پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منزبان تخصصیکنکور سراسری

شرکت در کنکور زبان تخصصی با دیپلم تجربی و ریاضی و انسانی

شرکت در کنکور زبان با دیپلم تجربی و ریاضی و انسانی و تاثیر معدل نظری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.9/5 - (36 امتیاز)

زبان تخصصی کنکوری است که بسیاری از افراد حتی برای خالی نبودن انگیزه نیز در آن شرکت می‌کنند. در حقیقت این آزمون با هر نوع دیپلمی می‌توان در آن شرکت کرد. اما سوال مهم این خواهد بود که شرکت در کنکور زبان تخصصی با دیپلم تجربی و ریاضی و انسانی و تاثیر معدل به چه صورتی خواهد بود. در این مقاله این موضوع را باز خواهیم کرد. فقط حواستان باشد که کنکور زبان یک آزمون ساده نیست که شما حتماً قبول شوید. مشاوره تخصصی کنکور زبان آکو اولین مرکز ارائه دهنده مشاوره کنکور زبان در کرج همراه علاقه مندان به کنکور زبان تا رسیدن به اهداف واقعی است.

کنکور زبان تخصصی با دیپلم تجربی و ریاضی و انسان

این بخش را به چند قسمت تقسیم خواهیم کرد. اولین بخش در مورد امکان شرکت و نحوه شرکت خواهد بود. در حقیقت در این مسئله شما در زمان ثبت نام در کنکور رشته اصلی خود، باید یک کارت دیگر نیز خریداری کنید. سپس کد آن را در برگه ثبت نام خود ثبت کنید. به این ترتیب قادر هستید که برای ثبت نام در کنکور زبان نیز اقدام کنید.

مشاوره تخصصی کنکور زبان در کرج برای شرکت در کنکور زبان با دیپلم تجربی و ریاضی و انسانی

در صورت عدم آگاهی بابت نحوه ثبت نام در کنکور سراسری به مقاله موجود در سایت مراجعه کنید. در زمان کنکور نیز باید بیان کرد که روز برگزاری آن خواه یا ناخواه با یک گروه اصلی خواهد بود. البته در تایم بعدازظهر. این نکته را باید در نظر بگیرید که ممکن است که ذهن بعد از کنکور تجربی یا ریاضی و انسانی خسته باشد و نتوانید به خوبی در کنکور زبان ظاهر شوید. زمان برگزاری کنکور زبان تا به امروز همیشه بعد از ظهر ها بوده است البته این زمان از طرف سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای کنکور زبان

تاثیر معدل دبیرستان در کنکور زبان تخصصی

واقعیت این است که به طور کلی تاثیر معدل در کنکور از زمانی که نظام جدید و تغییرات کنکور به وجود آمده بیشتر از پیش جدی گرفته شده است و عملیاتی نیز می‌شود. اما چگونه؟ تاثیر معدل دبیرستان در کنکور تخصصی زبان به صورت مثبت است. این به چه معنا خواهد بود؟ یعنی این که در صورتی که با تاثیر این درصد، باعث تنزل رتبه شما بشود، این کار را انجام نخواهند داد. با این بحث مثبت بودن، بسیاری در مورد نحوه اعمال آن و اثر بخشی قاطع آن همچنان تردید دارند، اما طبق گفته سنجش اعمال می‌شود.

اما میزان تاثیر معدل دیپلم تجربی و ریاضی و انسانی در کنکور تخصصی زبان چقدر است؟ آیا همان 20 درصد معروف خواهد بود؟ خیر. در صورتی که شما دیپلم رشته تجربی دارید یا پیش دانشگاهی در رشته تجربی تحصیل کرده باشید یا اینکه مدرکتان در مورد رشته ریاضی باشد و حتی اگر انسانی فرقی نخواهد کرد و برای هر سه گروه یکسان خواهد بود.

درمورد درصد آن باید گفت که شما در کدام زیر گروه زبان قصد درس خواندن در دانشگاه دارید. بله، زبان هم زیر گروه دارد. در حقیقت این رشته 4 زیر گروه خواهد داشت. زیر گروه 1،2 و 3 تاثیری حدود 12 درصد خواهد داشت. در مورد زیر گروه 4 این میزان به عدد 25 خواهد رسید.

سوال بعدی این خواهد بود که این آزمون مجموعاً دارای 5 درس است. پس چه دروسی تاثیر خواهد داشت؟ باید گفت که دروس عمومی که شما در رشته‌های خود امتحان می‌دهید. جزئیات این موضوع به صورت زیر خواهد بود.

شرکت در کنکور زبان با دیپلم تجربی و ریاضی و انسانی و تاثیر معدل دبیرستان

دروس تخصصی و عمومی کنکور زبان

اول از همه ادبیات خواهد بود. اگر شما دیپلم ریاضی یا تجربی دارید، معدل ادبیات 3 و زبان فارسی 3 تاثیر گذار خواهد بود. در مورد رشته انسانی کمی متفاوت خواهد بود و صرفاً زبان فارسی 3 اثر گذار خواهد بود.

مورد دوم که اهمیت دارد درس عربی خواهد بود. این درس برای رشته تجربی و ریاضی و حتی انسانی مربوط به نمره آزمون نهایی عربی 3 خواهد شد. پس به همین علت است که روی امتحانات نهایی تاکید بسیار زیادی وجود دارد.

درس سوم دینی خواهد بود. این درس نیز بین هر سه رشته مشترک است. می‌توان گفت که این موضوع نیز دقیقاً از نمره امتحان نهایی دینی 3 حاصل خواهد شد.

اما درس چهارم که بسیار نیز اهمیت دارد، زبان خواهد بود. حتماً سعی کنید که آزمون نهایی زبان 3 را خوب بدهید. علت در تاثیر خواهد بود. این درس کمی ارزش بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: منابع دروس کنکور تخصصی زبان

چند نکته درباره شرکت در کنکور تخصصی زبان با دیپلم نظری

بدون دیپلم رشته تجربی و انسانی شرکت در کنکور تخصصی زبان ممکن نیست؟ خیر این نتیجه گیری اشتباه است. کسانی که دیپلم معارف دارند، در گروه رشته انسانی محسوب خواهند شد و به مانند دانش اموز انسانی با آنان برخورد خواهد شد.

در مورد افرادی که در کنکور نظام قدیم شرکت کرده‌اند، باید بیان کرد که حتماً باید دروس معادل در نظام جدید را بگذرانند و نمی‌توانند با صرف آن دیپلم به کنکور دادن بپردازند. حواستان به این موضوع باشد.

یک مسئله را باید بیان کرد که تاثیر روی معدل نخواهد بود. بلکه همه مباحث بیان شده از نظر درس به درس است. در حقیقت آن موضوع که در قسمت بالاتر به عنوان نقطه ابهام داوطلبان بیان کردیم، در اینجا حل خواهد شد. هر درس است که تعیین کننده خواهد بود. این اعمال نیز به صورت درس محور خواهد بود.

مشاوره تخصصی کنکور تجربی

مشاوره تخصصی برای شرکت در کنکور زبان

شاید بپرسید که مشاور چه تاثیری در این موضوع دارد؟ یک ثبت نام ساده خواهد بود. بله شاید یک کارت بخرید و مسئله به اتمام برسد، اما همه چیز به اینجا ختم نخواهد شد. باید بتوانید برای آن برنامه ریزی کنید. به خصوص برای مبحث تخصصی آن و گرنه به هیچ وجه قادر به نتیجه گرفتن نخواهید بود. مشاور نیز در روز ثبت نام و البته انتخاب رشته برای کنکور نقش کلیدی خواهد داشت.

مشاوره آکو درباره کنکور تخصصی زبان با دیپلم تجربی و ریاضی میگوید

همان طور که دیدید اثیر معدل برای شرکت در کنکور زبان تخصصی با دیپلم تجربی و ریاضی و انسانی ، یک مسئله ساده خواهد بود و پیچیدگی آن چنانی نخواهد داشت. فقط در این بین باید بیان کرد که شما با توجه به دیپلم خود باید در مورد تاثیر درس ها حواستان جمع باشد.

همچنین این تذکر را باید بیان کرد که میزان درصد بیان شده برای هر درس خواهد بود. نه اینکه مجموع آن به درصد مورد نظر برسد. از طرفی این را بدانید که این درصدها کمک بالایی نخواهد کرد. اول به خاطر کم بودن این درصد و مورد دوم به علت قوی بودن رقبا و کمبود ظرفیت دانشگاه خواهد بود. به نظر میرسد مشاوره تخصصی کنکور زبان برای اطلاع دقیق از شرایط بهترین گزینه خواهد بود.

میزان تاثیر معدل دیپلم در کنکور زبان چه میزان خواهد بود؟

حدود 12 درصد و به صورت دقیق 11.59 هست. البته این عدد برای سه زیر گروه اول رشته زبان خواهد بود. در مورد زیر گروه چهارم این عدد به 25 می‌رسد.

آیا درصد تاثیر معدل در بین هر سه رشته نظری تجربی و انسانی و ریاضی یکسان خواهد بود؟

بله برای همه گروه‌ها یکسان است.

آیا میزان تاثیر معدل روی تراز کل اعمال خواهد شد؟

خیر. این درصد روی هر درس به صورت جداگانه اعمال خواهد شد.

آیا از رشته‌هایی به‌غیراز رشته های نظری نیز می‌توان در کنکور زبان شرکت کرد؟

به‌غیراز رشته های تجربی و ریاضی و انسانی کسانی که دیپلم معارف نیز دارند، همانند داوطلبین انسانی محسوب خواهند شد. هیچ دانش‌آموزان با دیپلم فنی و حرفه‌ای یا حتی کار و دانش قادر به شرکت در کنکور زبان نخواهند بود.

دروس تأثیر گذار در کنکور زبان کدام موارد خواهد بود؟

نمره امتحانات ادبیات 3، زبان فارسی 3، زبان انگلیسی 3، دینی 3 و عربی 3 اهمیت دارد. البته برای رشته انسانی موضوع ادبیات 3 حذف خواهد شد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید الان که دهم و یازدهم نهایی شده . نمرات اون هم تاثیر گذار هستش یا نه ؟

  2. به نظرتون که الان سه ماه مونده به کنکور می ارزه من وقت بذارم برا ترمیم معدل؟این 12 درصد تاثیر نمرات چقدر میتونه رو رتبم تاثیر بذاره؟چقدر از رتبم کم میکنه؟

  3. سلام ببخشید این یعنی الان من که تجربیم برای درسی مثل فیزیک نیازی به ترمیم معدل نیست برای کنکور زبان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا