پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست زمین شناسی فصل 4

3.9/5 - (7 امتیاز)

تست زمین شناسی فصل 4 برای دانش آموزان رشته تجربی سال یازدهم میباشد. شما میتواننید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید. تیم مشاوره تحصیلی اکو این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا شما بتوانید گام های مثبتی به سمت کنکور بردارید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست زمین شناسی فصل 4

تست زمین شناسی فصل 4 دارای 250 تست به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و بفهمید چقدر نسبت به درس تسلط داشتید همچنین اگر تسلط کافی نداشتید میتوانید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش تست های آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید.این تست ها علاوه بر این که به شما در زمینه کنکور کمک میکند به شما این کمک را میکند تا بتوانید در امتحان نهایی هم از پس سوالات به خوبی بر بیایید.

شناسی 3

برای دریافت لینک تست زمین شناسی فصل 4 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

زمین شناسی فصل 4

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست زمین شناسی به شما عزیزان میدهیم و شما میتوانید قبل از حل تست ها به توضیحات نگاهی بیندازید و تسلط خود را برای حل تست ها بیشتر کنید.

  • ارتباط سازه های ساخت دست بشر با زمین: انسان از گذشته های دور، بناهایی ساخته است که هنوز هم پس از گذشت هزاران سال، باقی مانده اند. ستون های بزرگ تخت جمشید، بناهای چغازنبیل، اهرام مصر، دیوارچین و قنات های باستانی با وجود گذشت سال ها، هنوز هم پابرجا هستند و اوج دانش مهندسی را در عهد باستان نشان می دهند.
  •  ارتباط مطالعات زمین شناسی و کاهش خسارت های ناشی از مخاطرات طبیعی: بارها در رسانه ها، اخبار مربوط به انواع ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، تخریب ساختمان هاو سازه های سنگین به دلیل گودبرداری، ریزش تونل ها، فرار آب از سدها و تخریب بدنه آن ها، ریزش پل ها و … را شنیده اید. با مطالعات زمین شناسی می توان این خسارات را کاهش داد.
  • ارتباط پایداری زمین و ساخت سازه ها: یکی از مسائل اصلی در ساخت و نگهداری سازه ها، پایداری زمین است. در ساخت سازه ها، مسائل مختلف زمین شناسی مطرح می باشد که باید موردمطالعه قرار گیرد.
  • مهم ترین مطالعات زمین شناسی درمکان یابی سازه ها: دراین مطالعات، ناهمواری های سطح زمین، استحکام سنگ ها، نفوذپذیری، پایداری دامنه ها دربرابر ریزش و جنس مصالح به کار رفته در سازه مورد بررسی قرار می گیرد. مورفولوژی یا پستی و بلندی های محل احداث سازه، در پایداری آن تأثیر قابل توجهی دارد.
  • ارتباط بررسی مقاومت زمین پی درمکان یابی سازه ها: یکی از عوامل مهم در مکان یابی ساختگاه سازه ها، مقاومت زمین پی آن ها در برابر نیروهای وارده است. به عنوان مثال، در پشت یک سد، فشار زیادی از طرف آب به لایه های زیرین، تکیه گاه و همچنین بدنه سد، وارد می شود. سد نیز وزن زیادی دارد که گاه به چغندین میلیون تن میرسد. بنابراین، آبرفت یا سنگ های پی سد، باید در برابر تنش های ناشی از وزن سد، مقاوم باشند و دچغار گسیختگی و نشست نشوند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما عزیزان کمک میکند تا شما بتوانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری مشاوره داشته باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خودقرار دهید.

مشاوره انتخاب دانشگاه
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
زمین شناسی فصل 4
پایه :
یازدهم
رشته:
تجربی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
250
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا