پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی ریاضی

رشته آموزش ریاضی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله با رشته آموزش ریاضی آشنا می شوید. رشته آموزش ریاضی جزو زیر مجموعه های کنکور ریاضی است و در دانشگاه های فرهنگیان یا تربیت معلم ارائه میشود. هدف از ارائه این رشته تربیت معلمانی است با دانش و توانایی تدریس بالا که در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند. درباره مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان نیز در سایت پرسا اطلاعات بیش تری می توانید کسب کنید.

در ادامه با این رشته کارآمد بیش تر آشنا خواهید شد. برای آن که در هنگام انتخاب رشته بدرستی تصمیم بگیرید, از مشاوران تحصیلی آکو سوالات خودتان را بپرسید.

معرفی رشته آموزش ریاضی

رشته آموزش ریاضی یکی از رشته های آموزشی است که دانشجویان در طول تحصیل و بعد از تحصیل از مزایا و امکاناتی برخوردار هستند. که این نکته باعث شده تا رشته های آموزشی مورد توجه و استقبال قرار بگیرند. افرادی که به درس ریاضی علاقمند هستند و می خواهند در آینده شغلی خود به تدریس این درس بپردازند, رشته آموزش ریاضی را می توانند مطالعه کنند.

درباره رشته آموزش فیزیک بیش تر بدانید.

متقاضیان این رشته خوب است بدانند که امکان تحصیل در رشته آموزش ریاضی در مقطع های تحصیلی کاردانی, کارشناسی, کارشناسی ارشد وجود دارد. بنابراین پیشرفت تحصیلی در این رشته امکان پذیر است. البته متقاضیان برای آن که در دانشگاه فرهنگیان قبول شوند باید در آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کنند.

تحصیل در رشته آموزش ریاضی

دانشجویان رشته آموزش ریاضی می توانند در دانشگاه های دولتی, آزاد و غیر انتفاعی تحصیل کنند. طول دوره تحصیلی این رشته در مقطع کارشناسی 4 سال است که 150 واحد درسی را شامل می شود. در جدول زیر واحدهای درسی این رشته را در مقطع کارشناسی می بینید:

عمومی مصوب وزارت علوممعارف اسلامیعمومی ویژه دانشگاه فرهنگیانتعلیم و تربیت اسلامیتربیتیتخصصیاختیاری
81631918806

اما واحدهای درسی که اهمیت زیادی در این رشته دارند بدین صورت است:

ریاضیات گسستهجبرنظریه اعدادآموزش ریاضی 1آموزش ریاضی 2دروس علوم تربیتیکارورزی 1 تا4

گرایشات رشته آموزش و پرورش در مقاطع تحصیلی تکمیلی

فارغ التحصیلان رشته آموزش ریاضی می توانند در مقطع تحصیلی تکمیلی خود در رشته هایی مانند: آمار ریاضی, ریاضی و ریاضی کاربردی, آمار, علوم کامپیوتر, مهندسی نرم افزار, هوش مصنوعی و … به تحصیل بپردازند.

چه توانایی هایی برای مطالعه رشته آموزش ریاضی نیاز دارید؟

طبیعتا اولین و مهم ترین توانایی که باید داشته باشید سطح بالای ریاضی می باشد. باید هوش ریاضی بالایی داشته و در استدلال و حل مسائل سریع باشید. مهم ترین نکته بعدی میزان علاقه ای است که به تدریس و دانش آموزان دارید. تدریس کردن شغل دشواری است و تنها کسانی که علاقمند به این کار هستند می توانند پیشرفت خود و دانش آموزانشان را مشاهده کنند.

همچنین باید بتوانید با دانش آموزان ارتباط خوبی داشته و مشکلات آن ها را در این درس بررسی کنید. دانش آموزان می توانند از هر سطح و قشری باشند و بسیار مهم است که توانایی برقراری ارتباط با آن ها را داشته باشید.

بازار کار رشته آموزش ریاضی

فارغ التحصیلان این رشته می توانند به صورت آزمایشی/رسمی در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند. اگر این افراد داشجو باشند از کمک هزینه تحصیلی که به آن حقوق دانشجو/معلمی می گویند برخوردار خواهند بود. معلمان می توانند به صورت خصوصی نیز تدریس کنند که در این صورت میزان درآمد بیش تری ممکن است داشته باشند.

البته این امر بستگی به تعداد دانش آموزان خصوصی دارد. اما افرادی که بطور خصوصی تدریس می کنند نه همیشه اما اکثرا لازم است تا سطح علمی خود را بیش تر کرده و تسلط بیش تری بر روی مباحث داشته باشند.

همچنین با مطالعه بیش تر معلمان می توانند بطور تخصصی به تدریس ریاضی کنکور بپردازند. لازم به ذکر است که استخدام در آموزش و پرورش بستگی به خود آموزش و پرورش دارد که علاقمندان می توانند در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

متاسفانه به شغل تدریس و معلمی در ایران بهای کمتری داده می شود. این در حالی است که در کشورهایی مانند آمریکا درآمد معلمان بالا بوده و تقریبا معادل 5 هزار دلار در ماه می باشد.

مزایا و معایب رشته آموزش ریاضی

هر رشته ای مزایا و معایبی دارد که در هنگام انتخاب رشته بهتر است به آن ها توجه کنیم. در ابتدای مقاله کمی درباره مزایای این رشته گفتیم, اما در این قسمت می خواهیم مزیت ها و معایب رشته آموزش ریاضی را بطور دقیق تر بررسی کنیم

مزایای رشته آموزش ریاضی

  • امکان استخدام بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی.
  • پرداخت حقوق به دانشجویان در حال تحصیل که معادل 1.500.000هزار تومان است.
  • اخذ دفترچه بیمه خدمات درمانی به دانشجویان این رشته و سایر رشته های آموزشی دانشگاه تربیت معلم.

معایب رشته آموزش ریاضی

  • مختلط نبودن.
  • فارغ التحصیلان رشته آموزش ریاضی موظفند به مدت 5 سال به خدمت دولت درآیند.
  • حقوق دانشجویی که در قسمت مزایا مطرح کردیم دچار کسری هایی مانند خوابگاه, غذا و … شده و تمام آن به دانشجویان تعلق نمی گیرد.
  • تعداد واحد های بیش تر نسبت به دانشگاه های سراسری.
  • عدم ادامه تحصیل در خارج از ایران بدلیل تعهد خدمت به آموزش و پرورش.

مشاوره تحصیلی آکو

رشته آموزش ریاضی از رشته هایی است که مطالعه آن خیلی سخت و دشوار نیست و بازار کار خوبی دارد. با مطالعه این مقاله امیدواریم اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کرده و در انتخاب رشته خود آگاه تر شده باشید. برای آنکه سوالات مشاوره ای خود را بپرسید و یا با سوالات افراد دیگر هم آشنا شوید در کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی آکو عضو شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا