پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست جغرافیا 2 درس 4

3/5 - (5 امتیاز)

تست جغرافیا 2 درس 4 برای دانش اموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با ححل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید همچنین این تست ها به شما کمک میکند تا شما بتوانید گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری ا در اختیا خود قرار دهید.

دانلود تست جغرافیا یازدهم درس 4

تست جغرافیا 2 درس 4 دارای 79 سوال به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست جغرافیا یازدهم درس 4 به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید همچنین میتوانید اگر دیدید تسلط کافی روی درس ندارید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. شما میتوانید در قسمت نظرات سوالات خود را ما در میان بگذارید.

image 17

برای دریافت لینک تست جغرافیا 2 درس 4 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

جغرافیا یازدهم درس 4

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست جغرافیا را به شما میدهیم همچنین نکات مهمی را مربوط به درس 4 به شما عزیزان میدهیم.

  • سنگ کره (لیتوسفر): سنگ کره بخش خارجی زمین است که حالت جامد دارد و از سنگ و خاک تشکیل شده است. این بخش شامل قاره ها و کف و بستر دریاها و اقیانوس هاست.
  • فلات: فلات ها، سرزمین های مرتفع و نسبتاً همواری هستند که در کوهستان ها محصور بوده و کناره های آن ها با شیب تند به نواحی پست متصل می شود. برخی فلات ها وسیع و برخی کم وسعت اند.
  • کوه و رشته کوه: کوه ناهمواری برجسته و مرتفعی است که معمولاً دامنه های تند و قله برجسته دارد. مجموعه ای از کوه ها که به شکل نواری در کنارهم قرار گرفته اند، رشته کوه را به وجود می آورند؛ مانند رشته کوه های عظیم هیمالیا، آندها، راکی، آلپ، البرز و زاگرس.
  • تپه: تپه ها نسبت به کوه ها ارتفاع کم تری دارند اما از نواحی پیرامون خود بلندترند.
  • میزان ارتفاع کوه ها و تپه ها: در برخی منابع، ارتفاع کوه ها بیش تر از  600 متر (حدود  200 پا) و تپه ها کمتر از  600 متر در نظر گرفته شده است. در برخی منابع دیگر، ارتفاع تپه ها  200 تا  300 متر ذکر شده است.
  • دشت: دشت ها سرزمین هایی پست و نسبتاًهموارند که در میان کوه ها یا درکنار سواحل و یا میان فلات ها و کف دره ها قرارگرفته اند.
  • اهمیت دشت: دشت ها نواحی عمده سکونت، زندگی و فعالیت انسان ها را تشکیل می دهند.
  •  هوازدگی:  هوازدگی عبارت است از فرایندی که طی آن، سنگ ها خرد و متلاشی و تجزیه می شوند.
  • هوازدگی شیمیایی: در هوازدگی شیمیایی، ساختمان کانی ها و ترکیب شیمیایی سنگ ها نیز تغییر می کند.
  • هوازدگی زیستی: فعالیت های موجودات زنده، یعنی گیاهان و جانوران، موجب تغییرات فیزیکی و شیمیایی در سنگ ها می شود؛ برای مثال، رشد ریشه درختان یا ایجادحفره های زیرزمینی توسط جانداران حفار، مانند موش هاو موریانه ها، باعث خردشدن سنگ ها می شود.
  • نقش رودها درفرسایش کره زمین: رودها به طور مداوم در حال حرکت بر سطح زمین اند. آنها ذرات کوچک و بزرگ را از بستر و کناره های خود جدا می کنند و به مکان های دیگر انتقال می دهند. این مواد در جاهایی که سرعت رود کم می شود، روی هم انباشته می شوند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو مشاوره داشته باشید و با برنامه هایی که به شما میدهند تمام ایردات خود را برطرف کنید.

مشاوره کنکور انسانی کرج
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جغرافیا درس 4
پایه :
یازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
79
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا