پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

هدایت تحصیلی

روش درس خواندن نهم برای تیزهوشان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

پایه نهم نسبت به دیگر سالهای تحصیل در دوره متوسطه اول بسیار متفاوت است چرا که دانش آموز علاوه بر هدایت تحصیلی می تواند در آزمون های ورودی تیزهوشان نیز شرکت کند در نتیجه نیاز است تا دانش آموز برنامه ریزی مناسب درسی برای آزمون و البته امتحانات نهایی داشته باشد و درس خواندن نهم را جدی بگیرند.

در این مقاله پارمیس منتخبی تهرانی به عنوان یکی از بهترین مشاور های پایه نهم به دهم تحلیل تفاوت های این پایه با دیگر پایه های تحصیلی را برای ما بیان میکند و نیز بهترین روش مطالعه دروس پایه نهم را در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.

علاوه بر آن به کمک مشاور و تجربه وی در زمینه معرفی منابع، بهترین کتاب های کمک درسی پایه نهم و آزمون های آزمایشی پایه نهم را به دانش آموزان سخت کوش معرفی خواهیم کرد.

اهمیت درس خواندن نهم در رزومه تحصیلی دانش آموزان

پایه نهم آخرین سال در مقطع تحصیلی متوسطه اول است و به همین علت از جهت های مختلف اهمیت دارد. به عنوان مثال آزمون های ترم دوم پایه نهم به صورت نهایی برگزار می شود و از طرفی دانش آموز داریم پایه موظف به انتخاب رشته است.بعد از پر کردن فرم هدایت تحصیلی دانش آموز مجبور است برای سال دهم مدرسه خود را تغییر دهد و این تغییر محیط میتواند شرایط تحصیلی دانش آموزان را زمین تا آسمان تغییر دهد.

همه این موارد منجر به اهمیت زیاد درس خواندن نهم میشود. از طرفی دانش آموزانی که در این سن هستند در واقع به دوره نوجوانی نزدیک می شوند ورود به دوره نوجوانی باعث تغییرات روحی جسمی و ارتباطی دانش آموزان می شود که گاهی می تواند باعث افت تحصیلی در دانش آموز و رفتارهای پرخاشگرانه وی شود.

به همین علت نیاز است تا خانواده ها توجه بیشتری به فرزندان داشته باشد و با یک برنامه ریزی درسی نهم درست و حتی گاها مشاوره روانشناسی و تست های شخصیت شناسی، در درک بحران های نوجوانی و حل هرچه بهتر آنها همراهشان باشند.

به منظور جلوگیری از افت تحصیلی و برقراری ارتباط نزدیک و تحصیل مشتاقانه، دانش آموز میتواند از روانشناس و مشاور مدرسه کمک بگیرند و برای داشتن برنامه ریزی درس خواندن مناسب دانش آموز خود از یک مشاور تحصیلی نهم با تجربه نیز کمک بگیرد. آنچه در این مقاله به عنوان مشاور تحصیلی درباره درس خواندن نهم به شما آموزش میدهیم:

  • روش خواندن علوم نهم
  • روش خواندن ریاضی نهم
  • روش خواندن عربی نهم
  • روش خواندن فارسی نهم
  • روش خواندن اجتماعی نهم
  • روش خواندن قرآن و پیام های آسمانی نهم
  • روش خواندن زبان انگلیسی نهم
  • روش خواندن آمادگی دفاعی

روش خواندن درس آموزش قرآن و پیام های آسمانی

امتحان قرآن در پایه نهم به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار می‌شود قسمت شفاهی آن مربوط به بخش توانایی و مهارت قرائت و قسمت کتبی و آن مربوط به بخش معنا و درک صحیح آیات است. بنابراین نیاز است دانش آموز در طول سال تحصیلی در برنامه ریزی درسی نهم تقویت قرائت قرآن و همچنین قسمت نوشتن و کتبی آن را نیز به کمک مشاور انجام دهند.

خواندن قرآن نهم با استفاده از کتاب صوتی با نحوه صحیح خوانش و تلفظ آشنا شود. در قسمت معنا و درک آیات نیز دانش آموز باید معانی کامل لغت را یاد بگیرد و تلاش کند تا بتواند جملات را معنی کند.

در درس پیام های آسمانی بهتر است دانش آموز قبل از هر جلسه آن درس را پیش خوانی کند و با نحوه طرح سوالات معلم آشنا شود و برای امتحانات سوالات را مطالعه کند.

خواندن قرآن و دینی نهم

روش خواندن فارسی نهم

برای خواندن فارسی نهم نیاز است تا دانش آموز در ابتدا معنی لغات هر درس را به خوبی یاد بگیرد و پس از آن باید به سراغ معنی نثر و بیت های درس برود و به خوبی مفهوم آنها را درک کند. قسمت دیگر درس فارسی مربوط به دانش های زبانی میشود که نیاز است دانش آموز دانش های زبانی هر درس را کامل یاد بگیرد و برای یادگیری بهتر باید سوالات بیشتری از بخش مربوطه حل کند.

امتحان فارسی پایه نهم به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار می‌شود که ۱۰ نمره برای امتحان شفاهی که شامل روخوانی و فعالیت دانش آموز در کلاس است می باشند و ۱۰ نمره دیگر مربوط به معنی شعر و نثر، شناخت و معنی واژه، درک متن، دانش های زبانی و ادبی، خود ارزیابی و تاریخ ادبیات می باشد.

برای یادگیری کامل این قسمت ها و موثر خواندن ادبیات نهم دانش آموز می تواند از کتاب کمک درسی استفاده کنند. برای دانش آموزانی که سطح نسبتاً ضعیف تا متوسطی در درس فارسی دارند کتاب سیر تا پیاز گاج فارسی نهم پیشنهاد می‌شود و برای دانش آموزانی که سطح متوسط رو به بالا دارد و نیاز به درسنامه کامل ندارند کتاب پرسمان گاج برای حل سوالات بیشتر پیشنهاد میشود.

روش خواندن فارسی نهم

 روش خواندن عربی نهم

درس عربی نهم از دوبخش قواعد و ترجمه تشکیل شده است که پیشنهاد می شود در این درس پیش از هر جلسه دانش آموز لغت ها و معانی آنها را کامل مطالعه کنند. با این روش اولا سر کلاس پیش زمینه‌ای در ارتباط با ترجمه لغات داشته باشد و بعلاوه بهتر متوجه شدن درس، برنامه ریزی درسی نهم را برای دانش آموزان راحت تر میکند.

در برنامه درس خواندن نهم برای قسمت ترجمه عربی نیاز است تا معنی لغت ها را کامل فرا بگیرد و بتواند متن درس را ترجمه کند؛ علاوه بر آن دانش آموز باید تمامی تمرینات درس را خودش حل کند و اشکالات احتمالی را از معلم بپرسد.

برای خواندن قواعد عربی نهم باید توجه داشته باشید که قواعد درس عربی کاملا به هم پیوسته هستند و قواعد هر درس باید به طور کامل یاد گرفته شود تا دانش آموز بتواند قواعد درس بعدی را یاد بگیرد و متوجه شود.

امتحان این درس نیز به صورت شفاهی و کتبی است که ۵ نمره آن به قسمت شفایی اختصاص داده می‌شود و ۱۵ نمره آن برای امتحان کتبی می باشد .

در امتحان کتبی قسمت مهارت ترجمه بیشترین نمره را در خواندن عربی نهم به خود اختصاص می دهد.

کتاب پیشنهادی درس عربی برای تمامی دانش آموزان سیر تا پیاز گاج درس عربی میباشد که هم تست زنی را تقویت میکند و درسنامه آن هم میتواند در دوران امتحانات و پرسش های کلاسی کمک کننده باشد.

روش خواندن عربی نهم برای امتحان نهایی

تکنیک خواندن زبان نهم

زبان انگلیسی در پایه نهم مانند پایه های گذشته شامل در که لغات و همچنین گرامر می باشد. برای یادگیری بهتر زبان پایه نهم دانش آموزان می توانند از ویدیو های کمک آموزشی در اینترنت استفاده کند.

علی الخصوص دانش‌آموزانی که ضعف بسیار زیادی در درس زبان انگلیسی دارند‌. توجه داشته باشید که درس زبان انگلیسی درس پایه است و دانش آموزان موظف از پایه هفتم به خوبی در یادگیری آن بکوشند ولی در صورت ضعف در این درس نیاز است تا دانش آموزان با استفاده از ویدئو و یا شرکت در کلاس های زبان تخصصی این درس را فرا گیرند.

درس زبان انگلیسی یکی از درس های عمومی برای متوسطه دوم است که در حال حاضر باتوجه به تغییرات کنکور تنها تاثیر نمره نهایی برای کسب درصد آن موثر است. پس داشتن پایه قوی در این درس از پایه نهم شروع میشود و داشتن برنامه ریزی قوی برای این درس اهمیت دارد.

روش خواندن زبان نهم

روش خواندن ریاضی نهم

درس ریاضی در پایه نهم یکی از مهمترین دروس برای دانش آموزان است و برای داوطلبان مدارس تیزهوشان نیز اهمیت بسزایی دارد.

همچنین دانش آموزانی که میخواهند در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان تحصیل کنند باید نمره بالایی در این درس کسب کند. میزان تاثیر نمره امتحانات نهم در هدایت تحصیلی را در مقاله مربوطه به صورت گسترده ای تشریح کرده ایم.

برای یادگیری و آموزش کامل این درس دانش آموزان باید در کلاس های درسی خود به طور کامل به صحبت ها و تدریس معلم گوش کنند و پس از اتمام هر جلسه جزوه خود را تکمیل کرده و تمرینات کتاب را مجددا حل کنند. کمک گرفتن از کلاس های تیزهوشان نیز میتواند یکی از راه های آمادگی برای درس هوش و ریاضی نهم تیزهوشان باشد.

استفاده از ویدیو های آموزشی و کتاب کمک آموزشی نیز در درس ریاضی بسیار به دانش آموزان کمک می کند. که ترتیب استفاده از کتاب های کمک درسی ریاضی به تفکیک سطح درسی به شرح زیر خواهد بود:

  • دانش آموزانی که سطح ضعیف یا متوسط دارند: کتاب سیر تا پیاز گاج برای مطالعه درسنامه های کامل استفاده کنند.
  • دانش آموزانی که نیاز به درسنامه ندارند و سطح بالاتری دارند: از کتاب پرسمان برای حل سوالات تشریحی بیشتر استفاده کنند.

همچنین کتاب ریاضی پایه نهم جویا مجد نیز دارای سوالات سطح بالا می باشد که دانش آموزانی که در درس ریاضی قوی هستند برای حل سوالات بیشتر و آمادگی برای آزمون می توانند از آن استفاده کنند.

روش خواندن ریاضی نهم

روش خواندن علوم نهم

درس علوم نیز یکی از مهمترین دروس پایه نهم متوسطه دوره اول می باشد که باید در برنامه ریزی درسی نهم حتما مورد توجه خاص باشد.

دانش آموزانی که می‌خواهند در دبیرستان رشته علوم تجربی را انتخاب کنند باید نمره بالایی در این درس کسب کند به این منظور نیاز است تا دانش آموز برنامه‌ریزی درسی نهم را به صورت مدونی در طول هفته برای درس علوم اختصاص دهند.

همچنین بهتر است پیش از کلاس هر درس پیشخوانی شود و در کلاس به صحبت‌های معلم با دقت گوش شود. در درس علوم مرجع اصلی و می‌توان گفت مهم ترین مرجع، کتاب درسی است. درست همانطور که برای کنکور تجربی اهمیت متن کتاب درسی زیست شناسی بیشتر از کتاب های کمک درسی و تست است.

دانش آموز باید تمامی مطالب کتاب درسی شامل متن درس، فکرکنید ها و آزمایش ها را با دقت مطالعه کنند و حل نمونه سوالات مختلف از مدارس مختلف و به ویژه نمونه سوالات نهایی درس علوم نهم می تواند به پیشرفت دانش آموزان بسیار کمک کننده باشد.

درس خواندن نهم برای خواندن علوم چگونه باید باشد؟

روش خواندن مطالعات اجتماعی برای نهم

درس مطالعات اجتماعی شامل سه بخش جغرافیا تاریخ و اجتماعی میباشد که نیاز است دانش آموز برای یادگیری این درس هر درس را پس از تدریس معلم به طور کامل مطالعه کند.(درس هرروز همان روز)

دانش آموز باید سوالات معلم خود را یادداشت و در زمان خواندن بازگو کرده و تلاش کنند تا خودش بدون نگاه کردن به سوال جواب دهد یکی از روش های مطالعه که در این درس بسیار جوابگو است این است که دانش آموز مانند یک معلم این درس را به خودش یاد دهد. کلا یکی از بهترین روش های مطالعه همین بازی کردن نقش معلم است و برای بسیاری از درس های کنکور انسانی مورد استفاده قرار میگیرد.

روش مطالعه اجماعی پایه نهم

 روش مطالعه آمادگی دفاعی

کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم دارای ۱۲۶ صفحه می باشد و هر درس آن دارای بخش تئوری و عملی است. نمره دهی بخش عملی  توسط معلم مشخص میشود که وابسته به علایق دانش آموز و میزان تلاش وی در فعالیت های کلاسی است.

یعنی معلم می تواند با توجه به فعالیت های کلاسی و یا کار عملی دانش آموز نمره را به او بدهد. برای مطالعه مباحث تئوری این درس نیاز است تا دانش آموز به طور کامل هر درس را مطالعه کرده و سوالات معلم خود را نیز مطالعه کنند. استفاده از کتاب های کمک درسی برای این درس پیشنهاد نمیشود و بهتر است که از روش خواندن دروس حفظی بهره ببرید.

روش مطالعه آمادگی دفاعی کنکور

برنامه ریزی درسی نهم و قبولی تیزهوشان به کمک بهترین مشاور تحصیلی نهم

برای دریافت برنامه ریزی درسی نهم در دوران امتحانات و یا برای آمادگی آزمون تیزهوشان میتوانید از طریق شماره 02691690517 با دپارتمان مشاوره ما درتماس باشید و یا از طریق کانال تلگرام تیم مشاوره آکو درباره روش درس خواندن در سال نهم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا