پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست جغرافیا 2 درس 5

4.6/5 - (7 امتیاز)

تست جغرافیا یازدهم درس 5 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتواننید با حل این تت ها خود را به چالش بکشید و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید. این تست ها به شما کمک میکنند تا بتوانید گام های مثبتی به سمت کنکور بردارید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست جفرافیا یازدهم درس 5

تست جغرافیا یازدهم درس 5 دارای 100 سوال به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها به پاسخنامه ها مراجعه کنید و بفهمید چقدر نسبت به درس تسلط داشتید همچنین اگر تسلط کافی روی سوالات نداتید میتوانید با مراحعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات آن تمام ایرادت خود را برطرف کنید. تیم ممشاوره تحصیلی اکو ین تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا شما بتوانید با حل این تست ها گام های مثبتی برای کنکور و امتحان نهایی بدارید.

image 18

برای دریافت لینک تست جغرافیا یازدهم درس 5 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

جغرافیا یازدهم درس 5

در ایبن بخش توضیحاتی مربوط به تست جفرافیا یازدهم درس 5 را به شما عزیزان میدهیم و شما میتوانید با خوانش آنها آمادگی خود را نسبت به درس بیشتر کنید.

  • بوم سازگان (اکوسیستم): مجموعه ای از موجودات زنده که با یکدیگر و با محیطی که درآن زندگی می کنند، در ارتباط و تعامل اند.
  • دو بخش بوم سازگان: بخش زنده شامل تولیدکنندگان( گیاهان) -گیاه خواران- گوشتخواران، تجزیه کنندگان و بخش غیر زنده شامل سنگ، خاک، هوا، آب و…
  • نقش گیاهان در بوم سازگان: گیاهان تنها موجودات زنده تولیدکننده در یک بوم سازگان هستند؛ زیرا می توانند با عمل نورساخت و به این ترتیب حیات دیگر موجودات زنده به آنها وابسته است.
  • زیست بوم: زیست بوم از تعدادی بوم سازگان تشکیل شده است و وسعت زیادی دارد.
  • موضوع جغرافیای زیستی: مطالعه زیست بوم ها، یکی از موضوعات رشته «جغرافیای زیستی» است.
  • میزان تولید مواد آلی گیاهان درزیست بوم ها: میزان تولید مواد آلی گیاهان را می توان اندازه گیری کرد. انرژی دریافتی روزانه در مناطق نزدیک قطبی حدود 100کالری در سانتی مترمربع است؛ در حالی که در مناطق معتدله حدود  400کالری و در مناطق استوایی  800کالری در سانتی مترمربع است.
  • عوامل آلودگی که سواحل را تهدید می کند:  آلودگی های ناشی از عبور و مرور کشتیهای نفت کش، تخلیه پسابهای صنعتی کارخانه ها و فاضلاب های شهری، که به طور مستقیم از طریق رودها به دریا تخلیه می شوند، هم چنین تجمع گردشگران در نواحی ساحلی موجب تولید انبوه زباله و انواع آلودگی ها در سواحل شده است.
  • تنوع زیستی نواحی ساحلی: ناحیه ساحلی محل تلاقی زیست بوم خشکی و دریایی است. این ناحیه زندگی گیاهی و جانوری متنوع و خاص خود را دارد و گیاهان خشکی وآبزی، انواع ماهیان، مرجان ها و نرم تنان، پرندگان و حشرات و سخت پوستان را که در جزایر، آبها و سواحل زندگی می کنند، در برمی گیرد.
  •  قابلیت های نواحی کوهستانی: تنوع زیستی گیاهی و جانوری،  تأمین منابع آب شیرین(رودها و چشمه ها) برای دشت ها و نواحی پایکوهی، دامنه های مناسب برای پرورش دام و رمه گردانی، جاذبه های گردشگری چشم اندازهای زیبا، هوای تمیز ومعتدل، امکان کوه نوردی و ورزش های زمستانی چشمه های آب گرم.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید در این درس دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید همچنین شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو مشاوره داشته باشید و با برنامه هایی که به شما میدهند گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید.

مرکز آکو در این مقاله به بودجه بندی کنکور انسانی 1401 می پردازد، همچنین بودجه بندی دروس عمومی را نیز می توانید در این مقاله مطالعه کنید.
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جغرافیا درس 5
پایه :
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
100
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا