پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

راز قبولی کنکور رشته تجربی

شرکت و موفقیت در کنکور تجربی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

یک بخش از زندگی تحصیلی هر فرد به کنکور ختم می‌شود و برای بسیاری از افراد رسیدن به نتیجه‌ای خوب و دلخواه دستاوردی مهم محسوب می‌شود. در واقع رؤیای رسیدن به دانشگاه و شغل دلخواه برای همه شیرین است و سال‌ها فکر را مشغول می‌کند. دیگر لازم نیست بگوییم که رشته تجربی محبوب ترین زیرشاخه کنکور نظری است و آمار داوطلبان کنکور تجربی 1401 نشان میدهد که تقریبا نصف کل داوطلبان کنکور برای شرکت در کنکور تجربی خودشان را آماده میکنند.

اما آیا رسیدن به موفقیت در کنکور تجربی به‌راحتی امکان‌پذیر است؟ قطعاً رسیدن به رتبه قبولی در کنکور تجربی نیازمند توجه به نکاتی است که در این مقاله می‌خواهیم به آنها اشاره کنیم. با مرکز کنکور آکو همراه باشید تا مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲ را با قدرت شروع کنید.

مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲ برای موفقیت در کنکور تجربی

شرکت در کنکور تجربی 1402

ازآنجایی‌که رشته تجربی به یکی از رشته‌های پرطرف‌دار تبدیل شده است و در سال‌های اخیر تعداد زیادی داوطلب در این کنکور شرکت کرده‌اند در این مقاله مناسب دیدیم که در مورد راز های قبولی در کنکور تجربی معروف صحبت کنیم! متأسفانه امروزه این تفکر اشتباه در جامعه رواج پیدا کرده است که اگر دانش‌آموزی به لحاظ درسی از سطح خوبی برخوردار باشد باید در این رشته درس بخواند و در نهایت شرکت در کنکور تجربی را انتخاب کند!

این تفکر بسیار غلط است و باعث شده بسیاری از دانش‌آموزان نتوانند راه و مسیر شغلی خود را به‌درستی انتخاب کنند. موفقیت در کنکور تجربی نیازمند توانایی‌هایی بیشتر از نمره و معدل بالا می‌باشد. به همین دلیل است که پیشنهاد میشود قبل از انتخاب رشته نهم، با مشاور صحبت کنید و یا حداقل از مشاوره انتخاب رشته دانشگاه برای تصمیم گیری درست بهره ببرید.

با مشاوره کنکور تجربی 1402 ، با برنامه ریزی صحیح شروع به درس خواندن کنید و تکنیک های تخصصی کنکور را برای موفقیت بکار بگیرید. سوالات کنکور را بشناسید و آنها را پیش بینی کنید.

تعداد شرکت کنندگان در کنکور تجربی

آمار داوطلبان کنکور تجربی نشان میدهد که جمعیت افرادی که در کنکور تجربی شرکت می‌کنند هرساله در حال افزایش است. این روند سعودی از سال 89 آغاز و تا به امروز ادامه دارد. در طی این سال‌ها حدوداً 1.800.00 نفر به تعداد داوطلبان این کنکور اضافه شده است. خیال نکنید که همه رقبای شما برای موفقیت در کنکور تجربی دانش آموزان هستند! بسیاری از داوطلبان فارغ التحصیلانی هستند که با مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲ و وقت آزادی که دارند، برای موفقیت تلاش دارند. این آمار نشان‌دهندهٔ این است که تعداد افراد زیادی بر سر کسب رتبه قبولی کنکور تجربی در رشته‌های پرطرف‌دار رقابت میکنند.

باتوجه‌به اعداد و ارقامی که از این کنکور در دسترس است می‌توان به‌سادگی متوجه شد که قبولی در کنکور تجربی و گرفتن پذیرش در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی کار راحت و آسانی نیست و نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و تلاش فراوان است. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع توضیح می‌دهیم.

مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲

دانش‌آموزانی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند باید با آگاهی کامل از تغییرات دفترچه کنکور سر جلسه بروند در نتیجه بهتر است تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشیم.

انگیزشی شرکت در کنکور تجربی

تعداد سؤالات کنکور تجربی در حالت کلی 270 سؤال است که شامل دروس تخصصی و عمومی می‌شود. مدت‌زمان پاسخگویی به کل این سؤالات 250 دقیقه (4 ساعت و 10 دقیقه) است که بین دروس عمومی و تخصصی تقسیم می‌شود.

دفترچه عمومی شامل 100 سؤال از درس‌های دین و زندگی، عربی، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی است که تعداد سؤالات هر درس 25 عدد است ولی زمان پاسخگویی به هر درس متفاوت است و به شکل زیر است:

  • ادبیات فارسی: 18 دقیقه
  • عربی: 20 دقیقه
  • دین و زندگی: 17 دقیقه
  • زبان انگلیسی: 20 دقیقه

دفترچه دروس اختصاصی نیز پس از اتمام زمان دفترچه عمومی به داوطلبان داده می‌شود. این دفترچه نیز شامل 100 سؤال و در مجموع 75 دقیقه فرصت برای پاسخگویی دارد ولی زمان پاسخ‌دادن برای هر درس متفاوت و به شکل زیر است:

  • زمین‌شناسی: 20 دقیقه
  • ریاضی: 47 دقیقه
  • زیست‌شناسی: 36 دقیقه
  • فیزیک: 37 دقیقه
  • شیمی: 35 دقیقه

قبولی در کنکور تجربی

برای رسیدن به موفقیت در کنکور تجربی باتوجه‌به بالا بودن تعداد شرکت‌کنندگان، نیازمند استراتژی می‌باشد که از ابتدای سال دوازدهم و یا بهتر است از ابتدای ورود به رشته چیده شود تا نتیجه حاصل شود. یعنی پیشنهاد ما به عنوان مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲، شروع کنکور از پایه دهم یا یازدهم است.

برای کسب رتبه قبولی در کنکور تجربی چند اقدام اولیه لازم است. دانستن ضرایب هر درس برای مطالعه و برنامه ریزی به اندازه، انتخاب منابع درست ، زمان بندی اصولی و استراحت کافی براساس نیاز و ساعات درس خواندن و البته بودجه بندی صحیح برای درس خواندن در سال کنکور ، از مهمترین عوامل برای موفقیت در کنکور تجربی و یا هر کنکور دیگری است. البته شرکت در آزمون های آزمایشی و شبیه ساز کنکور را نیز نباید در مسیر موفقیت فراموش کنیم.

بررسی ضریب دروس برای کسب رتبه قبولی در کنکور تجربی

در اولین قدم، آشنایی با ضرایب زیرگروه های کنکور می‌تواند شما را برای داشتن یک برنامه‌ریزی صحیح کمک کند. در واقع لازم است برنامه مطالعاتی خود را بر اساس پرضریب ترین درس در رشته موردنظر خود بنویسید و بدانید چه درسی باید در اولویت مطالعه شما باشد. ضریب دروس عمومی برای هر رشته برابر 2 است اما در دروس تخصصی متفاوت است که در جدول زیر آمده:

ضرایب کنکور تجربی

دانستن ضریب هر درس به شما کمک می‌کند تا اولویت‌بندی برنامه خود را بدانید و بر اساس آن تلاش کنید و مطالعه روزانه خود را انجام دهید. دقت کنید ساعت مطالعه خود را بر اساس نیازتان تعیین کنید و هر روز تلاش کنید ساعت مطالعه تان را افزایش دهید.

اگر در طول روز و هفته و ماه مطالعه شما پیشروی نداشته باشد و میزان مطالعه کم باشد قطعاً نمی‌توانید خود را به بودجه‌بندی آزمون برسانید؛ بنابراین لازم است استانداردی برای ساعت مطالعه و میزان مطالعه در نظر بگیرید و طبق آن پیش بروید.

برای مثال اگر دانش‌آموز دوازدهمی هستید و مدرسه می‌روید در روزهای مدرسه تایم مطالعه شما باید بین 6 تا 7 ساعت باشد و در روزهای تعطیل باید به 10 تا 12 ساعت برسد. ولی اگر سال دومی هستید میزان مطالعه هر روز باید بین 11 تا 12 ساعت باشد.

منابع درست یکی از نکات موفقیت در کنکور تجربی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای قبولی در کنکور تجربی تأثیرگذار باشد انتخاب کتاب کمک‌درسی و منبع تست مناسب است. انتخاب کتاب بهتر است با آگاهی و بررسی کتاب‌های موجود در بازار صورت بگیرد تا بتوانید کتابی مناسب با سطح علمی خود انتخاب کنید. ویژگی‌های کتاب کمک‌آموزشی مناسب:

  • مناسب با سطح علمی دانش‌آموز باشد.
  • دارای درس‌نامه جامع و دقیق
  • دارای تست‌های متنوع و طبقه‌بندی‌شده
  • دارای پاسخ‌نامه کاملاً تشریحی با توضیحات کامل

دقت داشته باشید در کنار داشتن کتاب‌های کمک‌آموزشی و کلاس‌های تقویتی در صورت نیاز باید تکنیک مطالعه هر درس را به‌خوبی یاد بگیرید و بدانید با چه روشی مباحث به‌خوبی در ذهنتان می‌ماند. در واقع هر دانش‌آموز روش مطالعه و ویژگی‌های متفاوتی دارد که باید باتوجه‌به آنها درس بخواند اگر در این زمینه نمی‌توانید مسیر خود را پیدا کنید می‌توانید از یک مشاور خوب و باتجربه کمک بگیرید تا مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲ شما را راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین منبع کنکور

استراحت و تفریح برای موفقیت در سال کنکور

استراحت داشتن و تفریح داشتن مقوله‌ای است که بسیاری از داوطلبان آن را در مغایرت با موفقیت در کنکور تجربی می‌دانند. اما این موضوع کاملاً اشتباه است. تصور کنید برای 9 ماه خود را در اتاق حبس کنید و فقط درس بخوانید به نظرتان بدن و جسمتان کشش تحمل این فشار را دارد؟ قطعاً نه! بنابراین نیاز است گاهی به بدن و ذهن خود استراحت دهید و انرژی ازدست‌رفته را بازیابی کنید. اگر به عادات و ویژگی های رتبه های برتر نیز دقت کنید می‌بینید که این افراد نیز ساعاتی را برای تفریح خود در نظر داشتند.

شرکت در کنکور تجربی بعد از آزمون های آزمایشی

همچنین شرکت در آزمون‌های آزمایشی پیش از شرکت در کنکور تجربی برای محک‌زدن خود بسیار ضروری و مناسب است. شرکت در این آزمون‌ها می‌تواند شما را با سؤالات و حتی با خودتان بیشتر آشنا کند. بررسی و تحلیل کارنامه آزمون‌های آزمایشی به شما کمک می‌کند تا ببینید در هر درس پیشرفتتان به چه صورت است. ( برای آموزش تحلیل کارنامه آزمون های قلمچی و آموزش تحلیل کارنامه گاج کلیک کنید.)

به علاوه قرارگرفتن در موقعیت آزمون نیز کمک می‌کند تا استرس را از خود دور کنید و بدنتان به‌قرار گیری در صندلی آزمون عادت کند. وجود استرس یکی از مخرب‌ترین موارد در سال کنکور است که باید تلاش کنید روش های کاهش استرس کنکور را یاد بگیرید و در هنگام مطالعه آرامش را برقرار کنید تا بتوانید شرکت در کنکور تجربی را با آرامش تجربه کنید.

موفقیت در کنکور تجربی با مشاوره کنکور تجربی 1402 برای کسب رتبه قبولی در کنکور تجربی

انگیزه و اعتماد بنفس برای کسب رتبه قبولی در کنکور تجربی

انگیزه و اعتماد بنفس میتواند 50 درصد مسیر را برای شما صاف کند! مشاور کنکور نیز به عنوان همراه شما رد این مسیر وظیفه انگیزه دادن و اعتماد بنفس دادن صحیح به دانش آموز دارد. مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲ را با مهندس سهیلحاجکرم شروع کنید. و در این مسیر  تلاش کنید دید مثبت خود را از دست ندهید و تا انتهای مسیر امیدوار بمانید. قطعاً زندگی در یاس و ناامیدی نمی‌تواند نتیجه چندان خوشی را برایتان رقم بزند!

اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا