پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمدرسه

بهترین هنرستان های کرج

هنرستان های فنی حرفه ای و کار و دانش کرج

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.5/5 - (13 امتیاز)

دانش آموزان پایه نهم متوسطه پس از گذراندن مقطع تحصیلی خود، با توجه به نوع انتخاب رشته­ای که دارند، وارد هنرستان و یا دبیرستان می‌شوند. همانطور که از نام هنرستان پیداست در این مدارس فنون مختلف و هنر های مختلف به دانش آموزان آموزش داده میشود. بنابراین دانش آموزان هنرستانی در طی دوران تحصیل خود با توجه به رشته انتخابی کارهای عملی بسیاری انجام می‌دهند. در بهترین هنرستان های کرج و سراسر کشور بیش از ۱۰۰ رشته مختلف تدریس می شود.

رشته‌ های هنرستانی تنوع فراوان و شاخه بندی های بسیار زیادی دارند. انتخاب رشته در هنرستان ها بسیار متفاوت است و همه هنرستان ها تمامی این رشته ها را ارائه نمیدهند. بنابراین اگر رشته خاصی مد نظر دانش آموزان است باید به مدرسه ای که آن را تدریس می­کند مراجعه کند.
برخی رشته های هنرستان وابسته به جنسیت دانش آموزان است. بنابراین پس از علاقه و استعداد در هنرستان جنسیت از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مقاله مشاوره تحصیلی کنکور آکو درباره ویژگی های بهترین هنرستان های دخترانه و پسرانه بیشتر بخوانید و با هنرستان های دخترانه و پسرانه آشنا شوید.

مارا در اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو همراهی کنید و یا برای دریافت مشاوره کنکور تخصصی هنر کلیک کنید. 

معرفی بهترین هنرستان های دخترانه و پسرانه در کرج
تحصیل در بهترین هنرستان های دخترانه و پسرانه کرج

از مزایای تحصیل در بهترین هنرستان های کرج می­توان به آموزش هم زمان تئوری و عملی اشاره کرد و چون دانش آموز در رشته خود بسیار از امور را به صورت عملی فراگرفته، شانس بالایی برای جذب بازار کار دارد و همزمان با پیدا کردن شغل مناسب و مرتبط به رشته خود امکان تحصیل در مقاطع بالاتری را دارد.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای رشته های هنرستانی این است که آن ها بدون نیاز به گذراندن دوره پیش دانشگاهی و تنها با سپری کردن ۳ سال تحصیلی، می­توانند در آزمون کنکور که هر ساله توسط سازمان سنجش کشور برگزار می­شود، شرکت کنند و با کسب بهترین رتبه ها وارد دانشگاه شده و صورت بسیار تخصصی تر در رشته تحصیلی مورد علاقه خود یا گرایش های مشابه آن شروع به تحصیل کنند. مهم ترین گروه رشته های هنرستان عبارتند از گروه صنعت، کشاورزی، هنر، مدیریت و خدمات.

در این مقاله هدف ما بررسی بهترین هنرستان های دخترانه و پسرنه کرج، رشته های درسی ارائه شده در هریک از آنها و آدرس و اطلاعات دقیق هریک از آنها می‌باشد. بنابراین با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدارس متوسطه دوم کرج

علاوه بر انتخاب بهترین هنرستان های فنی وحرفه ای و کار و داش برای کسب رتبه خود در کنکور ، لازم است که مشاور کنکور هنر نیز در مسیر آمادگی کنکور همراه شما باشند. البته با تحلیل کنکور هنر 1401 و سالهای قبل از آن میشود به راحتی نتیجه گیری کرد، که علاوه بر بار علمی موضوع، شرایط تحصیل و برنامه ریزی دقیق نیز لازم است.

رشته های زیرگروه در هنرستان های دخترانه و پسرانه

رشته های زیر گروه صنایع در بهترین هنرستان های کرج: صنایع شیمیایی/ ماشین ابزاری/ تاسیسات مکانیکی/ نقشه کشی عمومی/ صنایع نساجی/ مکاترونیک/ مکانیک خودرو/ صنایع فلزی/ معدن/ ساختمان / نقشه برداری و …

زیر گروه های گروه کشاورزی در هنرستان های دخترانه و پسرانه : ماشین های کشاورزی/ امور دامی/ امور زراعی/ صنایع غذایی/ امور باغی و …

رشته های زیرگروه مدیریت و خدمات شامل: حمل و نقل/ تربیت کودک/ مدیریت خانواده/ ناوبری/ تربیت بدنی/ حسابداری شبکه و نرم افزار رایانه ای و…

زیر گروه هنر شامل: نقاشی/ نمایش/ سینما/ چاپ دستی/ پشتیبانی صحنه/ گرافیک/ صنایع دستی/ نقشه کشی معماری/ تولید برنامه تلویزیونی و ….

باتوجه به رشته های ارائه شده در هر زیرگروه هر مدرسه ، به معرفی بهترین هنرستان های دخترانه و پسرانه در کرج میپردازیم. شما بعد از خواندن این مقاله میتوانید به راحتی بهترین محل تحصیل را برای دانش آموز خود انتخاب کنید. برای انتخاب رشته کنکور هنر کلیک کنید.

معرفی بهترین هنرستان های کرج
هنرستان دخترانه معرفت از بهترین هنرستان های کرج 

هنرستان معرف، یک مدرسه دخترانه می‌باشد، تحصیل درآن نیازمند پرداخت هزینه است. رشته های تحصیلی که در آن ارائه و تدریس می‌شوند عبارتند از، رشته انیمیشن،طراحی دوخت، معماری داخلی، نقشه کشی معماری،حسابداری، گرافیک و نیوگرافیک.

این هنرستان دارای ۲۴ سال سابقه می‌باشد و هر ساله دانش آموزان موفقی از آنجا فارغ التحصیل می‌شوند.

آدرس هنرستان غیردولتی معرفت: کرج، فاز ۲ گوهردشت، خیابان سوم غربی، پلاک ۴۹

شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۲۱۱۰۹

هنرستان دخترانه آپادانا کرج

هنرستان آپادانا دارای ۱۵ سال سابقه می‌باشد. این هنرستان غیردولتی است و یک مدرسه دخترانه می‌باشد. در هنرستان دخترانه آپادانا که یکی از بهترین هنرستان های کرج است، رشته های گرافیک، فتوگرافیک، حسابداری،شبکه و نرم افزار و کامپیوتر تدریس می شوند.

آدرس هنرستان دخترانه غیردولتی آپادانا در کرج: فردیس، مابین فلکه سوم و چهارم، خیابان ۳۹

شماره تماس: ۰۹۱۲۳۶۲۸۶۴۰

هنرستان دخترانه شایا تکنیک نو

هنرستان شایا تکنیک نو یک مدرسه دخترانه و غیرانتفاعی می­باشد. این هنرستان دارای ۱۸ سال سابقه فعالیت بوده و رشته های درسی که در این هنرستان تدریس و ارائه می شوند عبارتند از کامپیوتر، گرافیک، انیمیشن، حسابداری و معماری. هنرستان دخترانه شایا کرج هر ساله در کارنامه فعالیت خود تعداد زیادی دانش آموز با بهترین رتبه های برتر کنکور در سطح استان و کشور دارد.

آدرس هنرستان دخترانه شایا تکنیک نو کرج : کرج، خیابان اصلی شاهین ویلا، خیابان چهارم غربی.

شماره تماس هنرستان شایا:۰۹۱۲۵۶۲۴۱۲۰

هنرستان آیت الله خامنه­ ای کرج

این هنرستان یکی از بهترین مدرسه های دخترانه کرج می­باشد. رشته های درسی که در این هنرستان ارائه و تدریس می شود عبارتند از حسابداری، صنایع غذایی، کامپیوتر، الکترونیک و گرافیک.

آدرس هنرستان آیت الله خامنه ای: کرج، میدان آزادگان، بلوار استاد مطهری، بیست متری هفتم، جنت آموزش و پرورش ناحیه ۳.

شماره تماس: ۰۲۶۳۲۵۰۴۷۱۱

بهترین هنرستان های پسرانه دولتی و غیرانتفاعی کرج

هنرستان غیرانتفاعی پسرانه امام جواد کرج

هنرستان امام جواد یک مدرسه پسرانه می باشد و از بهترین هنرستان های پسرانه کرج میباشد. تحصیل در هنرستان پسرانه امام جواد مستلزم پرداخت هزینه است. این مدرسه دارای بیش از ۱۷ سال سابقه فعالیت می­باشد. رشته های درسی که در این هنرستان ارائه و تدریس می شوند عبارتند از رشته شبکه، کامپیوتر، حسابداری، ساختمان و…

آدرس هنرستان امام جواد: کرج، گلشهر، میدان مادر، خیابان سوم شرقی، پلاک ۱۲۰

شماره تماس: 02632773736

هنرستان سهند بهترین هنرستان در شاهین ویلا کرج

هنرستان پسرانه سهند نیز از جمله بهترین هنرستان های پسرانه دولتی واقع در کرج میباشد و خدماتی در باب رشته های حسابداری، شبکه، نرم افزار، رایانه، نقشه کشی و معماری ارائه میدهند. این مدرسه واقع در ناحیه چهار کرج است. درحال حاضر آقای سرمست مدیریت مجموعه آموزشی فنی و حرفه ای سهند را بر عهده دارد.

آدرس هنرستان سهند کرج: شاهین ویلا خیابان یک شرقی میباشد – شماره تماس مدرسه سهند: 0263456653.

هنرستان مهر عظیمیه از بهترین هنرستان های پسرانه کرج

این هنرستان یک مدرسه غیر دولتی و پسرانه در کرج که از بهترین هنرستان های پسرانه کرج می­باشد. رشته های درسی که در این مدرسه ارائه و تدریس می شوند عبارتند از رشته کامپیوتر، حسابداری، معماری، انیمیشن، نقشه کشی، رشته های سینمایی و …

آدرس هنرستان مهر عظیمیه کرج: کرج، عظیمیه، میدان اسبی، روبروی بازار شام، خیابان شهید راوش، پلاک ۲۶
شماره تماس: ۰۲۶۳۲۵۵۲۳۱۵ – ۰۲۶۳۲۵۵۲۳۱۶

هنرستان دخترانه و پسرانه هوانوردی آرتا کرج

هنرستان هوانوردی آرتا کرج در رشته های هوانوردی دانش آموز می­پذیرد. دروس تخصصی که دانش آموزان ضمن تحصیل در این هنرستان باید سپری کنند عبارتند از زبان فنی هواپیما، ایرودینامیک، الکترونیک هواپیما، مواد هواپیمایی، تنوری شعبات، نقشه کشی صنعتی، هواپیما، الکترونیک هواپیما و …

آدرس هنرستان هوانوردی آرتا: کرج، فاز ۴ مهرشهر، خیابان ۴۰۸ غربی، پلاک ۵۹
شماره تماس:۰۲۶۳۳۵۲۷۳۹۱

هنرستان پسرانه مرآت در کرج 

مرآت یکی از بهترین هنرستان های پسرانه کرج است. هنرستان پسرانه مرآت یک مدرسه غیر دولتی می­باشد و تحصیل در آن مستلزم پرداخت هزینه است. رشته هایی که در این هنرستان ارائه و تدریس می شوند عبارتند از برق صنعتی، مکانیک، کامپیوتر و …

آدرس هنرستان پسرانه مرآت: کرج، شاهین ویلا، خیابان یکم غربی، پلاک ۱۱۲
شماره تماس:۰۲۶۳۴۵۶۴۳۴۴

هنرستان پسرانه یادگار امام 

هنرستان یادگار امام یک مدرسه پسرانه دولتی می­باشد. طبق اطلاعاتی که کاربران به روی سایت­های مختلف قرار داده­اند نشان می­دهد که این هنرستان جزء آن دسته از هنرستان های خوب استان کرج است. این هنرستان جزء ناحیه ۲ کرج محسوب می­شود.

آدرس هنرستان یادگار امام: کرج، شهرک فردوسی، مقابل اداره استاندارد.
شماره تماس:۰۲۶۳۲۸۰۰۳۰۰

هنرستان پسرانه دکتر اسپرورین در کرج

هنرستان پسرانه دکتر اسپرورین از بهترین هنرستان های دولتی ناحیه چهار در کرج میباشد و در رشته تربیت بدنی خدمات اموزشی ارائه میدهد همچنین مدیریت مجموعه با جناب اقای پژمان رضایی میباشد. از امکانات این مجموعه آموزشی میتوان به دوربین مدار بسته ، دستگاه ثبت تردد و تخته هوشمند، یو پی اس و ژنراتور اشاره کرد.

همچنین دانش آموزان و اولیای آنان ادعا دارند که بین اولیا و کادر مدرسه ارتباط مستمر وجود دارد و برای دانش اموزان این مدرسه دوره های تقویتی برای دروس مدرسه نیز برگزار میشود و در مقطع متوسطه دوم به ویژه پایه دوازدهم نیز برای دانش اموزان کلاس های روش تست زنی نیز برگزار میگردد.

آدرس هنرستان دکتر اسپرورین : حصارک پایین روبروی سرم سازی خیابان مفتح – شماره تماس : 02634585638

هنرستان فنی و حرفه ای براتی از بهترین هنرستان های پسرانه کرج

هنرستان فنی و حرفه ای براتی یک مدرسه پسرانه می باشد. این هنرستان کاملا دولتی است و تحصیل دانش آموزان در آن به صورت رایگان است. این هنرستان جزء ناحیه ۲ کرج محسوب می­شود.

آدرس هنرستان فنی و حرفه ای براتی: کرج، فردیس، فلکه پنجم، شهرک سپاه.
شماره تماس:۰۲۶۳۶۵۴۷۸۸۲

بهترین هنرستان های کرج کدامند؟

بهترین هنرستان های کرج به تفکیک دخترانه و پسرانه بودنشان در این مقاله نوشته شده اند.

یک هنرستان خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

داشتن امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری کلاس های عملی ، مدرسین باتجربه و متخصص، دانش آموزان خوب و البته محیط تمیزو قابل استفاده از ویژگی های یک هنرستان خوب است.

هنرستان برای پسرها به درد میخورد؟

چرا که نه! اتفاقا ورود به بازار کار بعد از اتمام درس در هنرستان های فنی حرفه ای برای پسرها راحت تر است. همه چیز کاملا وابسته به دانش آموز است.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام فنی حرفه ای صنعت رشته مکانیکی خودرو برای دخترا ام هست و مدرسه ای‌هست ک اموزش بده؟

  2. میخواستم بدونم کدوم هنرستان نزدیک مهرشهر کرج هست که دارای رشته ساخت و تولید یا تراشکاری باشه

  3. سلام وقتتون بخیر یه سئوال داشتم رشته مکاترونیک در کدوم از هدرستانها وجود داره ممنون میشم راهنمایی کنید

  4. سلام ممنون از مطالب مفیدتون، یه سوال داشتم لطفا راهنماییم بفرمایید، من الان میخوام برم رشته آشپزی با توجه به مطالب بالابایدبرم کارو دانش شاخه خدمات رشته آشپزی، ولی الان اصلا نمیدونم کدوم مدرسه تو کرج( پسرانه)، این رشته و شاخه رو داره، تو رو خدا راهنماییم کنید، سردرگم هستم، وقت هم ندارم واسه فرم هدایت تحصیلیم
    لطفا راهنماییم کنید اگه میشه فورا سپاسگزارم🙏

  5. سلام و خسته نباشید ممنونم از مطالب خوبتون یک سوالی داشتم هنرستان دخترانه فنی حرفه ای شهید نوروزی واقع در دهقان ویلا برای رشته های عملی مثل کامپیوتر در سطح مدرسه آیت الله خامنه ای هست یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا