبتاً طولانی است. برای مثال، می گوییم اندونزی کشوری گرم و مرطوب است.
  • علت توزیع نامساوی انرژی خورشید درسطح زمین: زاویه تابش خورشید و میزان پراکندگی آن بر روی زمین یکنواخت نیست مایل بودن محور زمین موجب می شود که اشعه خورشید به مناطق استوایی، عمود و نزدیک به عمود بتابد و زاویه تابش به سمت قطب مایل و مایل تر شود.
  • وضعیت دریافت انرژی خورشید درنواحی قطبی:
  • نواحی قطبی کم ترین انرژی را دریافت می کنند. آنها حتی در زمستان به مدت چند ماه در تاریکی کامل فرو می روند و انرژی جذب شده از سطح خود را از دست می دهند، بدون آنکه دوباره انرژی به دست بیاورند.
  •  علت گرم بودن نواحی استوایی: اشعه خورشید در منطقه استوایی درطی سال عمود و نزدیک به عمود می تابد. به این ترتیب، نواحی استوایی منبع بزرگ ذخیره گرما و سرچشمه جریان های دریایی آب گرم در اقیانوس ها هستند.
  • به وجود آمدن سیکلون: هوای گرم سبک به سوی بالا صعود می کند. بنابراین، هوای گرم نسبت به اطراف خود فشار کم تری دارد و در نتیجه بر روی منطقه گرم یک مرکز کم فشار (سیکلون) ایجاد می شود.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید و بتوانید گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید. شما میتوانید تیم مشاوره تحصیلی اکو هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری مشاوره داشته باشید و با برنامه های که به شما میدهند به تمام اهداف خود در زمینه های کنکو برسید.

منابع کنکور انسانی 1402
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جغرافیا درس 3
پایه :
یازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
150
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا