پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

رشته های پودمانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

یکی از نظام‌های ارائه شده توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی در کنار نظام ترمی، نظام پودمانی برای تحصیلات عالیه دانشگاهی می‌باشد. این نظام شرایط ویژه‌ای برای تحصیل را به وجود آورده تا افرادی که زمان کافی برای گذراندن در دانشگاه را ندارند بتوانند از نظام پودمانی استفاده کنند. در ادامه به توضیح بیشتری راجع به رشته های پودمانی در دانشگاه علمی کاربردی می‌پردازیم. خبر خوش برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه های علمی و کاربردی اینجاست که ثبت نام در نظا پودمانی دانشگاه های علمی و کاربردی بدون کنکور است و هرکس با شرایط خاص تحصیلی و حتی شاغلین تمام وقت یز میتوانند در این دوره ها شرکت کنند. برای مشاور تخصصی ادامه تحصیل ، مشاوره تخصصی کنکور و تحصیل در خارج از کشور با پرسا همراه باشید. 

به طور کلی دانشگاه‌های علمی کاربردی جز دانشگاه‌های نیمه‌دولتی هستند که وابسته به وزارت علوم است. این دانشگاه به‌منظور افزایش سطح مهارت افراد شاغل و افزایش نیروهای متخصص در زمینه های شغلی مختلف تأسیس شده است. هم اکنون حدود 200 مرکز آموزشی علمی کاربردی در تهران وجود دارد. دوره‌های دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دو صورت دو نظام ترمی و پودمانی ارائه می‌شود.

نظام پودمانی در دانشگاه های علمی و کاربردی

در رشته هایی که به صورت پودمانی ارائه میشوند مهارت ها به صورت پودمان های مستقل ارائه میشوند. در نظام پودمانی هر پودمان از چند واحد درسی تشکیل شده است که مجموع پودمانهای هر دوره بین 8 تا 12 پودمان می‌باشد. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم رشته های پودمانی بدون کنکور ارائه میشوند و شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو در دوره های پودمانی در نظر گرفته نشده است. یعنی افرادی که دیپلم نظام قدیم، دیپلم نظام جدید و یا دیپلم نظام جدید علمی و کاربردی داشته باشد میتواند در این دوره شرکت کند.

از مهم ترین تفاوت های نظام ترمی و پودمانی این است که سربازان حین انجام خدمت میتوانند در رشته های پودمانی به تحصیل بپردازند درحالی که برای نظام ترمی این امکان وجود ندارد. همچنین نظام پودمانی از قوانین دانشگاهی پیروی کرده و امکان تطبیق واحد، تغییر رشته و انتقال برای دانشجویان وجود دارد. نمره قبولی هر درس در پودمان نیز در نظام پودمانی 12 بوده در صورتی که برای نظام ترمی حداقل نمره 10 می‌باشد. در انتهای دوره پودمانی نیز یک آزمون جامع برگزار می‌شود که در صورت قبولی مدرک کاردانی و یا کارشناسی متناسب با مقطع تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌شود.

ادامه تحصیل در دوره های پودمانی دانشگاه علمی و کاربردی - مشاوره ادامه تحصیل

شرایط پذیرش دانشجو دوره پودمانی

پذیرش دانشجو در دوره پودمانی به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم میشود. شرایط عمومی شامل شرایط سلامت روانی و اعتقادی دانشجو میباشد. که معمولا همه افراد در جامعه جمهوری اسلامی ایران این ویژگی ها را دارند. شرایط اختصاصی برای پذیرش در نظام پودمانی به معنی مدارک تحصیلی و سطح علمی دانشجو هنگام ثبت نام در دوره های پودمانی است که در ادامه به توضیح کامل شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در دوره های پودمانی دانشگاه هایعلمی و کاربردی می‌پردازیم. برای مشاهده نحوه ثبت نام در دوره های پودمانی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شرایط عمومی پذیرش:

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به احکام عملی اسلام
  • عدم سابقه کیفری و سابقه حضور در ساواک، فراماسون و غیره
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • قبول داشتن نظام (در صورت وجود سابقه مخالفت از داوطلب ثبت‌نام نخواهد شد)

شرایط اختصاصی پذیرش د نظام پودمانی دانشگاه علمی کاربردی:

  • داشتن مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر آموزش عالی برای ثبت‌نام در دوره کارشناسی لازم است.
  • فرد با داشتن مدرک کارشناسی ناپیوسته از رشته های دیگر می‌تواند در دوره پودمانی ثبت‌نام کند.
  • طلاب دارای مدرک سطح یک و یا سطح دو می‌توانند در دوره پودمانی ثبت‌نام کنند
  • اگر فردی بخواهد در دوره پودمانی ثبت‌نام کند و در رشته غیر مرتبطی مدرک کاردانی داشته باشد باید تمام دروس پیش‌نیاز را بگذراند.

ثبت نام در دوره پودمانی دانشگاه علمی کاربردی

برای ثبت نام در دوره پودمانی دانشگاه علمی کاربردی برخلاف هر دانشگاه دیگری نیاز به مدارک پایان خدمت سرباری بریا پسران است. و این شرایط خاص ثبت نام به دلیل داشتن دانشجویان شاغل و بزرگسال میباشد.  شرکت در دوره های پودمانی مزایای زیادی را برای دانشجویان به همراه دارد که یکی از این مزایا ندرک تحصیلی معتبر در انتهای دوره میباشد. مدارک مورد نیاز هنگام ثبت نام دوره های پودمانی علمی کاربردی را در ادامه برای شما آورده ایم و درباره مدرک تحصیلی و مزایای ثبت نام در این دوره بیشتر بخوانید. برای مشاوره ادامه تحصیل در دوره های پودمانی دانشگاه های علمی کاربردی همین حالا با مشاور مخصوص خودت از طریق وبسایت پرسا ارتباط برقرار کن.

  • دارابودن کارت پایان خدمت هوشمند
  • دارابودن کارت معافیت دائم هوشمند
  • داشتن گواهی اشتغال به تحصیل برای کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح
  • دارابودن کارت معافیت دائم هوشمند برای متولدین سال 1354 و قبل از آن مشمولین دارای مدرک کاردانی که در سنوات مجاز مدرک تحصیلی خود را گرفته‌اند.
  • کارمندانی که تعهد به خدمت در سازمان‌ها دارند باید حتماً گواهی اشتغال به خدمت داشته باشند.
  • فارغ‌التحصیلان کاردانی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی دانش‌آموخته شده باشند و از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها بیشتر از یک سال نگذشته باشد.
  • طلاب باید دارای مدرک کاردانی یا معادل آن که نشان‌دهنده معافیت تحصیلی می‌باشد، ارائه دهند.
  • مشمولان فارغ التحصیل کاردانی باید برگه معافیت موقت بدون غیبت را ارائه دهند.

اعتبار مدرک دوره پودمانی

اعتبار مدرک برای بسیاری از دانشجویان حائز اهمیت می‌باشد چراکه می‌خواهند با ارائه مدرک به سازمان‌های مختلف در داخل کشور و یا خارج کشور مشغول به کار شوند. در خصوص مدرک دوره پودمانی باید گفت اعتبار آن مانند تمامی مدارک دانشگاه‌های دیگر کشور معتبر می‌باشد و برای کار یا ادامه تحصیل در خارج از کشور نیز مناسب است. اما ممکن است برخی از دانشگاه‌های دنیا این مدرک را قبول نداشته باشند که برای بسیاری از دانشگاه های داخلی این امر صادق است و چندان تفاوتی با سایر دانشگاه های معمولی کشور ندارد. هرچند که دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه تهران یا دانشگاه صنعتی شریف تهران دارای مدرک معتبر جهانی هستند.

مزایای ثبت نام در دوره پودمانی

دوره‌های پودمانی مطابق با نیازهای بازار کار برگزار می‌شوند و کسی که دوره‌های پودمانی را پشت سر گذاشته باشد قطعاً در محیط کاری می‌تواند کیفیت بهتری را ارائه دهد. همین امر منجر به افزایش کیفیت کار خروجی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف می‌شود. همچنین بهینه‌سازی فرایندهای آموزشی در محیط کار با دوره‌ها پودمانی انجام شده است و افراد علاقه‌مند به تحصیل می‌توانند در کنار شغل خود به تحصیل در رشته مربوط با شغلشان نیز بپردازند. اگر هنوز درباره ادامه تحصیل خود مطمئن نیستید و نیاز به مشاوره و تصمیم گیری تخصصی دارید، برای مشاوره ادامه تحصیل همین حالا تماس بگیرید/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا