پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد تخصصی

انتخاب رشته کنکور ارشد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته این روزها درست مثل کنکور کارشناسی پر طرفدار و البته پر از چالش است. با زیاد شدن نیروی متخصص و کمبود نیاز به نیرو در رشته های به خصوص، داشتن مدرک ارشد و حتی دکتری برای استخدام یک مزیت بزرگ محسوب میشود. بنابراین با بیشتر شدن داوطلبان، طبیعتا رقابت نیز در هر رشته سخت تر خواهد بود. اما جدای از دروس منبع کنکور ارشد که اختصاصا برای هر رشته درنظر گرفته میشود، انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهم ترین بخش قبولی در مقطع نیمه تخصص است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه سرسری

مشاوره کنکور ارشد و مشاوره انتخاب رشته ارشد را از مرکز مشاوره کنکور آکو بخواهید. در مرکز آکو مشاوره انتخاب رشته کنکور به صورت پکیج های عادی و وی ای پی ارائه میشود.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 در تاریخ 28 الی 30 اردیبهشت برگزار شد و نتایج اولیه آزمون در تاریخ 29 خردادماه 1401 منتشر شد. مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 از 31 خرداد تا 4 تیر ماه بود و تمدید مهلت آن تا 6 تیرماه ادامه داشت. در انتخاب رشته کنکور ارشد میتوانید نهایتا تا 100 کد رشته محل را با اولویت بندی مد نظر خودتان در لیست پیش نویس موجود در دفترچه انتخاب رشته ارشد وارد کنید و سپس نسبت به ثبت آنها در سیستم اقدام فرمایید.

برای اطلاع دقیق تر درباره کارنامه اولیه آزمون ارشد و مشاوره انتخاب رشته ارشد برای انتخاب رشته ارشد سراسری و انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد با ما همراه باشید.

به منظور آگاهي داوطلبان شركت‌كننده در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1401 ،براي هر يك از داوطلبان كارنامه ای حاوی اطلاعات زیر صادر میشود.

  • اطلاعات ثبت نام
  • معدل موثر
  • نمرات اكتسابی( نمره ‌كل، رتبه داوطلب در سهميه و رتبه داوطلب بدون سهميه با توجه به ضرايب مندرج در رشته امتحاني ذیربط )
  • آخرین رتبه مجاز در سهميه
  • نتيجه آزمون در سهميه

نتایج اولیه به منظور انتخاب كد رشته محل های تحصيلي از طريق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org با وارد كردن شماره پرونده و يا شماره داوطلبي و درج مشخصات فردي (نام خانوادگي و نام، شماره شناسنامه، سال تولد و كدرهگيري ثبتنام) قابل مشاهده است.

كارنامه منحصراً از طريق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش برای داوطلبان قابل مشاهده ميباشد.

بررسی نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

مشاوره انتخاب رشته ارشد سراسری

برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری نیازی به خرید سریال انتخاب رشته نیست و شما انتخاب رشته کنکور ارشد سراسری را در وبسایت www.sanjesh.org انجام میدهید. درواقع همان کد رهگیری و شماره داوطلبی و … که در هنگام ثبت نام کنکور سراسری کارشناسی ارشد دریافت کرده اید، مسیر را برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد شما باز میکند.

درهنگام انتخاب رشته ارشد سراسری 100 انتخاب دارید که باید براساس اولویت بندی مورد نظرتان آنها را وارد کنید. میتوانید از این 100 انتخاب هرچندتا که میخواهید را پر کنید ولی این انتخاب باید با کمک مشاوره کنکور ارشد و براساس نمره کل و رتبه در سهمیه انجام شود.

نمره کل داوطلب: نمره داوطلب بر اساس 80 % نمره علمی حاصل از آزمون اختصاصی( كه با ضرايب مربوط برای هر كد ضريب در رشته نهايی كه داراي چند گرايش ميباشند) و 20% معدل مؤثر مقطع كارشناسی محاسبه میشود.

رتبه كل داوطلب در سهميه: در اين ستون، رتبه كل داوطلب در بين همه شركت‌كنندگان رشته امتحانی در سهميه و در هر كد ضريب، درج گرديده است. درباره سهمیه های کنکور بخوانید.

رتبه كل داوطلب بدون سهميه: در اين ستون، رتبه داوطلب در بين همه شركت‌كنندگان رشته امتحاني در هر كدضريب، بدون در نظر گرفتن سهميه درج گرديده است.

آخرين رتبه مجاز در سهميه رشته های دوره روزانه و شبانه (نوبت دوم): در اين ستون، آخرين رتبه مجاز در رشته های تحصيلی دوره روزانه و شبانه (نوبت دوم) در هر كد ضريب با توجه به سهميه درج گرديده است.

نتيجه در رشته های دوره روزانه و شبانه: در اين ستون، در رشته های دوره روزانه . شبانه در هر كد ضريب، كه نشانگر مجاز يا غيرمجاز بودن داوطلب براي انتخاب کد رشته محل  بر اساس ضوابط دفترچه انتخاب رشته ارشد درج شده است.

به طور کلی داوطلبي مجاز به انتخاب کد رشته محل يا کد رشه محلهايي از كد ضريب مربوط به رشته امتحاني ميباشد، که در ستون نتيجه برای او کلمه “مجاز” درج شده است. بديهي است در صورتي که در ستون نتيجه در مقابل هر کد رشته/گرايش امتحانی کلمه “غيرمجاز” درج شده باشد. به منزله آن است که داوطلب مجاز به انتخاب هيچ يک از کدرشته محل های آن کد نميباشد.

بررسی نتایج اولیه کنکور برای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 50 انتخاب را در اختیار شما قرار میدهد. ورود به سیستم انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق وبسایت www.azmoon.org انجام میشود. دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد به صورت جداگانه در همین وبگاه انجام میشود. انجام انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد مستلزم خرید سریال انتخاب رشته از سایت است. این سریال در انتخاب رشته ارشد 1401 به مبغ 161 هزار تومان در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

مشاوره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

رتبه داوطلب در سهميه در ساير دوره ها و دانشگاه آزاد اسلامي: در اين ستون، رتبه داوطلب در هر کدضريب با توجه به سهميه براي ساير دوره ها و دانشگاه آزاد اسالمي درج شده است.

آخرين رتبه مجاز در سهميه در ساير دوره ها و دانشگاه آزاد اسلامي: در اين ستون، آخرين رتبه مجاز در رشته های تحصيلي ساير دوره ها و دانشگاه آزاد اسلامی، در هر کدضريب باتوجه به سهميه درج گرديده است.

نتيجه در ساير دوره ها و دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد: در اين ستون، نتيجه در رشته هاي تحصيلي غيرروزانه و غيرنوبت دوم در هر كد ضريب كه نشانگر مجاز يا غيرمجاز بودن داوطلب براي انتخاب کد رشته محل يا رشته محل هاي كد ضريب مربوط، بر اساس ضوابط دفترچه انتخاب رشته درج شده است.

کلمه “مجاز” نشانگر اجازه انتخاب کدرشته محل ها مورد نظر است و کلمه “غیرمجاز” شما را از انتخاب رشته ارشد در کد مربوطه منع میکند.

تاثیر معدل کارشناسی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مهمترین نکته ای که در رابطه با معدل کارشناسی برای انتخاب رشته ارشد باید بدانید این است که داوطلباني كه در رديف پذيرفته شدگان نهايي قرار بگيرند و به هنگام ثبت نام در موسسه محل قبولي، داراي مغايرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل هاي مربوط ابتدا از آنان ثبت نام مشروط بعمل خواهد آمد و پس از بررسی وضعیت علمی و معدل کارشناسی دانشگاه محل تحصیل، چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد و هيچ اقدام ديگري براي آنان امکان پذير نمي باشد.

پس بهتر است پیش از انتخاب رشته ارشد، از صحت تمامی اطلاعات ثبت نامی خود مطمئن شوید.آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته ميباشند، در صورتي كه معدل اعالم شده در كارنامه، معدل واقعي آنان نميباشد، با مراجعه به درگاه اطلاع رساني سازمان مطابق ضوابط نسبت به تغيير معدل خود اقدام نمايند.

اگر دانشجو هستید و هنوز معدل نهایی کارشناسی خود را نمیدانید، همان ميانگين نمره واحدهای گذرانده شده تا تاريخ 30/11/1400 در دوره كارشناسی به منزله معدل کارشناسی شان محاسبه میشود.

 بر اساس مصوبه شورای برنامه ريزی تحصیلات تکميلي، با توجه به اخلاف سطح علمي دانشـگاه ها، معدل داوطلبان بر اساس رشته، دانشگاه و نمره علمي تراز شده است و به عنوان معدل مؤثر درج شده است.

مشاوره انتخاب رشته ارشد

فرم انتخاب رشته هاي تحصيلی اينترنتی همزمان با كارنامه نتايج اوليه در درگاه اطلاع رسانی اين سازمان منحصراً براي داوطلباني كه با توجه به مندرجات رديف 7 كارنامه، در دوره های روزانه و يا دوره هاي غيرروزانه مجاز به انتخاب رشته شده اند، قابل مشاهده ميباشد. لذا
داوطلبان لازم است براي ورود به درگاه انتخاب رشته از دو روش ورود اطلاعات استفاده کنند و نسبت به ثبت كدرشته محل های انتخابی و تكميل فرم مذكور، اقدام نمايند.

  • وارد کردن شماره پرونده و كد رهگيري ثبتنام
  • ورود با شماره پرونده، شماره داوطلب و كد ملی

نکته اینجاست که چنانچه در رديف پذيرفته شدگان نهايي آزمون قرار بگيريد ولی تا تاريخ 31/6/1401 موفق به دريافت مدرك كارشناسی خود نگرديد، قبولي شما باطل خواهد شد. علاوه بر آن سيسم انتخاب رشته کنکور ارشد تا حدودی هوشمند طراحي گرديده تا در حد امكان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اينترنتي به آنان تذكر دهد.

مثلا اگر کدرشته محل را اشتباه وارد کرده اید و در آن کدرشته مجاز به انتخاب رشته نیستید، سیستم ارور خواهد داد و فرایند انتخاب رشته تکمیل نخواهد شد. برای تکمیل انتخاب رشته از دریافت کد 15 رقمی پیگیری اطمینان حاصل فرمایید. در غیر این صورت سازمان سنجش مسئولیتی درقبال انتخاب رشته کارشناسی ارشد شما نخواهد داشت.

مشاوره کنکور ارشد

به عنوان مشاوره کنکور ارشد به شما پیشنهاد میکنیم دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد را شخصا مطالعه کنید و درباره شرایط انتخاب رشته بدانید. اما اگر فکر میکنید دفترچه انتخاب رشته کنکور نمیتواند برای شما مفید باشد، میتوانید با شماره 02633408944 تماس بگیرید و با مشاور متخصص کنکور ارشد موسسه آکو صحبت کنید.

انتخاب رشته کارشناسی تا ارشد

قیمت و شرایط مشاوره انتخاب رشته کنکور آکو

قیمت مشاوره انتخاب رشته کنکور آکو براساس میزان خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود. مثلا مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی با مشاوره انتخاب رشته ارشد متفاوت خواهد بود. به همین دلیل است که شرایط برقراری ارتباط آنلاین از طریق شماره همراه 09025646234 را برای شما فراهم کرده ایم.

علاوه بر آن میتوانید از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره آکو و یا کانال تلگرام کنکوری آکو با ما ارتباط برقرار کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا