پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل اقتصاد کنکور 1401

بودجه بندی اقتصاد کنکور 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.5/5 - (2 امتیاز)

یکی از دروس قدیمی و مهم کنکور انسانی اقتصاد است که تاثیر زیادی در رتبه داوطلب خواهد داشت. اقتصاد کنکور انسانی تک کتاب است و به همین دلیل معمولا ر مشاوره کنکور انسانی توصیه میشود دانش اموزان تسلط کافی را در درس اقتصاد کسب کنند و درصد خوبی را در کنکور داشته باشند. به طور کلی برای درس اقتصاد در کنکور انسانی زمان کمتری بازم است تا به تسلط کافی برسیم. به علاوه تحلیل سوالات کنکور 1401 نشان میدهد که درصد بالا در اقتصاد کنکور 14101 اصلا کار عجیبی نبوده است.

با مرکز مشاوره کنکور انسانی آکو همراه باشید و برای شروع کنکور انسانی 1402 همراه تیم برتر مهندس سهیل حاج کرم باشید.

بررسی اقتصاد کنکور 1401 انسانی

البته که درس اقتصاد در کنکور انسانی هرساله سوالات جنجالی زیادی را مطرح میکند و بسیاری از اساتید و رتبه های برتر کنکور انسانی در تحلیل اقتصاد به مقابله میپردازند. کتاب اقتصاد از مفاهیم و مسائل شکل گرفته است و برای کسب یک درصد عالی و قابل قبول لازم است به تمام مفاهیم و مسائل ان در تیپ های مختلف تسلت داشت. مفاهیم کتاب اقتصاد به مسائلی مانند تورم ، قیمت ، تجارت ، تولید ، مصرف ، مالیات و …. میپردازد و وجود اقتصاددانان حرفه ای در جامعه لازم است .

اما مسئله تک کتاب بودن اقتصاد کنکور نباید باعث بشه ما این درس را دست کم بگیریم و از آن راحت بگذریم چون یکی از اولویت های اصلی برای ورود به بهترین دانشگاه های سراسری کشور است.

بی شک باتوجه به حذف دروس عمومی از کنکور 1402 و البته تغییرات کتاب های درسی، اقتصاد کنکور 1402 با تغییرات زیادی نسبت به کنکور 1401 همراه است ولی تحلیل کنکور انسانی 1401 .  سوالات اقتصاد کنکور انسانی سال های قبل کمک زیادی میکند تا با تیپ سوال های درس اقتصاد در کنکور اشنا شوید. پس در ادامه به تحلیل سوالات اقتصاد کنکور 1401 خواهیم پرداخت.

درس اقتصاد در کنکور 1401 انسانی

تحلیل سوالات اقتصاد کنکور انسانی 1401

سوالات اقتصاد کنکور 1401 هم مانند سال های قبل بیشتر از بخش اول و دوم امده بود و تعداد سوالات از بخش های سوم و چهارم و پنجم کمتر به چشم میخورد. در میان تست های اقتصاد کنکور 1401 هم سوالات آسان به چشم میخورد و هم سوالات سخت و دشوار اما تحلیل اقتصاد کنکور 1401 نشان داده است که تعداد سوالات پیچیده و مفهومی ان بیشتر بود و لازمه پاسخ گویی به این سوالات دقت زیاد و حوصله بود.

سوال 121 اقتصاد کنکور 1401: اولین سوال اقتصاد سوالی راحت و مفهومی بود که برای پاسخ گویی به این سوال لازم بود فقط به متن کتاب تسلت داشت. این سوال مخلوطس از سه تیپسوال بود که امکان پاسخگویی به سوال را راحت کرده بود چرا که اگر داوطلبان پاسخ یکی از سوالات را هم نمی دانستند میتوانستند از دو سوال دیگر به گزینه ی درست که گزینه 1 است برسند.

اقتصاد کنکور سوال 122: سوال دوم ترکیبی از مسائل و مفاهیم متن درس بود و برای رسیدن به جواب درست ابتدا می بایست میزان مالیات ماهانه و خالض ماهانه شخص را بدست اورد و بعد مانده خالص برای باقی هزینه ها را بدست اورد .

پس باید در گزینه ها ابتدا دنبال پاسخ درست برای میزان مالیاتی ماهیانه ، بعد پاسخ درست برای میزان مانده ی خالص ماهیانه ، بعد نام نرخ مالیاتی که تصاعدی طبقه ای است گشت و بعد در اخر میزان مانده خالص درامد که 49 میلیون میشود گشت تا به گزینه 4 رسید.

سوال 123 اقتصاد کنکور انسانی 1401: این سوال هم که کاملا مشخص است و برای پاسخ به این سوال باید به فرمول های کتاب تسلت داشت تا درست ها و غلط ها را تشخیص داد  و به گزینه ی 3 رسید.

نکته سوال اینجا بود که سود اقتصادی برابر است با تفاضل هم هزینه های مستقیم و هم هزینه های غیر مستقیم نه فقط هزینه های مستقیم.

سوال 124 اقتصاد 1401: این مسئله مسئله حلی دربارع  تولید کنندگان است و برای پاسخ به این سوال ابتدا باید یک سال را ساله پایه در نظر گرفت و بعد مقدار سال جدید و قدیم را بدست اوریم پس مقدار و قیمت سال جدید و قدیم را ضرب و در هم جمع کنیم ، این کار را باید هم برای سال جاری و هم برای سال ثابت انجام داد تا به پاسخ درست که سوال 2 است رسید .

سوال 125: این سوال هم یک سوال مفهومی از متن کتاب است که از دو سوال مربوط به بخش 3 کتاب امده است و پاسخ درست هم گزینه 3 است.

سوال 126 اقتصاد کنکور انسانی 1401: یکی از سوال هایی که هر سال  در کنکور حضور دارد مسئله دهک ها است ، این مسئله از فصل 2 بخش 3 امده و برای پاسخ به سوال الف ابتدا باید مقادیر خواسته شده را در هم جمع و در اخر تقسیم کنیم .

نکته اینجاست که هرچه رقم توزیع درامد بدست امده ما کمتر باشد مناسب تر و هر چه بیشتر باشد نا مناسب تر است.

پس تا اینجا جواب دو سوال اول را بدست اوردیم و مانده سوال اخر که همه میدانیم شاخص مقایسه توزیع درامد در همه کشور ها نسبت دهک دهم به دهک اول است پس جواب درست گزینه 1 است .

اقتصاد انسانی 1401 سوال 127: این سوال هم یک سوال مفهومی از متن فصل 2 بخش 4 امده بود و پاسخ درست هم گزینه 3 است چرا که حق نظارت بر اجرای بودجه وظیفه ی مجلس نمایندگان و دیوان محاسبات وظیفه تفریج بودجه را دارد .

سوال 128 اقتصاد : یکی دیگر از سوال های خیلی پر تکرار در اقتصاد مباحث خالص ناخالص است که سوال 128 اقتصاد کنکور انسانی 1401از این موضوع مطرح شد. حل این سوال هم راحت است فقط ابتدا باید قسمت های گمراه کننده را تشخیص داد تا دچار اشتباه نشویم .

برای حل این سوال ابتدا باید مقدار خالص و ناخالص را بدست اوریم و بعد مقدار ناخالص ملی را تقسیم بر جمعیت میکنیم تا تولید ملی سرانه را بدست اوریم و در نتیجه پاسخ درست گزینه 1 میشود .

سوال 129 اقتصاد کنکور 1401 : معمولا در سوالات اقتصاد سوال درست و نادرست از همه سخت تر است به این دلیل که بیشتر بچه ها در درس اقتصاد مطالب را به صورت کلی مطالعه میکنند و معمولا در سوالات درست نادرست قسمت های جزئی عوض میشود پس معمولا داوطلبان در این سوالات به مشکل برمیخورند .

این سوال ترکیبی از بخش های 1 و 2 و 3 است و خود سوال به طور کلی سطح متوسطی دارد و پاسخ درست هم گزینه 3 است .

اقتصاد کنکور انسانی 1401سوال 130 : سوال تورم که از بخش 4 کتاب اقتصاد پایه دوازدهم امده است  و برای پاسخ به این سوال فقط لازم است ابتدا قیمت های جدید و قدیم را بدست اوریم و در جاهای خالی بنویسیم. بعد انها را از هم کم کنیم و تقسیم بر قیمت قبلی کنیم و در اخر برای اینکه درصد تورم را بدست اوریم در 100 ضرب کنیم و در اخر به گزینه 2 خواهیم رسید .

سوال 131 : یکی از راحت ترین سوال های این بخش این سوال بود که مربوط به فصل 1 و 2 بخش اول کتاب اقتصاد دوازدهم انسانی است. این سوال به قدری راحت بود که اگر دانش اموز فقط یکبار هم از رو این درس میخواند توانایی پاسخ  به این سوال را داشت و گزینه درست هم گزینه 4 است .

سوال 132 اقتصاد انسانی 1401 : یکی دیگر از راحت ترین سوال های اقتصاد این سوال بود و فقط کافی بود به فصل 3 بخش 1 کتاب نگاهی بکند تا زیر 10 ثانیه به این سوال پاسخ دهد .

در این سوال فقط باید نسبت به جهت منحنی توجه کرد تا تشخیص داد منحنی تقاظا است یا عرضه تا به گزینه 1 رسید .

سوال 133 : یکی از مباحثی که معمولا دانش اموزان از ان فراری هستن مسائل سپرده ها در اقتصاد کنکور انسانی است . دلیل سختی این مبحث هم فقط فرمول های ان است وگرنه خود سوالات راحت است. برای پاسخ به اینگونه تست ها ابتدا باید به صورت سوال توجه کرد تا ببینیم کدام قسمت را از ما میخواهد و بعد متناسب با فرمول همان قسمت پیش برویم چون همانطور که گفتیم در مسئله سپرده ها فرمول های متفاوتی وجود دارد .

سوال 134 اقتصاد کنکور 1401 انسانی: باز هم یک سوال درست و نادرست و پیچیده از بخش های اول و سوم و چهارم و پاسخ درست هم گزینه 3 است .

سوال 135 درس اقتصاد 1401 : این سوال پرتکرار هم از قسمت مسئله تولید کننده امده است و جزو پرتکرار ترین سوالات است . در این سوالات فقط لازم است توجه کنید که از شما مقدار افزایش تولید میخواهد یا افزایش قیمت که معمولا هر دو را میخواهد و شما باید به هر دو انها با منها و کم کردن پاسخ دهید .

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور انسانی برای اقتصاد کنکور 1402

مشاوره کنکور انسانی 1402 در مرکز کنکور آکو به صورت تخصصی انجام میشود. با تیم مشاوران کنکور آکو علاوه بر تحلیل سوالات اقتصاد کنکور انسانی 1401 میتوانید اقتصاد کنکور 1402 را نیز با برنامه ریزی دقیق تری آماده شوید. برای ارتباط مستقیم با مشاور کنکور اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو را فالو کنید و یا با شماره 02633408944 تماس بگیرید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا